Re: Weków nie ma nigdzie!

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Weków nie ma nigdzie!
Date: Wed, 27 Jul 2016 19:10:46 +0200

Pan stefan napisał:

> Dwa razy nie. Istotą zamykania słojów Weck'a jest wyprofilowana
> odpowiednio górna krawędź słoja, uszczelka zwykle gumowa i zamknięcie.
> Tych zaś zamknięć widziałem co najmniej pięć, także te spostponowane
> przez ciebie. Niezbyt fortunnie użyłaś cytuję "tych "wekach" z drucianym
> zamknięciem zatrzaskowym, którym mówię zdecydowane nie od początku ich
> pojawiania się w Polsce" koniec cytatu, bo słoje z takimi zamknięciami
> widziałem na reklamach w grubo przedwojennych kalendarzach dla gospodyń.
> Chyba nie jesteś aż tak stara?

W sklepie internetowym na oficjalnej stronie firmy Weck jest ze dwadzieścia
różnych słojów, słoiczków i butelek. Żadne nie mają zmknięcia dokładnie
takiego, jak w podróbkach spotykanych w Polsce w okresie słusznie minionym.
Przeważnie bardzo małej pojemności, co powierdza hipsterskie zastosowania.
Cenę mają też taką. Kiedyś łatwo było o słój o pojemności galona, tak na
oko. (Na temat używania zleżałych gumek oraz sprężynek nic nie napiszę, bo
to chyba nie ta grupa.)

--
Jarek