W jakich produktach "A"

1. Data: 2004-09-22 12:16:49

Temat: W jakich produktach "A"
Od: "Kontakt" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakich produktach, oprócz masła występuje duża zawartośc witaminy "A"

Jędrek

1. Data: 2004-09-22 12:30:59

Temat: Re: W jakich produktach "A"
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kontakt" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
> W jakich produktach, oprócz masła występuje duża zawartośc witaminy "A"

http://sciaga-online.pl/biol/witaminy.htm

tu są wszystkie wit .

pozdr Magda

1. Data: 2004-09-22 12:36:41

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Kontakt" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> http://sciaga-online.pl/biol/witaminy.htm

znalazłam w domu dokładniejszą tabele i najwięcej jej jest w :
nać pietruszki,szpinak,pomidor,marchew , sałata,arbuz,banan,mandarynka,
nektarynka,papryka,śliwki ,czarna porzeczka
pozdr Magda

1. Data: 2004-09-22 12:37:26

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W jakich produktach, oprócz masła występuje  duża zawartośc witaminy "A"
>
> --
>
> Pozdrawiam
> Jędrek

W wątrobie.
Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-09-22 12:39:53

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znalazłam w domu dokładniejszą tabele i najwięcej jej jest w :
> nać pietruszki,szpinak,pomidor,marchew , sałata,arbuz,banan,mandarynka,
> nektarynka,papryka,śliwki ,czarna porzeczka

Z tego co wiem wynika iż w roślinach zawarta jest tak zwana prowitamina A,
która dopiero spożyta łącznie z tłuszczami zamienia się na witaminę A.
Pozdr. - A.

1. Data: 2004-09-22 12:48:05

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości

> Z tego co wiem wynika iż w roślinach zawarta jest tak zwana prowitamina A,
> która dopiero spożyta łącznie z tłuszczami zamienia się na witaminę A.

nie wiem i nie będe sie spierać bo być moze masz racje , ale zaglądając do
tabeli pisze nad nią bykami : "zawartość wit A w wybranych owocach i
warzywach " a nie prowitaminy :))

pozdr Magda

1. Data: 2004-09-22 12:53:25

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości

> Z tego co wiem wynika iż w roślinach zawarta jest tak zwana prowitamina A,
> która dopiero spożyta łącznie z tłuszczami zamienia się na witaminę A

masz racje , spytałam googla i powiedział że prowitamina A jest karotenoidem
a ten syntetyzowany jest właśnie w roślinach .
Więc błednie zatytuowana tabela :(

pozdr Magda

1. Data: 2004-09-22 13:04:22

Od: Jędrek <a...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co wiem wynika iż w roślinach zawarta jest tak zwana prowitamina A,
> która dopiero spożyta łącznie z tłuszczami zamienia się na witaminę A.
> Pozdr. - A.

rozumiem ze nalezy to jeść jako dodatek to wszelkiego rodzaju tłuszczów, czy
tak ?

Jędrek

1. Data: 2004-09-22 13:26:11

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozumiem ze nalezy to jeść jako dodatek to wszelkiego rodzaju tłuszczów,
> czy tak ?

no właśnie , o co chodzi z tymi tłuszczami ?

pozdr Magda

1. Data: 2004-09-22 13:29:25

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

co?

tam pisze że prowitamina A zamienia się w wit A w jelicie cienkim i w
komórkach wątroby , tak sama z siebie a nie jedząc z tłuszczami :)))))

pozdr Magda

Jajo od dużego ptaka
jak pasteryzować?
tortilla