Re: Upieklam bulki !!!

From: <m...@h...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Upieklam bulki !!!
Date: Tue, 27 Nov 2001 18:23:50 +0100

" Suche drozdze w ilosci trzech paczek na piec
> szklanek maki. Postanowilam je zrobic po wczorajszej dyskusji
przeliczeniowej : suche drozdze kontra naturalne. Oswiadczam, ze owe trzy
paczki suchych sa wystarczajace na te ilosc maki ( 4 niestety byloby za
> duzo ).
>
> M- Gosiu, jesli masz ochote na te bulki, to smialo rob z trzech suchelcow
> :-))))).

> - po wyjeciu z pieca polecialam po nich pedzlem z woda, zeby skorka
zrobila
> sie bardziej wyrazista ( nie kruszy sie )
>
> Pozdr.
> Adiola

3 paczki tez dobrze, ale jednak mi sie wydaje ze ten holenderski oetker
rozni sie od waszego. Bo jak wyjasnisz fakt (z tego co producent pisze na
opakowaniu), ze jedna paczka jest rowna sie 25 g swiezych drozdzy? Cos tu
nie tak, a na pewno roznica fabryk i kultur spozywczych.
Z ta oliwa na klejenie sie to super pomysl. Mnie sie on z pewnoscia przyda.
A co do wyrabiania ciasta - jak gniotlas make z drozdzami w proszku? Tak
przynajmniej pisala Dorunia "drozdze laczymy z maka i wyrabiamy ciasto".
Ciagle nie wiem ...

******
m-gosia
******