Tani domek - przykład z życia

191. Data: 2010-12-15 12:32:20

Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja znam odpowiedź, a przynajmniej uważam, że znam. A brzmi ona:
> dobrowolnie nigdy.

Czyli scenariusz Grecki :-(

> Kompletnie się nie zgadzam. Dodatkowo nie widzę grama sensu w łączeniu
> zagadnienia zadłużania się samorządów oraz socjalizmu.

W tym wątku już się na ten tamet rozpisywałem mocno. Związek jest ścisły i
ogromny....
Począwszy od sposobu "kreacji" pieniądza... vide rola Banków Centralnych w
kreowaniu pieniądza z powietrza.

> No tak. Państwo to kolejny podmiot na rynku.

Podmiot, którego prawo się nie ima. Żadne inny podmiot nie może Cię legalnie
okradać jeśli brakuje mu "paliwa".
Państwo może zmienić prawo i już ma kasę - spróbuj nie płacić!
Polska nie jest państwem prawa bo prawo nie może być narzędziem w rękach
władzy a prawem czyli czymś co się nie zmienia a jeśli zmienia to vacatio
legis powinno być wieloletnie (sic!) aby nie było możliwości używania prawa
właśnie jako narzędzia do załatwiania doraźnych interesów.

> Wprawdzie miałem na myśli samochód, ale po chwili zastanowienia Twój
> pomysł bardziej mi się podoba! ;-)

Tylko jak - czołgiem po masło? ;-))

192. Data: 2010-12-15 12:34:42

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

> Drogo masz. Ja mam 1,3675%;)

Nikt nie wspomina o wahaniach kursu, spreadzie...
% to tylko wierzchołek góry lodowej.
W przypadku tych kredytów frankowych banki nie zarabiają na % przecież.

193. Data: 2010-12-15 12:42:13

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.12.2010 13:18, quent pisze:

> Prywatnie to niech sobie każdy robi jak uważa.
> Nie piszę przecież o zadlużaniu się prywatnych osób!

Myślę, że instytucja państwowa może uzyskać korzystniejsze warunki:
większe sumy, lepsze zabezpieczenie, większa pewność spłaty.

194. Data: 2010-12-15 12:42:43

Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Czyli scenariusz Grecki :-(

Może i grecki czy tam irlandzki, ale co takiego straszliwego się tam stało?
Trwa przestała rosnąć? Krowy przestały mleko dawać a drzewa oliwki? Grecja w
ostatnim czasie od dawna była państwem ubogim. Irlandia dokonała
gigantycznego skoku i ten obecny kryzys tego nie zmieni.

> [...]
> ogromny....
> Począwszy od sposobu "kreacji" pieniądza... vide rola Banków Centralnych w

A to ciekawe jakich argumentów użyłeś. Mógłbyś je powtórzyć zebrane? Bo
wątek jest rozbudowany i nie chce mi się szukać, a bardzo chętnie bym się
odniósł.

> [...]
> Państwo może zmienić prawo i już ma kasę - spróbuj nie płacić!
> Polska nie jest państwem prawa bo prawo nie może być narzędziem w rękach

Zgoda, ale nie o tym tu się toczy dyskusja. Ja na przykład mogę mieć w
pewnych okresach chęć zainwestowania jakichś środków w instrument nie dający
dużego zysku ale jak najbardziej pewny. Obligacja państwowa jest właśnie
takim instrumentem, właśnie ze względu na możliwość instrumentalnego
zastosowania prawa. I co, zabronisz istnienia takiego instrumentu, skoro
jest na niego popyt? Bo jak rozumiem chcesz aby w ogóle nie istniały
obligacje państwowe.

195. Data: 2010-12-15 12:42:55

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.12.2010 13:34, quent pisze:

> Nikt nie wspomina o wahaniach kursu,

Ślepy jesteś?

196. Data: 2010-12-15 12:43:56

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W UK np. rynek małych (prężnych!) firm świadczących usługi komunalne jest
> ogromny i to widać.

Tak. Szczególnie teraz widac. Kolezanka dzwoniła kilka dni temu że 7 cm
sniegu sparaliżowało całe duże miasto

> Tyle, że tam swoboda gospodarcza jest dużo większa i państwo nie świadczy
> usług wprost a opiera się na prywatnych niedotowanych przedsiębiorstwach.

Ale opieka zdrowotna jest darmowa, szkoły równiez

> U nas PUK niszczy całą konkurencję. Nie dziwota skoro są dotowani z
> podatków.
> Ile jest przedsiębiorstw ze 100% udziałem gminy/miasta? I jak one
> działają? Niewielu opłaca się z tym konkurować

Podaj jakieś konkretne przykłady

.

> Poza tym jeśli nawet są firmy prywatne to ile ich jest jaki to jest rynek?
> Gdyby była realna konkurencja to ceny były by niższe i drogi mogłyby być
> wtedy REALNIE odśnieżane, bo teraz, jak widać, nie są przecież.

Aż tak tragicznie nie jest. Nie przesadzaj

> Zastanawiam się skąd u Ciebie taki opór. Widać jak na dłoni, że chyba
> wszystkie usługi jakie chce świadczyć państwo wykonywane są źle,

Ale taniej jak sam pisałes

Krzysiek

197. Data: 2010-12-15 12:49:58

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

> Irlandia dokonała gigantycznego skoku i ten obecny kryzys tego nie zmieni.

Ludzie potracili pracę... zaczęli tam mocno zaciskać pasa... od nowego roku
zapowiedź cięć socjalnych itp...
Jak na święta przyjedzie rodzinaka z IRL to opowiedzą dokładniej. Na razie
wiem, że nie jest dobrze a było jeszcze 6 lat temu wspaniale...

> A to ciekawe jakich argumentów użyłeś. Mógłbyś je powtórzyć zebrane? Bo
> wątek jest rozbudowany i nie chce mi się szukać, a bardzo chętnie bym się
> odniósł.

Właśnie gdzieś w tym wątku je zebrałem.

> Ja na przykład mogę mieć w pewnych okresach chęć zainwestowania jakichś
> środków w instrument nie dający dużego zysku ale jak najbardziej pewny.

Ależ pisałem, że prywatnie każdy robi co uważa za stosowne.

198. Data: 2010-12-15 12:57:03

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak. Szczególnie teraz widac. Kolezanka dzwoniła kilka dni temu że 7 cm
> sniegu sparaliżowało całe duże miasto

Akurat śnieg to tam nieczęsto pada, chyba, że Szkocja. Stąd brak
wyspecjalizowania.
Nie mają tam nawet opon śnieżnych.

> Ale opieka zdrowotna jest darmowa, szkoły równiez

Nic nie ma darmowego na tym Bożym padole. To raz.
Opieka jest z podatków. Szkoły państwowe ale też i prywatne czego w PL nie
ma.

> Podaj jakieś konkretne przykłady

Powiaty w woj. zachodniopomorskim w którym mieszkam.

> Aż tak tragicznie nie jest. Nie przesadzaj

Zależy z czym porównujesz.

> Ale taniej jak sam pisałes

No właśnie drożej!!!! KRIS!!! PLIZZZ

199. Data: 2010-12-15 12:58:28

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że instytucja państwowa może uzyskać korzystniejsze warunki:
> większe sumy, lepsze zabezpieczenie, większa pewność spłaty.

Oczywiście.
Banki właśnie dzięki samorządom mają się tak dobrze ;-)

200. Data: 2010-12-15 13:03:09

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie drożej!!!! KRIS!!! PLIZZZ

A pisałes sam że są nieuczciwa konkurencja dla firm prywatnych;))
Jak zwykle u Ciebie- banały piszesz a konkretów żadnych

Krzysiek

komplet garnkow ? ktory?
Problem ze szczelnością węża odpływowego
Plastikowe pojemniki do lodówki Electrolux
Odkurzacz - rura kopie, pomocy
sławetny lenteks - kilka pytań