Szok, nie chcą rodzić, buntownicy.

501. Data: 2012-02-17 20:35:59

Temat: Re: Szok, nie chcą rodzić, buntownicy.
Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości

> A o wieczystym użytkowaniu gruntu słyszałaś?
> Twoja ignorancja poraża. Serio.

Paulinko, a co ma wieczyste użytkowanie do własności ziemi ?
Przecież to dwie różne formy prawne.

Pozdrawiam,
JBP

502. Data: 2012-02-17 20:38:53

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 21:10, Ikselka pisze:

> A w którym momencie? - dowiem się wreszcie?

Tylko tak udajesz prawda?
Na prk. I to wcale nie w wątku o faworkach.

Ewa

503. Data: 2012-02-17 20:40:33

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JBP pisze:
> Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
> wiadomości

> Paulinko, a co ma wieczyste użytkowanie do własności ziemi ?
> Przecież to dwie różne formy prawne.

Owszem, ale obie stosowane przez spółdzielnie mieszkaniowe. SM może być
właścicielem całej działki, a może mieć tylko prawo do wieczystego
użytkowania. Teraz jest cała batalia spółdzielni/wspólnot
mieszkaniowych, żeby się przekształcić, bo do końca roku jest na to
czas. Moi rodzice aktualnie przerabiają ten problem w swojej wspólnocie
mieszkaniowej.

--

Paulinka

504. Data: 2012-02-17 20:43:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 21:28:53 +0100, Paulinka napisał(a):

> A o wieczystym użytkowaniu gruntu słyszałaś?
> Twoja ignorancja poraża. Serio.

Raczej Twoja. Bo co tu ma do rzeczy użytkowanie wieczyste - zaiste nie
wiem. Ale masz, wytlumaczone, co to jes, zebys wiedziała wreszcie:

http://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%BCytkowanie_wieczy
ste
"Użytkowanie wieczyste - specyficzne dla polskiego prawa cywilnego prawo
podmiotowe dotyczące nieruchomości gruntowej, jeden z trzech rodzajów praw
rzeczowych, obok własności i praw rzeczowych ograniczonych. Polega na
oddaniu w użytkowanie nieruchomości gruntowej będącej własnością skarbu
państwa, województwa, powiatu bądź gminy lub związku tych jednostek osobie
fizycznej lub prawnej na czas określony 99 lat (wyjątkowo krócej, lecz nie
mniej niż 40 lat). Dotyczy głównie gruntów położonych w granicach
administracyjnych miast.(...)
Użytkowanie wieczyste jest formą pośrednią pomiędzy własnością a prawami
rzeczowymi ograniczonymi, z tym że bardziej zbliżone jest do własności.
Prawo powstaje w wyniku zawarcia umowy w formie aktu notarialnego oraz
wpisu do księgi wieczystej. Oddający w użytkowanie pozostaje właścicielem
gruntu i pobiera z tego tytułu opłatę roczną od użytkownika. Użytkownik ma
prawa zbliżone do właściciela.(...)
Po upadku PRL rozpoczęła się dyskusja nad zasadnością utrzymywania
konstrukcji prawnej, której zamysłem była ochrona własności państwa i
przydatnością użytkowania wieczystego. Obrońcy istnienia tego prawa jako
główny argument podnoszą, że istnienie prawa użytkowania wieczystego
stymuluje obrót gruntami gdyż użytkownicy wieczyści nie muszą płacić ceny
nieruchomości jak w przypadku zakupu, lecz tylko roczne opłaty.(...)
Obawy społeczne związane z projektami reprywatyzacji i zbliżającym się
wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej spowodowały uchwalenie w 1997 r.
ustawy umożliwiającej przekształcenie użytkowania wieczystego we własność
na wniosek użytkownika złożony do 31 grudnia 2000 (w 2001 r. możliwość
złożenia wniosku przedłużono o 2 lata). Obawy co do użytkowania wieczystego
nasiliły się w okresie akcesji Polski do Unii Europejskiej. Zwolennicy
likwidacji podnosili, że istnienie użytkowania wieczystego zamiast
własności stwarza niepewność dla użytkowników wieczystych na Ziemiach
Odzyskanych w przypadku roszczeń właścicieli niemieckich sprzed 1945 r.

29 lipca 2005 r. została wprowadzona ustawa o przekształceniu prawa
użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości. Zgodnie z jej
postanowieniami o przekształcenie mogą ubiegać się osoby fizyczne (lub ich
następcy prawni) będący użytkownikami wieczystymi: nieruchomości
zabudowanych na cele mieszkaniowe lub zabudowanych garażami, albo
przeznaczonych pod tego rodzaju zabudowę, oraz nieruchomości rolnych. O
przekształcenie mogą się ubiegać również osoby fizyczne i prawne będące
właścicielami lokali, których udział w nieruchomości wspólnej obejmuje
prawo użytkowania wieczystego, oraz spółdzielnie mieszkaniowe będące
właścicielami budynków mieszkalnych lub garaży. Wszystkie te osoby mogą
składać wnioski o przekształcenie do dnia 31 grudnia 2012 roku.

Z zasadami ustawy z 29 lipca 2005 r. nie zgadzają się samorządy
terytorialne, w szczególności gminy, którym poprzez przekształcenie
odbierane jest prawo własności nieruchomości. W konsekwencji przepisy
regulujące ww. przekształcenie praw zostały zaskarżone przez niektóre gminy
do Trybunału Konstytucyjnego."
--

XL

505. Data: 2012-02-17 20:44:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 21:35:59 +0100, JBP napisał(a):

> Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
> wiadomości

> Paulinko, a co ma wieczyste użytkowanie do własności ziemi ?
> [...]

Toż właśnie spytałam, ale przy okazji niewiedza Paulinki została oświecona
linkiem...
--

XL

506. Data: 2012-02-17 20:44:50

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 21:28, Paulinka pisze:

> A o wieczystym użytkowaniu gruntu słyszałaś?

Wieczyste użytkowanie to nie jest to samo co _własność_ zapisana w KW.

Ewa

507. Data: 2012-02-17 20:45:04

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Raczej Twoja. Bo co tu ma do rzeczy użytkowanie wieczyste - zaiste nie
> wiem. Ale masz, wytlumaczone, co to jes, zebys wiedziała wreszcie:

> [...]

Wow znowu błysnęłaś linkiem, szkoda tylko, że pomimo tego, że go
przeczytałaś, nic z tego nie kumasz...

--

Paulinka

508. Data: 2012-02-17 20:46:33

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Wieczyste użytkowanie to nie jest to samo co _własność_ zapisana w KW.

Napisałam w odpowiedzi do JBP.

--

Paulinka

509. Data: 2012-02-17 20:47:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 21:38:53 +0100, medea napisał(a):

> Tylko tak udajesz prawda?

Nie, nie udaję. Pytam.

> Na prk. I to wcale nie w wątku o faworkach.

Oszkurna, powiesz wreszcie czy nie??!
Bo tam jest o torcie i bleblowatych kandyzowanych w nim. Gdzie to moje
chamstwo i zawziętość?

--

XL

510. Data: 2012-02-17 20:49:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 21:40:33 +0100, Paulinka napisał(a):

> [...]
> mieszkaniowych, żeby się przekształcić, bo do końca roku jest na to
> czas. Moi rodzice aktualnie przerabiają ten problem w swojej wspólnocie

Wiec pytam, gdzie jest ta moja ignorancja, którą mi po chamsku zarzucasz?
--

XL

Mikrofala piknęła, a ja zgubiłem wątek ...
Ta Pani wygrała experyment.
Wszystkim już odbija.
Obłuda USA
Anita i Jacek E24