Re: Ubiór szkolny, co można a czego nie? ;)

Data: 2008-09-16 07:17:09
Temat: Re: Ubiór szkolny, co można a czego nie? ;)
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

Dnia 15.09.2008, o godzinie 21.41.49, na pl.soc.dzieci.starsze, Paulinka
napisał(a):

> Znałam jej członków osobiście. Znałam tatę, mamę, podejście do
> wychowywania dzieci i jak to wygląda w praktyce.

Okej. Nadal to jest średni dowód na to jak naprawdę było w rodzinie, ale
niech Ci będzie.

> Zapędziłam się. Stosunki w rodzinie to podstawa, ale co przez cały czas
> próbuję udowodnić jest jednak dużo wyjątków.

Te wyjątki to prawdopodobnie w większości by regułę potwierdziły, gdyby
się uważniej przyjrzeć.

> Krótka smycz oznacza, zakaz noszenia kolczyka w nosie, zakaz zakładania
> koszulki z trupią czaszką i inne jak dla mnie pierdoły.

To nie jest krótka smycz IMO. "Krótka smycz" to bezdyskusyjność kiedy
dziecko może i umie dyskutować, argumentować z przede wszystkim umie
przekonywać a rodzic się nie daje, bo nie. Bo, że jakaś "smycz" i jakaś
"marchewka" musi być, to chyba oboje wiemy. I tą smyczą mogą być i
kolczyki w nosie (dobrze przez rodziców uargumentowane) i koszulki z
czaszką. Wcale nie muszą być krótką smyczą.

> I myślisz, że jak dzieciak stanie przed szansą spróbowania czegoś, czego
> mu nie wolno to zawsze odmówi, bo te sławetne już stosunki w rodzinie?

Nie "nie wolno". O stosunki chodzi przecież. Ja odmawiałem, ale nie
dlatego, że miałem zakazy, ale ze względu na wychowanie (a raczej
przykład moich rodziców). U moich rodziców się w domu nie piło a i mnie
do wódki nie ciągnęło. Nie paliło i mnie do palenia nie ciągnęło. I z
różnymi innymi rzeczami podobnie. A nie miałem nigdy zakazu palenia czy
picia. Podobnie z wieloma innymi rzeczami. Zaraz... a możesz przypomnieć
o czym my właściwie dyskutujemy, bo już nie pamiętam. :)

> Polityczna poprawność to raczej zakłada tolerancję, czasami wręcz
> nienormalną vide Holandia.

Raczej to, że jak ktoś ma inne zdanie i nie jest poprawny politycznie,
bo się go zjada na śniadanie i wypluwa na kolację. Taka to ta
"tolerancja".

*Habeck*
- Schutzbach