Upieklam bulki !!!

1. Data: 2001-11-27 15:51:31

Temat: Upieklam bulki !!!
Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przed pol godzina wyjelam z pieca buleczki, takie niby zwykle kajzerki, ale
jakie pyyyyszne !!!!
Skorzystalam z przepisu Doruni na eksta buleczki, tylko wprowadzilam pewna
modyfikacje ( tamte z zalozenia maja byc slodkie ) i dodalam szczypte cukru
( zamiast dwoch lyzeczek ). Suche drozdze w ilosci trzech paczek na piec
szklanek maki. Postanowilam je zrobic po wczorajszej dyskusji
przeliczeniowej : suche drozdze kontra naturalne. Oswiadczam, ze owe trzy
paczki suchych sa wystarczajace na te ilosc maki ( 4 niestety byloby za
duzo ).

M- Gosiu, jesli masz ochote na te bulki, to smialo rob z trzech suchelcow
:-))))).

Jeszcze kilka uwag praktycznych :
- ciasto wyrabialam malakserem ( pozniej lapkami )
- jesli sie klei nalezy oblac lapki odrobina oliwy i dalej wyrabiac
- po wyjeciu z pieca polecialam po nich pedzlem z woda, zeby skorka zrobila
sie bardziej wyrazista ( nie kruszy sie )

Pozdr.
Adiola

P.S. bulki znikaja w zastraszajacym tempie :-))))))))))

---

1. Data: 2001-11-27 17:23:50

Temat: Re: Upieklam bulki !!!
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - po wyjeciu z pieca polecialam po nich pedzlem z woda, zeby skorka
zrobila
> sie bardziej wyrazista ( nie kruszy sie )

3 paczki tez dobrze, ale jednak mi sie wydaje ze ten holenderski oetker
rozni sie od waszego. Bo jak wyjasnisz fakt (z tego co producent pisze na
opakowaniu), ze jedna paczka jest rowna sie 25 g swiezych drozdzy? Cos tu
nie tak, a na pewno roznica fabryk i kultur spozywczych.
Z ta oliwa na klejenie sie to super pomysl. Mnie sie on z pewnoscia przyda.
A co do wyrabiania ciasta - jak gniotlas make z drozdzami w proszku? Tak
przynajmniej pisala Dorunia "drozdze laczymy z maka i wyrabiamy ciasto".
Ciagle nie wiem ...

******
m-gosia
******

1. Data: 2001-11-27 18:01:29

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A co do wyrabiania ciasta - jak gniotlas make z drozdzami w proszku? Tak
> przynajmniej pisala Dorunia "drozdze laczymy z maka i wyrabiamy ciasto".

Malgosiu, moje drozdze tez maja taki napis :-))))))))))))))), jednoczesnie
jest tam informacja, ze ilosc ta wystarcza na ok. pol kg. maki. To sa takie
same drozdze !!

Do maki dodaj wszystko lacznie z woda :-)))), zakrec to mikserem i juz masz
wymieszane. Wywal na blat, podlej oliwa i wyrabiaj. Tak jest duzo prosciej,
niz miesic to od poczatku lapka :-))))

Nic sie nie martw, mnie tez pierwszy raz przerazalo :-))))), a teraz robie
to przy okazji. Jak mam rozgrzany piekarnik, to wyrabiam troche ciasta i
pieke ( potrzeba, czy nie, zawsze mozna zamrozic :-))))))) ).

Pozdr.
Adiola

---

1. Data: 2001-11-27 19:17:48

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Malgosiu, moje drozdze tez maja taki napis to te same drozdze !!

Taaaak? Te same? A u mnie na opakowaniu nie ma nic o 0,5 maki. Ciagle jakos
powatpiewam, Magda B. tez tak pisala: "Z tymi drozdzami to jest tak: 25 gram
swiezych drozdzy = 10 gram suchych drozdzy", czyli wedlug niej tez w 100 g
wchodza 4 paczki !!!! Ale nie bede dyskutowac, chodzilo mi o teorie. Jesli
masz tak sprawdzone, to sprobuje jak mowisz. Chalka tez wyszla w/g twojego
przelicznika.

> Do maki dodaj wszystko lacznie z woda :-)))), zakrec to mikserem i juz
masz wymieszane. Wywal na blat, podlej oliwa i wyrabiaj. Tak jest duzo
prosciej,
> niz miesic to od poczatku lapka :-))))

Super! jesli mixerem mozna, to nie ma sprawy, to faktycznie "'Przy okazji
mozna robic". Dobry pomysl z tym rozgrzanym juz piekarnikiem. My tu takiego
weza mamy w kieszeni jesli chodzi o energie elektr. , a rozgrzanie
piekarnika to w sumie najwieksze jej zuzycie.
Dzieki za naprawde dobre rady.

P.S. Jeszcze pytanko: u mnie ta ilosc chalki (z pol kilo maki) to na
pierwsze podejscie mojego syna, a dla nas nic nie zostanie. Jakby tak
podwoic skladniki i na raz wymixowac wszystko i na 2 blachy (jedna pod
druga) do pieca wrzucic. Wyszloby? Czy zakalec chalkowy?

******
m-gosia
******

1. Data: 2001-11-27 22:45:12

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podwoic skladniki i na raz wymixowac wszystko i na 2 blachy (jedna pod
> druga) do pieca wrzucic. Wyszloby? Czy zakalec chalkowy?

Malgosiu, zakalec to wyjdzie jesli pochrzanisz proporcje :-)))))), ja zwykle
wypiekam na dwoch blachach.
Zamien tylko te blachy miejscami pod koniec pieczenia ( zakladajac, ze
pieczesz gora - dol), zeby ladnie sie podpieklo. Poza tym jak mam rozgrzany
piekarnik, to robie jeszcze jedna blache, wkladam ja do szuflady pod piec i
tam sobie rosnie, pozniej do pieca i trzy pieczenia przy jednym ogniu
:-)))))).
Nie martw sie tak mocno, zakalce w razie czego tez sa pyszne :-))))))))))).
Jak chcesz, to wrzuce Ci jeszcze przepis na chleb orzechowy. Jest
rewelacyjny i zawsze mi sie udaje, wiec pewnie Tobie tez wyjdzie. Poza tym
jego wykonanie jest banalnie proste, a smak................. mmmmm, cós
pysznego!!!

Pozdr.
Adiola juz zaprawiona w bojach drozdzowych :-)))))

---

1. Data: 2001-11-28 08:48:53

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak chcesz, to wrzuce Ci jeszcze przepis na chleb orzechowy.

Blagam po malutku Adiola. Ta chala to juz wyczyn nie lada. Niech ja sie do
tego przyzwyczaje, porobie, a potem siegne na wyzsza polke kunsztu.

pozdrawiam
*******
m-gosia
*******

1. Data: 2001-11-28 08:52:25

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Adiola juz zaprawiona w bojach drozdzowych :-)))))
>
> Pilnie śledze opowiesci bułczano- chałkowe i chyba w sobote bede piekła... i
też prosze o przepis na ten chleb orzechowy!!! Pozdrawiam drożdżowo Qd

1. Data: 2001-11-28 10:38:39

Od: "Magda G." <m...@o...gapp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adiola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pysznego!!!
>
> Pozdr.
> Adiola juz zaprawiona w bojach drozdzowych :-)))))

Ja bym prosiła o przepis na ten chleb orzechowy... Mooogęęę?
:-))

Pozdrawiam
Magda

Poszukuje kilku interesujacych przepisow kuchni wloskiej.
scena@rmf.fm
PD: Sushi
OT-Szczecin i okolice-spotkanie
kawa espresso