Weków nie ma nigdzie!

11. Data: 2016-07-27 18:17:11

Temat: Re: Weków nie ma nigdzie!
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-27 o 16:07, Ikselka pisze:

> I o 6 rozmiarach pisałeś, co w przypadku weków jest nieprawdopodobne, gdyż
> występowały i występują one w Polsce w 3 pojemnościach - 0,5 l, 1 l i 1,25
> l. Chyba że mówisz o tych "wekach" z drucianym zamknięciem zatrzaskowym,
> którym mówię zdecydowane nie od początku ich pojawiania się w Polsce, bo po
> prostu absolutnie nie trzymają szczelności. Można ich użyć w najlepszym
> wypadku jako pojemników na sypkie produkty w kuchni.

> Nie używam zleżałych gumek, tylko ciągle nowe - z ich kupieniem, jak
> również z kupieniem sprężynek, o dziwo, kłopotu żadnego nie ma.

Dwa razy nie. Istotą zamykania słojów Weck'a jest wyprofilowana
odpowiednio górna krawędź słoja, uszczelka zwykle gumowa i zamknięcie.
Tych zaś zamknięć widziałem co najmniej pięć, także te spostponowane
przez ciebie. Niezbyt fortunnie użyłaś cytuję "tych "wekach" z drucianym
zamknięciem zatrzaskowym, którym mówię zdecydowane nie od początku ich
pojawiania się w Polsce" koniec cytatu, bo słoje z takimi zamknięciami
widziałem na reklamach w grubo przedwojennych kalendarzach dla gospodyń.
Chyba nie jesteś aż tak stara?
pozdr
Stefan

12. Data: 2016-07-27 19:00:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Jul 2016 18:17:11 +0200, stefan napisał(a):

> [...]
> pojawiania się w Polsce" koniec cytatu, bo słoje z takimi zamknięciami
> widziałem na reklamach w grubo przedwojennych kalendarzach dla gospodyń.

Delikatnie mówiąc - nie.
Ale i Ty możesz poczuć się znacznie młodziej niż teraz:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
=wek+pasabahce&bmatch=relevance-pop30-uni-1-2-0613
:->

13. Data: 2016-07-27 19:10:46

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> [...]
> pojawiania się w Polsce" koniec cytatu, bo słoje z takimi zamknięciami
> widziałem na reklamach w grubo przedwojennych kalendarzach dla gospodyń.

W sklepie internetowym na oficjalnej stronie firmy Weck jest ze dwadzieścia
różnych słojów, słoiczków i butelek. Żadne nie mają zmknięcia dokładnie
takiego, jak w podróbkach spotykanych w Polsce w okresie słusznie minionym.
Przeważnie bardzo małej pojemności, co powierdza hipsterskie zastosowania.
Cenę mają też taką. Kiedyś łatwo było o słój o pojemności galona, tak na
oko. (Na temat używania zleżałych gumek oraz sprężynek nic nie napiszę, bo
to chyba nie ta grupa.)

--
Jarek

14. Data: 2016-07-27 19:13:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Jedyną chemią jakiej w ślad za tradycją rodzinną (i nie tylko) używaną
> przy robieniu konfitur był czysty spirytus (z reguły propinacji
> krakowskiej :) każda truskawka - dorodna musiała być- osobno, sztuka po
> sztuce była w nim maczana i potem do syropu naturalnie szumowanego,
> spirytus zaś po odcedzeniu paprochów używany był przez mojego Ojca do
> zimowych kuracji :)) Dokąd mogłem, to szedłem w ich ślady... :(
> Może dla wnuków jak podrosną (i jak znajdę jakieś stare, nie mutowane
> truskawki)...

A cukier? Cukier to nie chemia?! To na nim spoczywa konserwatorskie zadanie.
Spirytus jest po to, by pognać presz biologię. A celofan stwarza fizyczną
barierę, by ta nie powróciła.

--
Jarek

15. Data: 2016-07-27 21:57:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Jul 2016 09:27:34 +0200, stefan napisał(a):

> Na wsi o tej porze normalne, większość gospodyń robi przetwory.

I to dla nich te sterty słoików w miejskich Stokrotkach???
3333333-]

16. Data: 2016-07-27 23:47:40

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-27 o 09:15, Trefniś pisze:

> To chyba u Was w Azji?
> We Wrocławiu mawiamy, że na wschód od Oleśnicy to już Azja :)
> Może wojna się zbliża?
>
> W każdym razie u nas słoików pod dostatkiem, zapraszamy do Wrocławia.

Pewnie i przez internet można kupić. Mniej kłopotu.

--
animka

17. Data: 2016-07-28 01:34:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Jul 2016 23:47:40 +0200, Animka napisał(a):

> Pewnie i przez internet można kupić.

Nie, nie można - nigdzie nie ma. Znalazłam na Allegro u JEDNEGO sprzedawcy
i to z kłopotami.
Największe hurtownie AGD oczekują na dostawę, która nie wiadomo kiedy
będzie.

> Mniej kłopotu.

"Słoików" dostatek i u nas. Ale nie słoi Weck'a.

18. Data: 2016-07-28 02:21:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Jul 2016 01:34:03 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> i to z kłopotami.
> Największe hurtownie AGD oczekują na dostawę, która nie wiadomo kiedy

w Azji

> . Ale nie słoi Weck'a.

J.w. :->

19. Data: 2016-07-28 08:57:41

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 02:21 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> w Azji

Już widzę, że Azja jest w dziedzinie przetworów na wyższym poziomie :)
My tu jaramy się zwykłymi słoikami, choć oczywiście pewnie nie wszyscy :)
Parafrazując grupowego fachurę "po co robić przetwory, skoro mogę kupić w
Bierdolonce"

--
Trefniś

20. Data: 2016-07-28 10:23:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.07.2016 o 23:47, Animka pisze:

> Pewnie i przez internet można kupić. Mniej kłopotu.

Ależ oczywiście - do wyboru, do koloru! Najpierwsze i najoczywistsze
trafienie. I chyba nawet nie są zapchani zamówieniami:

https://weck.com.pl/sklep,25.html

Ewa

Znalezione
cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Bób prażony
Dedykacja
Tatar z kurczaka