Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Adam C." <a...@b...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Tendencyjne pytania
Date: Thu, 09 Dec 2004 09:38:54 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 30
Message-ID: <cp9365$t7b$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <cp83ag$duh$1@serwus.bnet.pl> <X...@j...net>
<cp85a5$5gp$1@serwus.bnet.pl>
NNTP-Posting-Host: hr186.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1102581765 29931 80.53.95.186 (9 Dec 2004 08:42:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Dec 2004 08:42:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.6) Gecko/20040113
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <cp85a5$5gp$1@serwus.bnet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:21559
Ukryj nagłówki
Widzę, że nie tylko ja na wschodnich peryferiach UE mam takie problemy.
Na technologii informacyjnej kilku uczniów wyraźnie dawało znaki, że się
nudzą. Rzeczywiście - dużo wiedzieli i dużo potrafili. Jednak gdy
zaczęła się praca z edytorem, nieco wymiękli. Otóż postanowiłem stosować
pakiet OpenOffice do edycji tekstów - niech uczniwoei wiedzą, że
istnieją inne narzędzia edycyjne, niż MS Word. Dość zgrabnie większość
uczniów pojęła filozofię tego narzędzia, ale kilku ambitnych zaczęło
znowu marudzić, że to za proste, po co te ćwiczenia itp. Jako pracę
zaliczeniową każdy miał wykonać kilkustronicowe opracowanie na podany
temat i według zadanego wzoru. Po tygodniu grupa aktywnych i
niezadowolnych przekazął mi prace do oceny. Otwieram ich pliku - a tu
totalna tandeta: wcięcia akapitów spacjami, przypychanie wyrazów
spacjami, aby zrobić wyrównanie, puste akapity jako powiększenie
odstępóm pomiedzy akapitami itp. Gdy poinformowałem ich o tym, że moge
ich ocenić ma 3 najwyżej 4 - podnieśli krzyk. Trochę spokornieli, gdy im
pokazałem wszystkie błędy. Nie byli do końca przekonani, dlaczego ma być
tak, a nie inaczej, skoro tak samo towygląda na ekranie - no to
poprosiłem ich o totalne przeformatowanie tekstu, który rzecz jasna się
całkowicie rozjechał. Gdy zaczęły się zajęcia z informatyki - zaczął się
płacz: a po im wiedza na temat systemów liczbowych, po po umiejętność
dobierani adresów sieciowych. Gdy doszło do algorytmów i programowania -
zaczęli po prostu opuszczać zajęcia. Motywowali to tym, że lekcje są
nudne, bo pisanie programów sortujących tablice ich nie interesują. A
deklarowali, ze będa zdawali maturę z informatyki! Zmusiłem ich, aby
zapoznali sie z syllabusem - nic nie pomogło. Dopiero w zeszłym tygodniu
wymiękli całkowice, gdy odbyła się próbna matura z informatyki. Okazuje
się, że do końca byli przekonani, że na maturze będą zadania w stylu:
przygotuj plakat na imprezę, skalkuluj wycieczkę klasową, ściągnij z
internetu wskazane pliki, załóż konto e-mail i WWW itp.
AC
|