Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.task.gda.pl!not
-for-mail
From: "Chiron" <e...@o...eu>
Newsgroups: pl.soc.dzieci,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Teatr"Gniew Dzieci" ciekawe kiedy w Łodzi?
Date: Sat, 15 Dec 2012 14:34:58 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 60
Message-ID: <kahu9r$rci$1@news.task.gda.pl>
References: <0...@f...googlegroups.com>
<a...@r...googlegroups.com>
<1p5trplx5c0g1.1i1udpzbr82k4$.dlg@40tude.net>
<1jr1fvkupzehf$.ddp084f2qds5.dlg@40tude.net>
<50c86e77$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
<kahj2e$vh4$1@node2.news.atman.pl>
<50cc535c$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline-31-182-122-154.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1355578491 28050 31.182.122.154 (15 Dec 2012 13:34:51 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Dec 2012 13:34:51 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci:600250 pl.sci.psychologia:647681
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
news:50cc535c$0$26687$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Ren@t@" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:kahj2e$vh4$1@node2.news.atman.pl...
>>
>> Użytkownik "Agnieszka" napisała w wiadomości
>> news:50c86e77$0$1301$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>>> news:1jr1fvkupzehf$.ddp084f2qds5.dlg@40tude.net...
>>>>
>>>> Najlepiej jeśli podam przykład bliższy autorowi: jeśli ktoś przyjdzie
>>>> do
>>>> niego brudny i głodny oraz zmęczony i poprosi o strawę i nocleg, to o
>>>> ile
>>>> mu ich udzieli, BĘDZIE STAWIAŁ WARUNKI - przynajmniej umycia się i
>>>> zachowania zgodnego z przyjętymi w jego domu normami... A jeżeli
>>>> przybysz
>>>> odmówi, zarzucając gospodarzowi zbyt ostrą ingerencję w jego życie, to
>>>> zaiste, gospodarz ma prawo go nie przyjąć i serdecznie sie uśmieje z
>>>> pretensji...
>>>
>>> I będzie się śmiał jeszcze długo po tym, jak następnego dnia przy jego
>>> furtce służby odnajdą zwłoki zamarzniętego wędrowca. Ot katolickie
>>> podejście.
>>
>> Też przyznaję się do katolicyzmu więc się odezwę.
>> Ja w takiej sytuacji (pukający do drzwi brudny, prawdopodobnie głodny i
>> zmęczony ale też i prawdopodobnie agresywny człowiek) najprawdopodobniej
>> nie otworzyłabym drzwi. To prawdopodobieństwo nieotworzenia rośnie wraz
>> ze wzrostem upojenia alkoholowego (innych symptomów nieobliczalności)
>> pukającego.
>
> No cóż, to ja pozostanę w swojej naiwnej nadziei, że nie dla każdego
> katolika brudny, głodny i zmęczony podróżny = agresywny pijak.
>
Odpowiedziałem powyżej Renacie. Przyszła mi jeszcze do głowy piękna scena z
"Nędzników" W.Hugo (tylko nie w wersji hollywoodzkiej!)- jak ksiądz nie
dość, że nie odmawia strawy pukającemu do jego plebanii byłem galernikowi,
to jeszcze go wpuszcza i gości po królewsku. Galernik za tę przysługe
odwdzięcza się po swojemu- okradając księdza i kalkulujac, czy może opłaca
mu się go na koniec zabić. W końcu po prostu zwiewa z łupem- ale łapią i
przyprowadzają go na powrót żandarmi. Człowiek, który by takiego galernika
przyjął pod dach wbrew sobie, "bo tak trzeba", "bo tak postepują katolicy",
etc- krzyknął by w tym momencie: "wracaj do galer, niewdzięczniku!". Jednak
ten ksiądz zrobił to z potrzeby serca- więc zawstydził się, że to się tak
skończyło- zauważył w tym swoją winę (próbował to wytłumaczyć później
siostrze zakonnej- swojej gosposi- mówiąc, że nie powinni gromadzić takiego
bogactwa, skoro wokół tyle nędzy). Zaprosił galernika powtórnie do siebie-
nazywając go swoim przyjacielem i dodając jeszcze trochę kosztowności.
Agnieszko- czy_jest_w_Tobie_tyle_miłości? Bo przecież on podzielił się zz
nędznikiem swoją miłością. A dać możesz komuś wyłącznie to, co masz.
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles
--
Chiron
|