Szok, nie chcą rodzić, buntownicy.

471. Data: 2012-02-17 13:38:26

Temat: Re: Szok, nie chcą rodzić, buntownicy.
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

news:4f3e48bd$0$1262$65785112@news.neostrada.pl...
> Dnia dzisiejszego niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:

asne-mieszkanie,1,49

> Ojtam, wcale nie trzeba daleko jechać, żeby kupić dzieło sztuki Made in
> China...

> Oddychaj.

Nie!!!
:-))

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron, spod wody

472. Data: 2012-02-17 13:49:02

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 13:17, Ikselka pisze:

> Daj spokój, wątki i podwątki to rzecz oczywista, nawet w rozmowie na żywo.
> W pewnym momencie rozmowy podajesz argument, ze nie ma bezrobocia w Polsce,
> a ja Ci odpowiadam na to - i to wszystko nadal mieści się w wątku, ponieważ
> Ty będąc w nim argumentowałeś błędnie.

Chodziło mi o powiązanie masowego spadku zdolności kredytowej
z innymi wskaźnikami ekonomicznymi, a nie o samo bezrobocie - którego
nie ma chyba tylko w idealnej komunie.

Jak jest mowa o masowym spadku, to musi mieć to odbicie gdzieś indziej:
- np. spadek PKB
- np. pogorszenie redystrybucji (wzrost kominów kosztem spadku średniej
płacy wśród osób mniej zarabiających)
- nieoczekiwany, niesezonowy wzrost bezrobocia.
- nieoczekiwanie wysoki wzrost inflacji
... może coś jeszcze ?

W naszym kraju, póki co, jest raczej lepiej, niż gorzej,
więc dla mnie wytłumaczeniem dla sytuacji młodych
kredytobiorców mających masowo problemy ze spłatą kredytów
mieszkaniowych nie jest sytuacja gospodarcza kraju.

Moim zdaniem problem można zgeneralizować do jednego prostego
twierdzenia: wtopa na kredytach we frankach szwajcarskich
branych w okresie, kiedy frank był 'w dołku', czyli miał
historycznie najniższe kursy - a masa ludzi w tym czasie
brała kredyt, bo 'słyszeli od znajomych, że franki to samo dobro'.
Też mam takich znajomych, co teraz płaczą. Ale nie kojarzę
nikogo, kto by płakał, kiedy brał podobne kredyty kilka
lat wcześniej (np. w tym czasie, co ja) - we frankach czy
w euro, kiedy ich kursy były wysokie.
Rząd na tę sytuację już dawno zareagował i przykrócił kredyty
we frankach, są one praktycznie niedostępne.
Ale kredytów za ludzi spłacał przecież nie będzie
- to oni brali na siebie ryzyko. Plus banki,
które też jechały na fali hurraoptymizmu frankowego i same
sobie nie narzuciły odpowiedniego kołnierza bezpieczeństwa.
Ale rząd pojechał z tym kołnierzem dalej i generalnie banki
teraz płaczą, bo nie mają nowych kredytobiorców (o czym
wspomniała Fragile). Ale skutek jest tez taki, że na rynku nieruchomości
jest zapaść.

To dobrze czy źle wg Ciebie ?

Może należało to jakoś inaczej rozwiązać, może rząd nie powinien
był się w ogóle wtrącać i żadnych odgórnych ograniczeń
nie wprowadzać ? Myśle, że P.D. byłby za tym - 'widziały gały
co brały' - nie chcesz płakać, nie bierz kredytu we frankach
na 100%.

Ja akurat nie jestem skrajnym liberałem i uważam, że rząd działa
w tym temacie prawidłowo.

473. Data: 2012-02-17 13:51:55

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <i...@g...com> wrote in message
> Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

iedziec/podatki_od_sprzedazy_mieszkan_w_2010_r

> Iwonko- gdyby nie mieli innych kredytów- to przeciętny amerykanin mógłby
> ze swojej pensji odłożyć na domek czy nie? W ciągu ilu lat? Załóżmy, że
> wchodzi w życie, zarabia 50000 rocznie- to ile musi oszczędzać?

przecietny amerykanin nie moze za gotowke kupic domu. I to nie dlatego, ze
ma inne
kredyty. Dlatego sie pytam czy gdzies jest taki kraj....

i.

474. Data: 2012-02-17 13:53:00

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chironie, przeciętny amerykański dom jest zbudowany z desek i tektury -
> daj
> spokój, nie ma co porownywac jakosci, więc i kosztu.

chyba tylko ty nie rozumiesz, ze cena domu to nie tylko koszty budowy.

i.

475. Data: 2012-02-17 14:04:44

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 14:34, Chiron pisze:
> Użytkownik "medea"<x...@p...fm> napisał w wiadomości
asne-mieszkanie,1,4989070,artykul.html

> Linkę? A ty niedobra.

To Ty niedobry!

> To mam się na linke targnąć?

Nie, nie wiedziałam tylko, jaki głęboki ten dół i czy ręki mi starczy.

Ewa

476. Data: 2012-02-17 14:08:20

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:

> I u nas to się zaczyna. Ciekawa jest sprawa jednego artysty, co sam na
> swojej ziemi wybudował ekologiczny dom- i celowo nie prosił żadnego
> urzędasa o jakiekolwiek pozwolenia. Teraz oczywiście każą mu rozbierać.
> Ale nie o tym- popularyzuje on ideę: po jego śmierci jego dom ma
> pochłonąć ziemia.

Ale nie każą mu raczej rozebrać dlatego, że ekologiczny.

Qra

477. Data: 2012-02-17 14:10:44

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 14:05, Ikselka pisze:

> Aha, to dlatego Cie tak "wkurzyłam".

Znaczy dlaczego niby?

> Cóż, widzę, ze jednak NIE JA (ufff!), tylko realia, które odrzucasz.

Cóż ja takiego odrzucam?

Ewa

478. Data: 2012-02-17 14:18:56

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 14:49, zażółcony pisze:

> [...]
> brała kredyt, bo 'słyszeli od znajomych, że franki to samo dobro'.
> Też mam takich znajomych, co teraz płaczą.

Ale jaka znowu wtopa? Nawet w kredycie branym przy niskich kursach
franka rata kredytu jest obecnie mniejsza od analogicznego kredytu
wziętego wtedy w złotówkach. Bo ważne jest też to, w jakich walutach
zadłużyły się same banki.
Poza tym trzeba brać pod uwagę, że kredyt hipoteczny jest zazwyczaj
kredytem długoterminowym i liczyć się z czasowymi zawirowaniami, a nie
płakać przy pierwszym wietrze. No chyba że ktoś mocno śrubował zdolność
kredytową.

Ewa

479. Data: 2012-02-17 14:18:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 14:49:02 +0100, zażółcony napisał(a):

> Chodziło mi o powiązanie masowego spadku zdolności kredytowej
> z innymi wskaźnikami ekonomicznymi, a nie o samo bezrobocie - którego
> nie ma chyba tylko w idealnej komunie.

Nie pisałeś w ogóle o bezrobociu jako jakimś tam wskaźniku, tylko o masowym
bezrobociu.
2 mln ludzi to jest masowe bezrobocie, wskaźnik ekonomiczny bezpośrednio
zwiazany ze spadkiem dochodów, u znacznej frakcji grupy reprezentatywnej
wręcz OZNACZAJĄCY ich brak.

> Jak jest mowa o masowym spadku, to musi mieć to odbicie gdzieś indziej:
> - np. spadek PKB

Pozorny wzrost naszego PKB wynika z tego, że nie uwzględnia się wlaśnie
bezrobocia dwóch milionów młodych ludzi, którzy wyjechali.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Okuna

> [...]
> kredytobiorców mających masowo problemy ze spłatą kredytów
> mieszkaniowych nie jest sytuacja gospodarcza kraju.

Naiwność ludzka nie zna granic, sorry, ale ja Tobie niczego nie jestem
stanie wyłumaczyc, skoro dla Ciebie brak spadku PKB u nas jest rzetelnym
wskaźnikiem ekonomicznym...

> [...]
> na 100%.
>
> Ja akurat nie jestem skrajnym liberałem i uważam, że rząd działa

No to dalej spłacaj swój kredyt.
:-/

--

XL

480. Data: 2012-02-17 14:21:54

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Linkę? A ty niedobra. To mam się na linke targnąć?
> :-)

Wolisz rączkę? Uważaj, może szyjkę ścisnąć i udusić.
Chociaż - patrząc po odpowiedzi niżej - może Ty lubisz takie zabawy bez
świeżego powietrza.

Qra

Mikrofala piknęła, a ja zgubiłem wątek ...
Ta Pani wygrała experyment.
Wszystkim już odbija.
Obłuda USA
Anita i Jacek E24