W kwestii sera.

11. Data: 2017-05-18 22:45:27

Temat: Re: W kwestii sera.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do Bydgoszczy będę jeździł...

Tych klientów nie obsługujemy!

12. Data: 2017-05-19 01:15:44

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"stefan" <s...@w...pl> wrote in message

> Casu Narzu jadłem podczas rajzy po Sardynii. Mogę ci podrzucić fotki z
> degustacji :)

I jadłeś razem z larwami? Dla mnie byłoby to tabu nie do przeskoczenia.

13. Data: 2017-05-19 09:44:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:

> I jadłeś razem z larwami? Dla mnie byłoby to tabu nie do przeskoczenia.

Ser się otwiera i czeka, aż larwy się przedzierzgną w muchy, po czym
odlecą. Niektórzy jedzą oczywiście z larwami - przecież są czyściutkie, bo
niewychodzące :-)

14. Data: 2017-05-19 10:00:45

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 01:15, Pszemol pisze:
> "stefan" <s...@w...pl> wrote in message

> I jadłeś razem z larwami? Dla mnie byłoby to tabu nie do przeskoczenia.
Po świnkach morskich z rożna w Peru, chińskich świerszczach w cukrze i
malezyjskich długich "glizdach morskich" nawlekanych na patyczek w
spiralkę nic (no, prawie nic) nie jest w stanie mnie zaskoczyć.
Surströmming też (ale trochę mnie rzucało)....
Jest piątek, więc udaję się po rewelacyjnie marynowany i peklowany
baleronik z Hagi ( to taka wędzarnia, niestety). Smaczności!!!!
pozdrawiam
Stefan

15. Data: 2017-05-19 10:45:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> Jest piątek, więc udaję się po rewelacyjnie marynowany i peklowany
> baleronik z Hagi ( to taka wędzarnia, niestety). Smaczności!!!!

Można jeść ślimaki, ostrygi czy solone śledzie - można i larwy. Zwłaszcza
pod wódeczkę.
Tyle teorii. Praktyka jednak u mnie kuleje :-))

16. Data: 2017-05-19 12:53:53

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 10:45, Ikselka pisze:

> Można jeść ślimaki, ostrygi czy solone śledzie - można i larwy. Zwłaszcza
> pod wódeczkę.
> Tyle teorii. Praktyka jednak u mnie kuleje :-))

Wyobraź sobie, że kiedyś w CK Wiedniu, niedaleko Katedry mojego
imiennika zamówiłem klasykę - Wiener Schnitzell. Ku...twa nie zjadłem!!!
Zamiast zrobionego jak Bóg nakazał z młodej cielęciny, operator tłuczka
(bo na pewno nie kucharz) sklepał kawałek wołowiny z krów które śniły
się faraonowi z kawałkiem koguta który ocalał z rzezi pod Moskwą w 1612
roku. Była potężna rozróba...
pozdr
Stefan
PS. A karczek jest cudowny, ta galaretka w zakamarkach sznurka...

17. Data: 2017-05-19 13:29:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> (bo na pewno nie kucharz) sklepał kawałek wołowiny z krów które śniły
> się faraonowi z kawałkiem koguta który ocalał z rzezi pod Moskwą w 1612

Myślał - Polak nie pozna, można mu wciskać barachło.

> pozdr
> Stefan
> PS. A karczek jest cudowny, ta galaretka w zakamarkach sznurka...

Niby skąd galaretka? Chyba że w kątnicy zaszyty i wędzony, a potem w niejże
parzony...

18. Data: 2017-05-19 14:27:41

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 13:29, Ikselka pisze:

> Myślał - Polak nie pozna, można mu wciskać barachło.

> Niby skąd galaretka? Chyba że w kątnicy zaszyty i wędzony, a potem w niejże
> parzony...

Bo to taki maniak robi, po wędzeniu zaparza w rosole... a on jak obcieka
to na wierzchu koło sznureczków zastyga, i można go tak (prawie
perwersja) języczkiem...
pozdr
Stefan

19. Data: 2017-05-19 14:40:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spiralkę nic (no, prawie nic) nie jest w stanie mnie zaskoczyć.
> Surströmming też (ale trochę mnie rzucało)....

Twardziel z Ciebie :-)
Serek Limburger mnie rzucił na kolana i nie umiałem się przełamać aby go
spróbować.

> Jest piątek, więc udaję się po rewelacyjnie marynowany i peklowany
> baleronik z Hagi ( to taka wędzarnia, niestety). Smaczności!!!!
> pozdrawiam

Pozdrowionka. Baleronik to ja mogę jeść w każdy piątek :-)

20. Data: 2017-05-19 17:15:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

>>> Stefan

> Bo to taki maniak robi, po wędzeniu zaparza w rosole... a on jak obcieka
> to na wierzchu koło sznureczków zastyga

Dodaje żelatynę, żeby mu wędzonki nie traciły na wadze przy stygnięciu i
potem nie obsychały. I tyle. Ja się na takie chwyty nie nabiorę.

Pyszny biały ser.
Łosoś po ikselsku.
Niby nic, a cieszy :-))
Gołąbki w liściach botwinki