Temat

21. Data: 2011-07-02 12:07:53

Temat: Re: Temat
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:iun1d0$7h0$1@mx1.internetia.pl...

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości

n.googlegroups.com...

> Jakim cudem?

Np. Kiedy odruch bezwarunkowy pokryje się z podjętą świadomie decyzją.

Nie dopuszczasz takiego kuriozum?

MK

22. Data: 2011-07-02 12:13:37

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

n.googlegroups.com...

> Np. Kiedy odruch bezwarunkowy pokryje się z podjętą świadomie decyzją.
>
> Nie dopuszczasz takiego kuriozum?

Ale zdajesz sobie sprawe, ze zanim dotrze cos do Twojej swiadomosci to
odruch juz dawno sie zakonczyl? A co tu mowic o podejmowaniu decyzji.

23. Data: 2011-07-02 12:18:01

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ale zdajesz sobie sprawe, ze zanim dotrze cos do Twojej swiadomosci to
> odruch juz dawno sie zakonczyl? A co tu mowic o podejmowaniu decyzji.
Ale wiesz, że odruch bezwarunkowy (i teraz powiedz mi czym jest ten odruch w
przypadku zaufania i wiary, o których tu rozmawiamy), można odkręcić (w
innych sytuacjach, niż powyższe, można np. po coś wytłumaczyć, przeprosić..
itd).

Właśnie o to mi chodziło, wsiadasz tu na swojego ulubionego konika, a temat,
który mnie akurat ciekawy szlag trafia.

MK

24. Data: 2011-07-02 12:18:46

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale chodzi o to Ghoście, że zdecydowałam się tu przyjąć pewne określenia w
> ich intuicyjnym rozumieniu, bo zainteresował mnie temat. Natomiast
> dyskusji dotyczących świadomego/nieświadomego podejmowania decyzji,
> świadomości, wolnej woli itd. chciałam _ tym razem_ uniknąć.

Hanka Ci jasno wskazala co towarzyszylo mojemu zapytaniu - scisle pojecia
daja twardy grunt dyskusji. Bez tego zamiast dojsc do celu, albo
przynajmniej cokolwiek wyrozumowac po drodzie, szybko utopisz sie bagnie
bezznaczeniowych ogolnikow. Oczywiscie wolny to kraj i kazdemu jego porno.

25. Data: 2011-07-02 12:20:35

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> w przypadku zaufania i wiary, o których tu rozmawiamy), można odkręcić (w
> innych sytuacjach, niż powyższe, można np. po coś wytłumaczyć,

Nic nie rozumiem.

> Właśnie o to mi chodziło, wsiadasz tu na swojego ulubionego konika, a
> temat, który mnie akurat ciekawy szlag trafia.

A teraz rozumiem, mam stulic pysk. Sierobi.

26. Data: 2011-07-02 12:23:53

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezznaczeniowych ogolnikow. Oczywiscie wolny to kraj i kazdemu jego porno.

Ot i właśnie.
Życz mi więc "krętych i ciekawych ścieżek", MK

27. Data: 2011-07-02 12:27:53

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ot i właśnie.
> Życz mi więc "krętych i ciekawych ścieżek", MK

Nie bede Ci zyczyl bagna, bagno nieprzyjemne jest - soon see.

28. Data: 2011-07-02 13:59:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-02 14:18, Vilar pisze:

> [...]
>
> Właśnie o to mi chodziło, wsiadasz tu na swojego ulubionego konika, a
> temat, który mnie akurat ciekawy szlag trafia.

W tym zakresie temat w ogóle kuriozalny, bo zaufanie nie zależy tylko od
naszych odruchów i decyzji (jakkolwiek je rozumieć), ale też od tej
drugiej osoby. Nawet jeśli my możemy sobie podjąć decyzję o ufaniu, to
jak długo w niej wytrwamy, już nie jest kwestią wyłącznie naszej
decyzji. Chyba że (w razie czego) zdecydujemy się nazywać zaufaniem
zwykłą naiwność - to wtedy tak. ;)
Niemniej jednak "temat" chyba dotyczył czegoś innego, a nie stricte
stosunków międzyludzkich (o ile dobrze zrozumiałam intencje autora).

Ewa

29. Data: 2011-07-02 15:27:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Jul 2011 13:26:43 +0200, Vilar napisał(a):

> Tak, zdecydowanie akt woli.
> Tak jak aktem woli jest rezygnacja z tego zaufania (w związku, zakochany
> człowiek jest mistrzem w wynajdywaniu usprawiedliwień drugiej strony).
> Przecież nie oczekujesz od drugiej strony bycia ideałem, a to pociąga za
> sobą... duże różnych kwestii.
> W sumie podejście do zaufania, jak do decyzji, jest doskonałym narzędziem
> pozwalającym walczyć ze swoimi czasami rozszalałymi emocjami (np. w wyniku
> działania hormonów).

Zaufanie to owszem, akt woli, ale zawsze jest/powinien_być on oparty na
pewnych przesłankach, a nie żtp zawieszony w próżni, niezależnie od
wszelkich faktów. Obdarzanie kogoś zaufaniem bez przesłanek to po prostu
lekkomyślność/naiwność.
--
XL
Prawda o GMO:

30. Data: 2011-07-02 15:33:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Jul 2011 14:07:53 +0200, Vilar napisał(a):

n.googlegroups.com...

> Np. Kiedy odruch bezwarunkowy pokryje się z podjętą świadomie decyzją.
>
> Nie dopuszczasz takiego kuriozum?

Ja widzę tylko jedną taką możliwość - celowe wywoływanie odruchu
wymiotnego... :-P

--
XL
Prawda o GMO:
http://supermozg.gazeta.pl/supermozg/1,91628,9569172
,GMO___lobbing__wiara_i_polityczna_wola.html#ixzz1Pr
YQPpgy

Usmiechnij sie :)
Skociałam do szczętu :-)
Szczotka do ustępów do mycia klamki
RÓWNOuprawnione czy oszustki?
Psychologia poznania - Tomasz Maruszewski - ksiazka do sprzedania