Świecie nasz

1. Data: 2016-01-17 22:23:40

Temat: Świecie nasz
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Prawie każdy zgodzi się z tym, że zysk powinien być opodatkowywany w kraju, w którym
powstaje, tzn. wszędzie tam,
gdzie odbywa się produkcja albo sprzedaż towaru lub usługi (pomijam tu "miejsce
rozwoju pomysłu", aby niepotrzebnie
nie gmatwać istoty problemu - choć jest to kwestia też nader istotna). Wynika to z
prostej, naturalnej i uczciwej zasady,
że społeczeństwo, dzięki któremu zarabiamy, ma prawo do partycypacji w tym zysku. Z
tym problemem jednakże
obiecał już zmierzyć się PIS, choć w okrojonym tylko zakresie, ze względu na takie, a
nie inne rozwiązania prawne
narzucone przez międzynarodową, nawet nie tak finansjerę, co "mafię polityczną".
Trzeba tu zauważyć, że dzięki postulowanemu podatkowi obrotowemu molochy handlowe
nagle nie zbankrutują
ani nie znikną z Polski, tylko przekażą część zysków społeczeństwu, dzięki któremu
zysk wypracowały i na którym dotąd
zazwyczaj bezpardonowo żerowały. Przyczyni się to także do wyrównania szans pomiędzy
płacącymi uczciwie
obowiązujące u nas podatki, a hochsztaplerami ograbiającymi państwo polskie w
majestacie prawa.
Cóż można tu dodać...
Chyba tylko to, że: tak prawa wysokie, jak majestat nadania.

jacek

2. Data: 2016-01-17 23:06:13

Temat: Re: Świecie nasz
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.01.2016 o 22:23, j...@o...pl pisze:

> [...]
nagle nie zbankrutują
> ani nie znikną z Polski, tylko przekażą część zysków społeczeństwu, dzięki

Oczywiście - podniosą ceny. W końcu PiS wprowadza ten podatek po to, by
"podnieść konkurencyjność małych osiedlowych sklepików", he he.

Ewa

3. Data: 2016-01-18 00:09:07

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 23:06:09 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:

> Oczywiście - podniosą ceny.

To nie kupię u nich.
Proste.

4. Data: 2016-01-18 00:31:26

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście - podniosą ceny. W końcu PiS wprowadza ten podatek po to, by
> "podnieść konkurencyjność małych osiedlowych sklepików", he he.
>
> Ewa

pozwól, że zacytuję siebie, he, he.

"Co do zarzutu, że przerzucą koszt na nas, to tylko półprawda,
bo praktyka pokazuje, że tylko 20%, czy jakoś tak, a 80% trafi
do naszego (w znaczeniu państwowego) budżetu.
A gdyby np. okazało się, że zechcą dalej z Polską się bawić
w kotka i myszkę, to przecież można im tak obrót podkręcać,
jak piłeczkę w tenisie, którą coraz trudniej odebrać.
I zapewniam Cię, że tak powstała nisza szybko zostanie
zapełniona, można nawet powiedzieć, że niezauważalnie,
przez tych, którzy zechcą być w miarę uczciwi, nic więcej:)"

pozdrawiam,
jacek

5. Data: 2016-01-18 04:58:11

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl

[...]

Po co nam tu wypisujesz propagandę pisu dla przygłupów.
Masz już na przykładzie banków co się dzieje, jak rosną ceny kredytów i zwykłe
używanie karty kredytowej itd... Pis wiedział że okrada polaków a nie banki, bo w
bankach są nasze pieniądze.
Ten podatek sklepów spowoduje że wszystko zdrożeje, małe firmy transportowe
zbankrutują, małe sklepy i wzrośnie bezrobocie. To już kiedyś było, jak bolszewicy
zaczeli kraść kapitalistów, nastała totalna bieda, a pieniądze utoneły w biurokracji
komuszej, lud nigdy ich nie zobaczył. Ale takim kretyną ze wsi, można nawet rewolucje
bolszewicką sprzedać ponownie.

6. Data: 2016-01-18 05:16:44

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 04:58:13 UTC+1 użytkownik glob napisał:

> [...]
komuszej, lud nigdy ich nie zobaczył. Ale takim kretyną ze wsi, można nawet rewolucje

ojejku, co tu powiedzieć...
czy Ty uważasz, że jak ktoś nie zapłaci podatku,
a ty zapłacisz, to masz jakąkolwiek szansę poza przetrwaniem,
jeśli Ci oczywiście ze swej łaskawości na to pozwolą.

co do kretynów i WSI, to akurat mieszkam w miasteczku,
nie w mieście, bo molochów po prostu nie lubię.
ale na przykład Kraków, Gdańsk i Wrocław, to nawet bardzo.
do Warszawy mam stosunek ambiwalentny, i niech tak pozostanie.

co do propagandy, to bardzo się mylisz. widzę być może dużo więcej
ich błędów, niż Ty zobaczysz w zapiekłości swojej. napisałem: być może.

pozdrawiam,
jacek

7. Data: 2016-01-18 05:27:24

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Prowadzimy ekologiczną plantację malin. Jesienią 2013 roku na obszarze 4 ha
postanowiliśmy uprawę zlikwidować,
ze względu na zbyt ciężką i alkaliczną glebę. W maju 2014 roku dowiedzieliśmy się, że
przed 2 miesiącami wydano
prawo, wedle którego powierzchnia upraw sadowniczych i jagodowych w 2014 roku nie
może ulec zmianie w stosunku
do roku poprzedniego. Maliny wykopane jesienią, sadzonki użyte do uzupełnienia
pozostałych rzędów, na zakup nowych
za późno, na sadzenie pod koniec maja też, i co tu robić? Poza tym jesienią i tak
trzeba znów zaorać, bo już wiadomo,
że teren pod tę uprawę nieodpowiedni. I weź tu bądź mądry.
Zgłosić, to zabiorą dopłaty za ten rok i z 4 lat poprzednich, bo nie dotrzymało się
zadeklarowanej w pierwszym wniosku
rolno-środowiskowym powierzchni uprawy. Można oczywiście byłoby się sądzić, bo
mieliśmy prawo zlikwidować
lub powiększyć jesienią powierzchnię plantacji, choć wiosną okazało się, że zgodnie z
prawem... prawo złamaliśmy.
Natomiast jeśli nie zgłosilibyśmy tego faktu, to w razie kontroli i stwierdzenia za
małej obsady krzewów, zapłacilibyśmy
oprócz kary za poprzednie lata, potrójną karę za ten rok, ze względu na... chęć
wyłudzenia dopłat, a jakże.
W końcu postanowiliśmy zgłosić tę zmniejszoną powierzchnię, bo przecież wiadomym
powszechnie jest, że prawo nie
może działać wstecz. Jednakże po rozmowie z doradcą, który stwierdził, że sporo osób
ma podobny problem z uprawami
sadowniczymi i, z tego co wie, ARiMR jest głucha na monity w tej sprawie oraz, mimo
oczywistej bezprawności, szykuje
się do nakładania sankcji, postanowiliśmy zgłosić powierzchnię uprawy tożsamą z
ubiegłoroczną, bo sądzić się z
"wariatami", to przecież nikt nie ma ochoty. Poza tym, jakkolwiek mocno przerzedzone,
to jednak maliny na tym terenie
były (głównie dzięki odrostom korzeniowym), więc dodatkowo powykopywaliśmy trochę
sadzonek z innych
międzyrzędzi i dosadziliśmy. Oczywiście ze względu na nieodpowiednią porę większość
się nie przyjęła i całość wyglądała
bardzo mizernie; coś niby tam rosło, ale o jakichkolwiek zbiorach nie mogło być mowy
- no może dałoby się zebrać z 5
kilo z hektara.

I szczerze mówiąc cholera człowieka brała, bo po kiego odsadzać coś, pielęgnować
przez cały sezon tylko po to,
aby jesienią znowu zaorać?
Twarde prawo, ale prawo, ktoś powie. Nie, to tylko prawne bezprawie.

Jednak niektórzy mieli jeszcze gorzej. Może wspomnę tylko o tym, jak 3 osoby
skrzyknęły się i postanowiły na spółkę
zasadzić z 10 ha sadu na polu, na którym dotychczas uprawy rolnicze były. Jesienią
zamówili sadzonki, chyba nawet
zapłacili na wiosnę ze 100 tysięcy, a tu bęc! - posadzić nie mogą. I rób sobie co
chceta ludziska!

Rozbój w biały dzień, ktoś powie? Nie, to tylko zbóje prawo układają.

I proszę wyobrazić sobie, że to bezprawne prawo wreszcie cofnęli. I proszę sobie
wyobrazić, że zrobili to ...w grudniu.
Nasi patrycjusze kochani, jakże Wam niewymownie wdzięczni jesteśmy!

Jeśli ktoś pomyślałby, że to tylko taki przypadek, to jest w błędzie niestety. W
rolnictwie zdarza się to co roku,
rokrocznie jakieś kwiatki wymyślą. Rokrocznie człowiek nie wie, co tym razem w tych
chorych głowach się urodzi.
A że przez nich praca i pieniądze są w błoto wyrzucane, to kogo to obchodzi? Przyjdą,
dołożą karę za niejednokrotnie
po prostu awykonalne wytyczne, odbiorą premię tak bardzo uczciwie wypracowaną, ich
nadzorcy rozsiądą się
w ministerialnych fotelach, podumają jaki by tu w następnym sezonie ludziom numer
wykręcić, jaki haczyk tym razem
przygotować, i wszystko się jakoś kręci.

A syzyfy niechaj toczą ten swój kamień pod górkę.
Bo przecież nic takiego - nie wszyscy przecież w Tatrach mieszkają, dadzą radę,
wytrzymają.

Otóż do czasu Panowie, do czasu...

I wiesz co AR? Zazwyczaj nie Unia takie dziwne wytyczne daje; to radosna twórczość
naszych milusińskich, tak nam życie
umila. Na ostatniej kontroli wymyślili sobie, że na końcach rzędów malin można
pozostawić na zawroty podczas
wykaszania międzyrzędzi tylko pas o przeciętnej szerokości tegoż międzyrzędzia, a
więc ok. 2 metrów. Piszemy im,
że najmniejszy z posiadanych ciągników ma 4,5 m (nie wiem, pewnie można byłoby gdzieś
tam znaleźć z metr krótszy,
ale nie w tym rzecz), a wraz z najmniejszą nadającą się do tego celu kosiarką zestaw
ma 6,3 metra, więc jakim cudem
między plantacją a rowem czy lasem mamy się zawrócić na tych dozwolonych 2 metrach
szerokości? skoro nawet samym
ciągnikiem nie jest to możliwe? A oni nam na to, że takie wytyczne mają. i kropka.

Już nie pamiętam, a nie chce mi się do pisma zaglądać, czy to wytyczne ministra czy
prezesa były, ale niewątpliwie
jakiejś bardzo ważnej i rozumnej osoby; szkopuł tylko w tym, że chyba owa osobistość
nigdy nic nie uprawiała.
A przynajmniej na polu:).

I skąd jej niby wiedzieć, że 6 jest od 2 większe?
Boże jeszcze trzeba uwzględnić promień skrętu, to przecież wyższa matematyka.
A taki minister przecież tylko po studiach, więc myśleć abstrakcyjnie nie umie.
Zresztą nie abstrakcyjnie też.

Ktoś powie: przecież kosą! no kosą i sierpem wykaszać można!
I fakt, można niby jak za króla ćwieczka.

No dobrze, może trochę przesadziłem.
Przepraszam: chodziło mi o króla Bolesława.
Krzywoustego. Żeby widoku dopełniał.

8. Data: 2016-01-18 06:19:56

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

...@o...pl
> [...]

co do propagandy, to bardzo się mylisz. widzę być może dużo więcej
ich błędów, niż Ty zobaczysz w zapiekłości swojej. napisałem: być może.

Nikogo nie interesuje propaganda Pisu, ona jest dla lumpów bez podstawówki. Po prostu
twierdzisz że jesteś idiota, to idź na forum idiotów, wsiórów, prowincjuszy, bo tam
debilstwo mocno stoi. Po prostu Pis podniósł podatek, który bierze nie ze sklepów
czy banków tylko od polaków, bo polacy kupują w sklepach i mają pieniądze w bankach.
Płacisz podatek, a atak na bank to dodatkowy podatek który wezmą od ciebie, sasiada,
sąsiadki, bo ani banki ani sklepy molochy nie stracą, tylko wezmą na klientów. A że
buractwo takie jak ty ciągle państwo kradnie, bo dlaczego inni mają, a on burak bez
podstawówki nie ma, to dali wam taką dla złodziej propagandę, komunistyczną, że teraz
będą zabierać tym co mają. I naprawdę bawiło by mnie to, że ruchają was od tylca a wy
zachwyceni, gdyby nie to że przez waszą głupotę cierpią też normalni polacy, bo Pis
od polaków bierzę kasę na podsłuchy, biurokracje, dokładnie jak za komuny.

9. Data: 2016-01-18 06:38:19

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 06:19:58 UTC+1 użytkownik glob napisał:
> [...]
prostu twierdzisz że jesteś idiota, to idź na forum idiotów, wsiórów, prowincjuszy,

zamiast wyzywać pomyśl trochę, choćby z tego względu
że tak robią nie debile.
(poza tym pisze się "debilizm" nie "debilstwo")

Po prostu Pis podniósł podatek, który bierze nie ze sklepów czy banków tylko od
polaków, bo polacy kupują w sklepach i mają pieniądze w bankach.

dureń. normalny dureń jesteś. choćbyś pochodził z warszawy:)

Płacisz podatek, a atak na bank to dodatkowy podatek który wezmą od ciebie, sasiada,
sąsiadki, bo ani banki ani sklepy molochy nie stracą, tylko wezmą na klientów.

nie no, weź coś poczytaj.

A że buractwo takie jak ty ciągle państwo kradnie, bo dlaczego inni mają, a on burak
bez podstawówki nie ma, to dali wam taką dla złodziej propagandę, komunistyczną, że
teraz będą zabierać tym co mają.

ja akurat dość dużo mam, choć nigdy nie kradłem. wiem, że to dziwne:)

I naprawdę bawiło by mnie to, że ruchają was od tylca a wy zachwyceni, gdyby nie to
że przez waszą głupotę cierpią też normalni polacy, bo Pis od polaków bierzę kasę na
podsłuchy, biurokracje, dokładnie jak za komuny.

znaczy, ci normalnie Polacy to Ty niby?
wybacz, ale ani Twego krzyku, ani chamstwa nie kupuję. sorki wielkie.

jacek

10. Data: 2016-01-18 06:47:05

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

@op.pl
W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 06:19:58 UTC+1 użytkownik glob napisał:
> W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 04:58:13 UTC+1 użytkownik glob napisał:

Koleś powtarzasz brednie z propagandy pisowskiej, to za kogo ma ciebie brać, tylko
debil kupi tą ideologie kłamstwa, bo nie ktoś kto myśli. A my tu nie chcemy tych
pisowskich pomyj.

Jak się rodzą żydzi
Rejtingi pizdingi.
Sensacja - temat nie o polityce !!!