Takie są kobiety

281. Data: 2008-09-07 14:44:59

Temat: Re: Takie są kobiety
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> OK, zgoda.
>
> A z czego wynikają takie różnice? :)

Z izolacji społeczeństw. Rozwój cywilizacyjny
najszybszy jest w tych rejonach w których występuje
na małym obszarze duże zróżnicowanie kulturowe, geograficzne
zaś jednocześnie możliwa jest komunikacja
pomiędzy społecznościami.

Niemniej dyskusje nad przyczynami zróżnicowanego rozwoju
społeczeństw są z konieczności teoretyczne, co oznacza
brak możliwości rozstrzygnięcia jeśli choćby jedna ze stron
kieruje się określoną intencją a priori (a podejrzewam, że obie ;-))

Z tego powodu sugeruję raczej abyś zerknął na takie badania
które równoważą czynnik warunków wychowawczych i edukacyjnych
a porównują osobników różnych ras - tu możliwe jest rozstrzygnięcie
empiryczne i falsyfikacja lub potwierdzenie tez każdego z nas.

pozdrawiam
vonBraun

282. Data: 2008-09-07 15:39:27

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Błąd.
Rozwój cywilizacyjny działa na odmienne kultury jak lep na muchy,
a więc to zróżnicowanie jest skutkiem, a nie przyczyną rozwoju.

Przykład USA _dzisiaj_ wskazuje na błędność twojej tezy oraz
poprawność mojej.

A co do upartego sugerowania: twój patykiem na wodzie opisany
"dowód" relatywistyczny zostawiam tym, którzy pragną uznawać
siebie za wszelką cenę za twórców niż za odtwórców, na zasadzie
tonącego, który chwyta się byle czego, co choćby odrobinę pływa.

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:ga0pei$d10$1@inews.gazeta.pl:

283. Data: 2008-09-07 15:40:50

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

... lub zwłaszcza sprawia takie wrażenie.

--
CB

"cbnet" <c...@n...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:ga0o29$p5f$1@node1.news.atman.pl:

284. Data: 2008-09-07 15:55:17

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam ci vB zwłaszcza przykład nazizmu oraz Niemiec za czasów
Hitlera, jako DOSKONAŁY dowód na błędność twojego ujęcia (notabene
zdumiewającego naiwnością) i poprawność mojego niestety.

BTW czy Francja jest obecnie większą siłą rozwoju cywilizacyjnego
+ gospodarczego od Niemiec?
Wg ciebie tak właśnie powinno być.
Ale tak nie jest.

Niech zgadnę: nie martwi cię to ani trochę, co nie? :)

285. Data: 2008-09-07 16:35:39

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:
> [...]
> a więc to zróżnicowanie jest skutkiem, a nie przyczyną rozwoju.
>
> Przykład USA _dzisiaj_ wskazuje na błędność twojej tezy oraz
"USA" to zjawisko tak złożne, że może służyć za ILUSTRACJE
dowolnej tezy, ponadto w procesie dowodzenia ilustracja czyli
przykład ma niewielką wartość - jak mówią prawnicy "przykłady
niczego nie udawadniają". Właśnie z tego powodu nie widzę
nadziei na uzyskanie PEWNEJ odpowiedzi na pytanie "czy zróżnicowanie to
jest skutkiem czy przyczyną rozwoju" poprzez przykłady historyczne.

Historia może jedynie wyjaśniać rzeczywistość post factum i
nie wiadomo czy nie znajdzie się za chwilę inne wyjaśnienie.

Jeśli chcesz przewidywać wydarzenia - na zasadzie "co będzie jeśli"...
możesz jedynie manipulować zjawiskami i patrzeć co ci "wychodzi"
czyli - wykonć eksperyment.

Jeśli wyniki badań empirycznych na ten temat są dla ciebie nieciekawe
z podanych poniżej niejasnych
powodów "ideologicznych" czy "psychologicznych"

> [...]
> siebie za wszelką cenę za twórców niż za odtwórców, na zasadzie
> tonącego, który chwyta się byle czego, co choćby odrobinę pływa.

... to postawa taka, jakkolwiek zrozumiała
i często obserwowana ma przynajmniej dla jej
"reprezentantów" jedną zaletę:
jest hipotezą znakomicie się samospełniającą.

pozdrawiam
vonBraun

286. Data: 2008-09-07 16:49:23

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> Polecam ci vB zwłaszcza przykład nazizmu oraz Niemiec za czasów
> Hitlera, jako DOSKONAŁY dowód na błędność twojego ujęcia (notabene
> zdumiewającego naiwnością) i poprawność mojego niestety.
Jak przed chwilą pisałem INTERPRETACJE (które mogą być naróżniejsze)
z racji ich różnorodności nie przydadzą się jako dowód.

> [...]
> Wg ciebie tak właśnie powinno być.
> Ale tak nie jest.
> Niech zgadnę: nie martwi cię to ani trochę, co nie? :)

To już chyba kolejny raz kiedy mówisz mi że COŚ sądzę,
podczas gdy albo nic na dany temat nie sądzę bo nie wiem
albo sądzę dokładnie to samo :-)))
Dla usprawnienia dyskusji proponuję zrezygnować z heroicznych
prób modelowania umysłu vonBrauna ;-))

Na marginesie nie sprawdzałem ostatnio żadnych danych ekonomicznych
ale najprawdopodobniej jest tak jak piszesz (zwłaszcza gdy chodzi o
ekonomię). Czy się tym martwię? Chyba wolałbym Francję w tej roli,
ale nie wykluczone, że PL uda się wykorzystać bogatego sąsiada
(choć to mniej prawdopodobne). Jeśli masz tu coś ciekawego to
ewentualnie rozwin bo zaintrygowałeś mnie.

pozdrawiam
vonBraun

287. Data: 2008-09-07 17:26:21

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Smutne, że masz takie doświadczenia.
> Działasz w świecie zależności i strachu - ja nie.
> Mówisz "przyjaciele", a jednocześnie dopuszczasz, że oni znikają.
> Czyli nie spotkałeś przyjaciół, lecz interesownych oszustów.
> Mnie wystarczą dobrzy znajomi - na przyjaźń nie liczę, dlatego nie
> przeżywam tylu zawodów, co Ty :-)

Nie spotykam przyjaciół na drodze ot tak sobie. Staram się być przyjacielem
i w ten sposób mam ich trochę. Nie obrażam się, jeśli ktoś mojej przyjaźni
nie przyjmuje. Zabieram ją i przeznaczam dla kogo innego. Nikt z przyjaciół
mnie nie zawiódł. Owzem, ja zawiodłem. Nie jeden raz.

> Mówisz to wszystko z wlasnego doświadczenia lub z obserwacji. Ale Twój
> pogląd wynika jedynie z cząstkowego poznania rzeczywistości - taka
> akurat Ci się trafiła. I - jak wyżej, co napisałam.

Nie otaczam się murem własnej wspaniałości, więc nie bardzo rozumiem, skąd
wniosek o ograniczoności poznania, większej od Twojej. Jestem "roztwarty",
jak mówi pewna bliska mi osoba. :)

michał

288. Data: 2008-09-07 17:30:36

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Relpp wrote:

> Ja nie mogę jeszcze do końca uwierzyć że ona w to wierzy i w ogóle tak
> na serio. ;)

Nie jesteś osamotniony. Widocznie z każdego można zrobić nawet
terrorystę-samobójcę odpowiednią manipulacją. Dobrze, że mnie to nie
dotknęło... ;)

michał

289. Data: 2008-09-07 17:32:11

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Interpretacje mogą być najróżniejsze, ale ich wartość intelektualna
bardzo zróżnicowana.
Notabene tu także zauważam pewną korelację z pojęciem rasy
i rasizmem. ;)

Staram się polemizować z twoimi poglądami jakie przedstawiasz,
a zatem np staram się je odnosić do znanej nam obu rzeczywistości.
Oczywiście masz prawo się wykręcać i robić uniki, kiedy takie porównanie
pokazuje słabość czy zwykłą niespójność twoich... teoryjek.
Nie mam nic przeciwko.
Tylko nie zabraniaj mi tego robić, bo to by było już przegięcie. ;)

Co do Niemiec (innym _dobrym_ przykładem względnie /biorąc pod
uwagę liczbę ludności/ wysokiego poziomu rozwoju IMHO jest Szwecja)
to niemiecka dominacja w EU jest w moim pojęciu wynikiem (spadkiem)
po naziźmie z okresu II wojny światowej.
Po prostu oczyszczenie rasowe Niemiec IMHO sprawiło w konsekwencji,
że Niemcy do dziś dnia są nie do pobicia pod względem rozwoju na
różnych poziomach w Europie.

Tymczasem w Europie daje się zauważyć prawidłowość następującą:
im większe zróżnicowanie kulturowe, tym większe zróżnicowanie i większe
problemy natury egzystencjalnej niejako na różnych poziomach, oraz
mniejsze tempo rozwoju.
Przykładem tutaj IMHO jest zwłaszcza powojenna Francja oraz w dużym
stopniu GB.

BTW:
Czy zaliczasz siebie do euro-zwolenników, euro-sceptyków, euro-przeciwników?
Jakiej produkcji autem się poruszasz?
Obstawiam, że nie jest to brytyjska marka. ;)

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:ga10mm$9ed$1@inews.gazeta.pl:

290. Data: 2008-09-07 17:34:55

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

OK, ale świadczyć może również o braku bardziej sensownej
alternatywy ideowej wśród "produkowanych" w duchu zasady
"NIE, BO NIE".

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)