Re: Tefal Optimal - tylko do gazu ?!?

Data: 2000-04-04 20:30:52
Temat: Re: Tefal Optimal - tylko do gazu ?!?
Od: "Feliks" <f...@p...net>

Wladyslaw Los wrote in message <1e8kxfq.1wawn5gacn0scN%wlos@tele.com.pl>...

>Juz go tu podawalem, wiec teraz w skrocie, bo madrej glowie dosc dwie
>slowie. Zasadniczo sa dwa sposoby: klasyczny i uproszczony. W pierwszym
>garsc ziaren pieprzu warzymy w mieszaninie wywaru miesnego i bialego
>wina, az ubedzie 2/3 plynu. Smazymy steki wolowe jak zwykle, na masle
>z oliwa, i przecedzonym wywarem z pieprzu deglazujemy to co przywarlo do
>patelni. Chwile gotujemy, po czym zaprawiamy sos smietana i maslem.
>W przepisie uproszczonym steki posypujemy grubo utluczonym pieprzem,
>smazymy j.w. i resztki z patelni deglazujemy bialym winem, chwile
> [...]

Nie tylko posypujemy ale wgniatamy go mocno w mieso najlepiej przez
przezroczysta folie kuchenna, przynajmiej ja tak robie swoj pepper steak.
Patelni teflonowej uzywam do smazenia nalesnikow, omletow, jaj
sadzonych...wszystkiego co ma sie z patelni zesliznac a nie
przywierac....Patelni teflonowej nie nalezy myc woda z detergentem. Po
smazeniu wytrzec do sucha papierowym recznikiem i lekko natluscic oliwa...
Oczywiscie do mieszania czy przewracania uzywac lopatek drewnianych lub
plastikowych...
F.