Re: Szkodliwosc pedofilii? [DLUGIE]

From: "quasi-biolog" <q...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Szkodliwosc pedofilii? [DLUGIE]
Date: Thu, 15 Sep 2005 16:46:07 +0000 (UTC)

cbnet <c...@n...pl> napisał(a):

> Rozumiem, ze zgodnie z twoimi przekonaniami, gdyby ktos cie
> zmusil do czynnosci seksualnych jako dziecko, to nie ponioslbys
> w zwiazku z tym zadnego uszczerbku psycho-emocjonalnego.

To nie jest przeciez kwestia przekonan! Przekonania to mozna miec odnoscnie
estetyki malarstwa, skutecznosci politykow czy prawdziwosci religii. A
rzeczywistosc jest jaka jest, bez wzgledu na to jakie kto ma odnosnie niej
"przekonania". A zatem pytam: czy zmuszenie do czynnosci seksualnej powoduje
uszczerbek psycho-emocjonalny? Tak czy nie? Jesli tak, to prosilbym o fakty
(np. namiary na publikacje naukowe), propozycje mechanizmow i probe
wyjasnienia w kontekscie wspolczesnej wiedzy (zwlaszcza wpasowanie w
paradygmat teorii ewolucji). Da sie zrobic?

> Ciekaw jestem w zwiazku z tym: czy jako osoba dorosla tez
> tak masz?

A Ty jak masz (a raczej: jak wydaje Ci sie, ze masz)? Jesli wolno spytac...

Nigdy nie bylem ofiara przemocy seksualnej. Ofiara przemocy jako takiej bylem,
jak pewnie w mniejszym lub wiekszym stopniu wiekszosc ludzi, ale sam nie
zauwazylem, by miala ona jakikolwiek wplyw na moja kondycje psycho-emocjonalna.

Poza tym, napastowanie przez pedofila nie zawsze ma znamiona przemocy czy
nawet przymusu.
A jesli nawet ma, to dlaczegoz niby mialoby powodowac efekty silniejsze i
trwalsze niz jakakolwiek inna przemoc i jakikolwiek inny przymus?

> Dla pedofilii nie istnieje zadne usprawiedliwienie.

A to pewnie zalezy wylacznie od wyznawanego systemu etycznego i zwiazanej z
nim aksjomatyki.

Istnieja grupy domagajace sie "legalizacji" pedofilii, i ich czlonkowie
najwyrazniej owe "usprawiedliwienie" jakos znajduja...

No, ale nie o relatywizmie moralnym mamy tu rozmawiac, tylko o domniemanej
szkodliwosci pedofilii!

> Pomijajac "techniczne" uzasadnienia, nie wyobrazam sobie w
> jak katastrofalnym stopniu trzeba byc umyslowo niedorozwinietym,

To miala byc obelga pod moim adresem?

pozdrawiam
quasi-biolog