Re: Teatr"Gniew Dzieci" ciekawe kiedy w Łodzi?

Data: 2012-12-15 13:34:58
Temat: Re: Teatr"Gniew Dzieci" ciekawe kiedy w Łodzi?
Od: "Chiron" <e...@o...eu>

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
news:50cc535c$0$26687$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Ren@t@" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> No cóż, to ja pozostanę w swojej naiwnej nadziei, że nie dla każdego
> katolika brudny, głodny i zmęczony podróżny = agresywny pijak.

Odpowiedziałem powyżej Renacie. Przyszła mi jeszcze do głowy piękna scena z
"Nędzników" W.Hugo (tylko nie w wersji hollywoodzkiej!)- jak ksiądz nie
dość, że nie odmawia strawy pukającemu do jego plebanii byłem galernikowi,
to jeszcze go wpuszcza i gości po królewsku. Galernik za tę przysługe
odwdzięcza się po swojemu- okradając księdza i kalkulujac, czy może opłaca
mu się go na koniec zabić. W końcu po prostu zwiewa z łupem- ale łapią i
przyprowadzają go na powrót żandarmi. Człowiek, który by takiego galernika
przyjął pod dach wbrew sobie, "bo tak trzeba", "bo tak postepują katolicy",
etc- krzyknął by w tym momencie: "wracaj do galer, niewdzięczniku!". Jednak
ten ksiądz zrobił to z potrzeby serca- więc zawstydził się, że to się tak
skończyło- zauważył w tym swoją winę (próbował to wytłumaczyć później
siostrze zakonnej- swojej gosposi- mówiąc, że nie powinni gromadzić takiego
bogactwa, skoro wokół tyle nędzy). Zaprosił galernika powtórnie do siebie-
nazywając go swoim przyjacielem i dodając jeszcze trochę kosztowności.
Agnieszko- czy_jest_w_Tobie_tyle_miłości? Bo przecież on podzielił się zz
nędznikiem swoją miłością. A dać możesz komuś wyłącznie to, co masz.
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron