Tabletki pod język

1. Data: 2008-10-31 12:51:08

Temat: Tabletki pod język
Od: "Alien" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na czym polega "inność" działania tabletek, które przyjmuje sie pod język?

2. Data: 2008-10-31 15:07:32

Temat: Re: Tabletki pod język
Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alien" < > napisał w wiadomości
> Na czym polega "inność" działania tabletek, które przyjmuje sie pod język?

Przede wszystkim na szybkości działania. Szybkość wchłaniania się leków
porównuje się z podaniem dożylnym.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2008-11-02 01:17:37

Od: "Wojtex \(Wojtek G.\)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alien" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Na czym polega "inność" działania tabletek, które przyjmuje sie pod język?

Tylko niektóre substancje wchłaniają się przez śluzówke w jamie ustnej np.
nikotyna,
nitrogliceryna. Dzieje się to bardzo szybko, znacznie szybciej niż
wchłanianie
z przewodu pokarmowego. Pomijając fakt, że nie ma efektu przejścia przez
wątrobę
unieczynniającego wiele substancji.

Uzdrawiam
Wojtex

4. Data: 2008-11-02 10:40:09

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtex (Wojtek G.) pisze:
> [...]
> wchłanianie
> z przewodu pokarmowego. Pomijając fakt, że nie ma efektu przejścia przez

Zgadza się.
Niewiele osób wie, że alkohol tez się wchłania znakomicie przez śluzówkę
w ustach.
Powoli sącząc koniak lub whisky i delektując się smakiem można się
łatwiej i bardziej wstawić niż pijąc tą samą ilość szybkimi łykami.
Ergonomia... ;>
Jeżeli ktoś już "musi" wypić, a nie chce się zbyt szybko upić to lepiej
od razu szybko łykać, byle nie na pusty żołądek.

STranger

5. Data: 2008-11-03 14:08:56

Od: "Alien" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"STranger" napisał:
> Jeżeli ktoś już "musi" wypić, a nie chce się zbyt szybko upić to lepiej od
> razu szybko łykać, byle nie na pusty żołądek.

A nie jest tak, że potem nagle alkohol (po "przetrawieniu" jakichś otoczek
tłuszczowych i innych takich w żołądku) nagle "uderza" z dużą mocą na
organizm i człek, który niby czuł się OK, nagle zostaje zwalony z nóg? :-)
Tak gdzieś kiedyś słyszałem, że można sie niemal "przekręcić" w podobny
sposób. Gdy człowiek zje sporo tłustości a potem pije alkohol i ciągle wcina
tłuste żarcie, to niby trzeźwość jego trwa dłużej, ale po jakimś czasie może
dojść do zatrucia alkoholowego - jednorazowo "wydzieli się" z żołądka zbyt
dużo alkoholu.

To tak na marginesie jeno... :-)

Nagła senność i zasypianie
senność
Krew w plynie mozgowo-rdzeniowym. Pare pytan.
wypadanie włosów
Skierowanie na tomografię i paranoja w przychodniach