Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Re: W pewnej szkole, w pewnym mieście... Re: W pewnej szkole, w pewnym mieście...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: W pewnej szkole, w pewnym mieście...

« poprzedni post
Data: 2000-01-27 20:49:37
Temat: Re: W pewnej szkole, w pewnym mieście...
Od: "Paul" <p...@p...uni.torun.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

Tomasz Radko <t...@p...onet.pl> napisał(a) w artykule
<3...@p...onet.pl>...

(...)
> Nie chciałbym zagłębiać się w dyskusję o statusie psychologii. Popper,
> twórca nowoczesnej metodologii, za nauke jej nie uważał. Od tego czasu
> wiele się zmieniło. Ja, jako reakcjonista pozostaje przyz daniu Poppera.
> OK?

O.K.

>
> Co do interpretacji: z faktami się nie dyskutuje. A fakty sa takie:
> - istnieje korelacja między IQ (czymkolwiek by był) a sukcesem życiowym
> (np. kariera zawodową, dochodami, kariera polityczna itp)
>

wyprowadzona na podstawie nienaukowych badań.

> - IQ jest przynajmniej częściowo warunkowany genetycznie
>

zgoda

> - istnieje statystycznie znaczącą różnica w średnim IQ dla osób różnych
> ras nawet przy uwzględnieniu bodźców środowiskowych
>

dodajmy względnym uwzględnienieniu.

A poza tym:

wyprowadzona na podstawie nienaukowych badań.

Ergo: ?

Paweł
(pedagog, nie-psycholog, nie-socjolog)

P. S. Dopiero w postscriptum napiszę, że powyższa dyskusja, skądinąd
ciekawa, zeszła z toru głównego. Albowiem dyskusja "z faktami" jest
(tudzież byłaby) o tyle konieczna, że takowe ustalenia nieuchronnie (co
wcale nie oznacza - obiektywnie) zmierzają w niezbyt ciekawym - z mojego
punktu widzenia - kierunku.
Bo pojawiają się pytania: Co płynie z takich ustaleń?
Jaką wartość praktyczną przynosi taka wiedza?

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
15.01 jotes
15.01 jotes
16.01 Tomasz Radko
17.01 Marcin Orlowski
17.01 Marcin Orlowski
17.01 Paul
17.01 Lukasz Aranowski
20.01 Marcin Orlowski
20.01 Marcin Orlowski
20.01 Krzysztof Ciesielski
20.01 Krzysztof Ciesielski
20.01 Marcin Orlowski
21.01 Trusk@w
22.01 Paul
24.01 Trusk@w
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Zbrodnia 3 Maja
"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Pierwsze sukcesy strajkujących [studentów na UW]
Dalszy ciąg awantury o jedzenie na UW
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
"Szokująca podmiana etniczna populacji Austrii" i moja recepta na imigrację
USA/ Harvard pozwał administrację Trumpa za zakaz przyjmowania zagranicznych studentów
We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
Studenci UW strajkują z głodu!!!
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem