Twarożek

51. Data: 2015-07-12 11:44:30

Temat: Re: Twarożek
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-11 o 08:20, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-07-11 00:37, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> Teraz wszystkie, jak by się nie nazywały: sernikowy, twaróg, domowy,
> babuni, wszystkie są robione na jedno, najczęściej kupowane, kopyto.

Osobiście wolę te mniej kwaśne sery, ale czasami niestety udaje mi się
taki kupić, np. serek mielony tzw. śmietankowy (sprzedawany w papierku z
czerwonym napisem) często jest lekko kwaśny. Poza tym regionalni
dostawcy "ekologiczni" też miewają sery kwaśne.

Ewa

52. Data: 2015-07-12 11:57:06

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 20:55 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Dnia 2015-07-11 14:38, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

(...)

> Dla mnie akurat są, nie było Biedronek.
(...)

Szkoda czasu na bezproduktywne gadanie, Paniusiu...

--
Trefniś

53. Data: 2015-07-12 12:18:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-12 o 11:40, Qrczak pisze:

> Moje dzieci mogę jeszcze rozgrzeszyć z tego błędu (mamo, ile się
> gotuje bób, bo w internetach różnie podają?)

A to akurat nie takie głupie pytanie, bo - z tego co zdążyłam się
zorientować - bywa różnie i zależy od bobu. Gotowałam na parze 2 razy -
raz wystarczyło 15 minut w zupełności, a za drugim razem to było
odrobinę za krótko.
BTW Zrobiłam bób na dwa sposoby. Jeden na sucho - z boczkiem, koperkiem,
parmezanem i jajkiem sadzonym (ktoś tu podawał link do przepisu) - ten
nie spotkał się ze zbyt wielkim uznaniem. Drugi w curry - z młodą
cebulką, pomidorami, jogurtem - ten okazał się znacznie lepszy.

Ewa

54. Data: 2015-07-12 12:55:18

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zorientować - bywa różnie i zależy od bobu. Gotowałam na parze 2 razy -
> raz wystarczyło 15 minut w zupełności, a za drugim razem to było

Dlatego zawsze próbuję.

> [...]
> nie spotkał się ze zbyt wielkim uznaniem. Drugi w curry - z młodą
> cebulką, pomidorami, jogurtem - ten okazał się znacznie lepszy.

Cieszę się.
Mnie został jeszcze w zamrażalniku zeszłoroczny, jakiejś pasty a'la
hummus muszę spróbować.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

55. Data: 2015-07-12 13:01:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jul 2015 07:36:53 +0200, Chiron napisał(a):

> W takim razie ruszam na poszukiwanie koziego mleczka:-)

Dla mnie ono ma specyficzny smak i szczególnie zapaszek - nie tykam :-)
--
XL
W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm - Stanisław

56. Data: 2015-07-12 13:03:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jul 2015 07:37:57 +0200, Chiron napisał(a):

> Dobra, poszukam coś o chłodniku. To się małżowinka zdziwi:-)

OK. Smietana konieczna, bo to wszak konsystencję wodnistą dosyć ma.
Z serwatki bardzo zdrowe są też napoje na upały:
https://www.google.pl/?gfe_rd=cr&ei=PEmiVf-bNMqv8weL
xoDIBw&gws_rd=ssl#q=nap%C3%B3j+z+serwatki

57. Data: 2015-07-12 13:03:29

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-07-12 11:57, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> (...)

> (...)
>
> Szkoda czasu na bezproduktywne gadanie, Paniusiu...

Też tak myślę, nerwusku.
Syty głodnego nie zrozumie.

http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/50-artykuly/
620-co-kogo-smieszy-o-roznicach-indywidualnych-w-pre
ferencjach-komizmu-u-ludzi-doroslych.html

58. Data: 2015-07-12 13:04:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jul 2015 07:52:44 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

> Czytałem książkę o historii mojego miasta. Otóż w okresie międzywojennym
> powstała organizacja społeczna (a propos- było ich całe mnóstwo- takich
> oddolnych inicjatyw), która zbierała mleko od kobiet, które miały nadmiar- i
> przekazywała tym, którym go brakowało (a raczej ich dzieciom). Ciekawa
> inicjatywa.

I nadal aktualna:
https://www.google.pl/?gfe_rd=cr&ei=pkmiVePNCcqv8weL
xoDIBw&gws_rd=ssl#q=bank+mleka

59. Data: 2015-07-12 13:05:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jul 2015 07:55:49 +0200, Chiron napisał(a):

> No niestety- dla mieszkańców bloków częstym powodem uniemożliwjającym
> wprowadzanie w życie takich fantazji jest brak chłodnego miejsca- np
> piwnicy, gdzie można to przechowywać.

Sery podpuszczkowe świetnie się nadają do zamrażania :-)

60. Data: 2015-07-12 13:05:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jul 2015 08:07:15 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
>>> masa. Może ktoś mi podpowiedzieć, co źle robię? Zaznaczam, że nie

Dla mnie niepojęte.

--
XL
W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm - Stanisław
Michalkiewicz: https://www.youtube.com/watch?v=_n8UaecoYBU
Polecam od 5:08

Sok - cytrusy całe czy obrane?
Wyciskarka
Chłodnik z ogórków małosolnych.
Ostatni oddech szparagów i witajcie chłodniki
Karp+grill, coś prostego