Super pilne!!! Potrzebne opinie - WASZE

1. Data: 2000-10-13 06:05:32

Temat: Super pilne!!! Potrzebne opinie - WASZE
Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dużo kiedyś pisałem na tej liście o swoich kłopotach z szefem. chciałem
przeprowadzić test. Poniżej przedstawiam teks listu który otrzymałem od
szefa. Oceńcie sami na jego podstawie jaki stosunek ma szef do mnie. Odnoszę
wrażenie, że lekceważący a między wierszami ukryta jest agresja. Ale mogę
się mylić. Jeżeli to wam coś da to dodam że szef ma wygląd esesmana, który
na chwilę zdjął mundur i z uśmiechem przyjmuje wasz w swoim pokoju.
Oto list:
"
Panie ....,

Przejrzalem obliczenia dla ..... i sadze, ze bilans wyparki bylby
do przyjecia. Zeby pasowaly do obliczonych - trzeba zmienic zalozone
pola pow. grzejnych aparatow. Powinno byc: I - 1600,
II - 2400 (1300 + 1100), IVa - 1150, V - 800. Jesli chodzi o
cienkowarstwowy III, to wycofuje sie z propozycji wczesniejszej i
proponuje 2200 (nie jest tu uzasadniony duzy nadmiar pola pow., bo
jest juz nadmiar na dziale II).

W przeslanych wydrukach temperatury oparow w obliczeniach
ogrzewaczy nie zgadzaja sie z temperaturami w wyparce - czy
wydrukowal Pan wczesniejsze wersje obliczen ogrzewaczy, czy tez
nie zdazyl Pan zrobic nowych ? Co gorsza, temperatura oparow V jest
inna w obliczeniu ogrzew. wody poprasowej, a inna w obliczeniu
ogrzewacza soku przed defek. gl.

Jest tez nieporozumienie z aparatem IVb - pole pow. powinno byc
1400, a w wydruku jest 2500; temperatura w komorze grzejnej jest
111 choc w danych temperatura pary jest 110.

Proszę szybko zrobic poprawki i przyzwoicie przygotowac wydruki
wynikow (marginesy do wpiecia w skoroszyty !). Pilnie potrzebne sa
rowniez: schemat wyparki, schemat kondensatowy, tabela poborow
oparow i tabela z bilansem kondensatow. Numeracje tych materialow
podam w najblizszym czasie, po uzgodnieniu z ......

Prosze o kontakt telefoniczny jak tylko przeczyta Pan ten e-mail (ew.
na telefon kom. ........).
Pozdrowienia,
"
koniec listu

PS. ten list dostałem po straceniu kilku dni na obliczenia oraz pół dnia na
przygotowanie i wysłanie przesyłki z obliczeniami. Dodam też, że kiedyś
straciłem dwa lata za darmo na napisanie programu którm teraz się posługuje
w obliczeniach.

Za wykonanie tej roboty otrzymam ... nie wiem ile. Zależy od kaprysu szefa.

Czy mylnie interpretuję intencje szefa oraz czy powinienem jasno przedstawić
swoje oczejiwania finansowe?
hans1

1. Data: 2000-10-13 06:26:38

Temat: Re: Super pilne!!! Potrzebne opinie - WASZE
Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

hans1 napisał(a) w wiadomości: <8s68s4$4ls$4@news.tpi.pl>...

>"
>Panie ....,
>
>Przejrzalem obliczenia dla ..... i sadze, ze bilans wyparki bylby
(.....)
>jest juz nadmiar na dziale II).

Wyparki - miło - pokrewna branża (studiowałeś energetykę albo coś
zbliżonego?)

A wracając do tematu - czy facet miał racje? Jeżeli te korekty wprowadzone
przez szefa są zasadne, gdyż np. wykonałeś błędne obliczenia, to niestety -
Twoja wina. I jeżeli taka sytuacja powtarza sie przy każdym projekcie, to
wcale nie dziwie sie, że odbierasz szefa jako agresora. Ja jednakże nie
odbierałbym go jako osoby niedoceniającej mojej pracy, tylko wziął bym sie
do roboty, ażeby nie odwalać bubli...

> [...]
>nie zdazyl Pan zrobic nowych ? Co gorsza, temperatura oparow V jest
>inna w obliczeniu ogrzew. wody poprasowej, a inna w obliczeniu

Kolejne błędy - czyżbyś projekty robił niedbale? Zastanów sie nad tym, bo
jeżeli tak jest, nie możesz rościć do szefa pretensji, o to, że jest na
ciebie cięty.

>Jest tez nieporozumienie z aparatem IVb - pole pow. powinno byc
>1400, a w wydruku jest 2500; temperatura w komorze grzejnej jest
>111 choc w danych temperatura pary jest 110.

Bardzo duży błąd w obliczeniu pola. Dal kogo robicie te projekty - wyobraź
sobie, że firma wykonuje inwestycje w oparciu o błędne założenia. Żadna z
firm nie mogła by pogodzić sie z startami jakie by za tym szły. Wy (czy też
twój szef, czy instytucja w której pracujesz stracilaby zaufanie.

>PS. ten list dostałem po straceniu kilku dni na obliczenia oraz pół dnia na
>przygotowanie i wysłanie przesyłki z obliczeniami. Dodam też, że kiedyś

Jeżeli obliczenia były błędne z Twojej winy, to niestety - nie możesz mieć
pretensji do szefa.

>Czy mylnie interpretuję intencje szefa oraz czy powinienem jasno
przedstawić
>swoje oczejiwania finansowe?

ps.

Moim zdaniem jest to suchy list zawierający informacje zawodowe. Nie
wyczułem w nim żadnych podtekstów, ale same rzeczowe informacje.

Piotrek. M.

1. Data: 2000-10-13 07:51:05

Od: "cbnet" <c...@N...poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

IMO jestes przewrazliwiony i uprzedzony.

Pozdrawiam,
Czarek

1. Data: 2000-10-13 09:18:49

Od: "Steerpik" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej;)
hans1 wrote in message news:8s68s4$4ls$4@news.tpi.pl...
/.../
> Czy mylnie interpretuję intencje szefa oraz czy powinienem jasno przedstawić
> swoje oczejiwania finansowe?
> hans1

IMHO w materiałach, które nam przedstawiasz (subiektywizm) nie widzę przyczyn
Twego niepokoju i rozdrażnienia. Gdybyś powiedział nie "jak wyglada szef" ale
jaka jest różnica wieku między Wami, mówiłoby mi to więcej. Jeśli ta różnica jest
większa niż 10 lat - przychylam się do tonu szefa - powiem nawet więcej - widzę
w jego liscie coś wręcz przeciwnego niż Ty. Przy takim założeniu sądzę, że powinieneś
wystudzić emocje. Każdy kocha swoją pracę i oczekuje nagród za swój wysiłek.
Ale podstawą jest to, żeby wysiłek był praktycznie użyteczny! Wtedy dopiero
można mówić o oczekiwaniach finansowych. Mówienie o tym zbyt wcześnie,
owszem, świadczy o Twej własnej, dobrej samoocenie (o której nie należy zapominać),
ale też może świadczyć wyłącznie o Twej bucie. Lepiej więc najpierw udowodnić
swe wartości a potem przedstawiać rzeczowo swe oczekiwania finansowe.

Gdyby jednak szef był w zbliżonym do Ciebie wieku - być może trzeba by uwzględnić
jeszcze wiele innych czynników pozamerytorycznych.
Tak czy inaczej - sądząc tylko wg tego co piszesz - uspokój się, popraw błędy,
dyskutuj o nich jeśli masz inne zdanie. Ale nie szalej.
Czy sądzisz, że uwagi szefa nie są merytorycznie poprawne?
Doskonal się!

Steerpik
- - - - - -

1. Data: 2000-10-13 09:29:49

Od: "E-Milka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli wcześniejsze Twoje projekty wyglądały tak samo a nie było do nich
zastrzeżeń to rzeczywiście jest to czepianie się szefa. Mogleś też
skorzystać z podobnych projektów innych pracowników, którzy zrobili to
dobrze i podać na kim się wzorowałeś. Jeszcze jedną możliwością jest wydanie
w międzyczasie przez szefa nowych wymagań do przygotowywania takich
projektów - należy się do nich ustosunkować. Nie należy zadzierać z szefem
bo on i tak postawi na swoim a jeżeli się z nim nie potrafisz zgodzić to
zmień pracę lub dąż do kompromisu (trudna sztuka). Powinieneś też się
zastanowić czy nie pracujesz w systemie "jaka płaca taka praca".
E-Milka

1. Data: 2000-10-13 09:47:25

Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek. M" napisał > >"

> Wyparki - miło - pokrewna branża (studiowałeś energetykę albo coś
> zbliżonego?)

hans1: coś zbliżonego

> [...]
> odbierałbym go jako osoby niedoceniającej mojej pracy, tylko wziął bym sie

hans1: Widzisz te obliczenia, które robię nie są wzięte z książki gdzie jest
napisane jakie zależności po koleji brać i jakie dane podstawiać. Musiałem
się wiele natrudzić aby skapować od czego należy zacząć, na czym skończyć,
gdzie trzeba wykonać obliczenia iteracyjne. Trzeba tu podejmować decyzje
typu co było pierwsze jajko czy kura. I zapewniam Cię, że staram się wykonać
obliczenia solidnie. Wiele danych np. współczynniki przenikania ciepła są
przybliżone i tak naprawdę to nie widziałem rzadnej publikacji z mojej
dziedziny na ten temat i biorę je z powietrza dokładniej z pewnego projektu
który dotyczył jdnego konkretnego przypadku i nie jest wyrocznią. Nie chodzi
tu o dociekanie prawdy a o dopasowanie obliczeń do "koncepcji" szefa która
co jest irytujące.

>Piotrek > Kolejne błędy - czyżbyś projekty robił niedbale? Zastanów sie nad
tym, bo
> jeżeli tak jest, nie możesz rościć do szefa pretensji, o to, że jest na
> ciebie cięty.

hans1:
Trudno mówić o błedach bo jak powiedziałem wyżej wiele rzeczy trzeba na
początku założyć aby można było coś policzyć i chodzi o to aby bilans sie w
przybliżeniu zamykał. I to nie jest proste.
Po drugie to nie apteka jak się sam szef często wyrażał.
Po trzecie szef sam przedstawiając swoją koncepcję nie opiera się na żadnych
obliczeniach ot unosi palec w górę i mówi to rozwiązanie będzie najlepsze.

> [...]
też
> twój szef, czy instytucja w której pracujesz stracilaby zaufanie.

hans1: Wpływ temperatury 1K na powierzchnie ogrzewacza jest znacznie
mniejszy niż błąd założonego współczynnika przenikania ciepła. Poza tym
temperatury oparów z wyparki tak naprawdę są fikcją jak fikcją jest
założenie stanu ustalonego.

> Jeżeli obliczenia były błędne z Twojej winy, to niestety - nie możesz mieć
> pretensji do szefa.

hans1: nie mozna mówić o błędach tylko o różnicach między koncepcją szefa a
tym co wychodzi z obliczeń. Nie4 jestem jasnowidzem. Poza tym co w mojej
pracy uważam za pociągające i wartościowe jest poszukiwanie prawdy a nie
spełnianie kogokolwiek zachcianek. Nie jestem prostytutką. Poza tym są dwa
etapy. Etap obliczeń i robienia raportu. Cały czas myślałem że jescze trwają
obliczenia i uzgodnienia gdy zarzuty dotyczą drugiego etapu. Przygotowywania
dokumentacji.

> Moim zdaniem jest to suchy list zawierający informacje zawodowe. Nie
> wyczułem w nim żadnych podtekstów, ale same rzeczowe informacje.
>
> Piotrek. M.

hans1: Na napisanie programu którym się teraz posługuję straciłem 2 lata. Na
zrozumienie "poczucie" problemu jeszcze więcej. To co mnie irytuje to
sprowadzanie mnie do roli głupka tak jak to odczytałeś z tego listu. Zarzuty
dotyczą naprawdę trzeciorzędnych spraw podczas gdy mój wkład jest
lekceważony.
Wkurza mnie też to że poświęcam wieczory na tego typu sprawy i nie wiedzieć
za jakie pieniądze. Zresztą nie o pieniadze tylko tu idzie. Nie lubię
faszystów.
hans1

1. Data: 2000-10-15 10:23:54

Od: "calf" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

From: hans1 <h...@p...onet.pl>

> [...]
> faszystów.
> hans1
>
> W ostatnim zdaniu potwierdziłeś podłoże reakcji swojego zacowania w
stosunku do szefa. Jesteś głęboko uprzedzony do tego typu osób. Już sam
wygląd przełozonego wyzwala w tobie nagatywne emocje, a brak uznania i
pochwał wzbudza agresję. Nie możesz zmienić szefa, nie możesz też z nim
walczyć, gdyż zajmujesz straconą pozycję. Możesz zato pracować nad sobą.
Sprawą bardzo ważną dla ciebie samego sprawą, jest stosunek do
uprzedzeń-wpływa na ciebie w sposób destrukcyjny, osłabia motywację,sprawia
że czujesz się niedowartościowany.
Wyjscie z tego wymaga jednak sporo czasu , jest procesem długofalowym, gyż
przyczyny takiego typu zachwania tkwią w korzeniach wychowawczych.
Możesz też zmienić pracę, albo przyczynić się do zmiany szefa,ujawniając
jego niekompetencję.
Powodzenia!
Iza

1. Data: 2000-10-21 22:47:45

Od: "Steerpik" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej.
> [...]
/.../
> Czy mylnie interpretuję intencje szefa oraz czy powinienem jasno przedstawić

No i co hans1.
Powiesz nam jak skończyła się ta historia czy nie powiesz?
Natrudziłeś niektórych - i to jeszcze w "trybie pilnym" - a teraz będziesz milczał?

Steerpik
- - - - - -

1. Data: 2000-10-22 05:45:34

Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Steerpik"
> [...]
> Powiesz nam jak skończyła się ta historia czy nie powiesz?
> Natrudziłeś niektórych - i to jeszcze w "trybie pilnym" - a teraz będziesz

Wysłałem szefowi e-maila w którym odpowiedziałem na jego zarzuty
merytoryczne z niektórymi się zgadzając a z niektórymi nie. Dodałem też
tekst zaczynający się od słów. "Panie ..... Widzę, że nie ceregieli się Pan
przedstawiając swoje oczekiwania i potrzeby w stosunku do mnie. Postanowiłem
być asertywny i również przedstawić swoje oczekiwania i swój punkt widzenia,
chociaż Pan nie musi się z nim zgadzać itd... " po czym przedstawiłem swój
punkt widzenia na stan obecny i oczekiwania finansowe, które około 4x
przekraczają stan obecny. I ... okazało się, że chyba e-mail nie doszedł. A
to dla tego, że wysłałem na e-mail szefa który automatycznie dopisał się do
mojej książki adresowej w Outlooku w momecie jak otrzymałem korespondencję
od niego. I to był e-mail z nazwą serwera wysyłającego pocztę. Wnioskuję na
podstawie nieudanej próby wysłania innych e-maili na które się z szefem
umawiałem. Na początku nie wiedziałem że e-mail nie doszedł (chociaż i teraz
nie mam 100 % pewności) i byłem trochę przestraszony a w zasadzie dumny z
siebie. Powiedziałem co mi leży na wątrobie.
W jednym z następnych listów szef też mnie opiernicza, zresztą słusznie za
błedy (literowe) w wydrukach. To fragment jego listu: "Dziekuje za materialy
z obliczen. Wyniki sa chyba OK, ale nie mozna
dawac tak niestarannych wydrukow jesli sie za to bierze pieniadze." Myśle,
że cały problem lub konflikt jest związany z wysokością wynagrodzenia. Szef
jest przekonany, że ta praca jest tyle warta lub co gorasza z założenia
traktuje mnie jak frajera (który nie umie liczyć i wogóle jest burakiem) do
wykorzystywania.
Z mojego punktu widzenia jest on jak sąsiad który przychodzi korzystać z
telefonu i zostawia pieniądze. A na uwagi, że przychodzi za często i
przeszkadza rzuca uwagę w stylu no przecież płaci (więc moze wymagać).
Ja nie jestem zadowolony bo biorę udział w przedsięwzięciu które pociąga za
sobą miliardowe inwestycje i naprawdę liczyłem na większą kasę. Nigdy jednak
nie było negocjacji płacowych a szef decyduje ile kasy dostanę według
własnego uznania (mam wrażenie że bierze kwoty z sufitu). No cóż, nie
zastosowałem się do mądrości" Niech władza, uroda, bogactwo was nie
zaślepi..." czy jakoś tam. Teraz szef po prostu przyzwyczaił się do
istniejącego stanu rzeczy i wszelkie próby zmiany są trudne.
Dla dobra dyskusji dodam fragment z podręcznika na temat rozmowy
kwalifikacyjnej:
" Pytanie - Żeby zdobyć pracę powinienem zgodzić sie na niskie zarobki. Po
pewnym czasie, kiedy już trochę popracuję będę negocjować podwyżkę.
Odpowiedz eksperta: Błąd Od samego początku powinieneś się starać o
najwyższe wynagrodzenie przewidziane na tym stanowisku. Pracodawcy są w
stanie płacić dobrą pensję za dobrze wykonaną pracę. Jeśli nie wynegocjujesz
dobrych warunków na początku swojej kariery w danej firmie, możesz już teraz
zacząć szukać nowej pracy. Radość z uzyskania nowego zatrudnienia zostanie
zapewne przesłonięta przez fakt, iż będziesz czuł się osobą, której praca
nie jest właściwie wynagradzana"
Dodam, że chba wykonywałem dobrą robotę bo szef systematycznie chwalił mnie
publicznie na zebraniach. Na początku to podbudowywało mnie ale z czasem
zaczęło mnie denerwować bo koledzy i koleżanki zaczeli mi zazdrościć, i
wogóle zacząłem czuć się jak pajac. Zamiast pochlebstw wolałbym więcej kasy.
hans1

1. Data: 2000-10-22 08:58:03

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"hans1" <h...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> zapewne przesłonięta przez fakt, iż będziesz czuł się osobą, której praca

I to jest niestety swieta prawda. przekonywalam sie o tym za _kazdym_
razem zmieniajac prace w Polsce jak i pracujac w USA.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

for you men out there...
Pani profesor Miluska.
szkoły wyższe
Miłość
Czy można wzbudzić uczucia u wybranki która cię nie kocha???