Re: Tatuś w krótkich spodenkach...

From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Tatuś w krótkich spodenkach...
Date: Tue, 16 Mar 2010 14:53:07 -0700 (PDT)
<0...@k...googlegroups.com>
<1...@q...googlegroups.com>
<f...@z...googlegroups.com>
<8...@g...googlegroups.com>

J-23 napisał(a):

> nieuk glob pisze: dołucz się buraku
> sam sie doucz, nie "dołucz"
>
> Wiesz co to sa chromosomy? Wiesz co to kwas dezoksyrybonukleinowy?

Doucz się debilu, bo łańcuch DNA to informacja
------------------

http://pl.wikipedia.org/wiki/Samolubny_gen

Wyjaśnieniem jest tu korzyść w postaci reprodukcji własnych genów.
Interesujące, że wyglądające na altruistyczne zachowania osobników
powodowane są jak najbardziej "egoistycznymi" działaniami genów. Na
przykład owady społeczne(mrówki,pszczoły,termity) potrafią poświęcić
życie jednostki dla dobra społeczności. Innym przykładem są zachowania
niektórych zwierząt w stosunku do osobników spokrewnionych, np. opieka
nad rodzeństwem.

Tego typu zachowania były (i czasem są nadal) często tłumaczone
"dobrem gatunku". Dawkins przekonuje, że nie ma mechanizmu, który
dbałby o dobro całego gatunku.