Wiadro chemii!.

141. Data: 2013-07-16 17:17:08

Temat: Re: Wiadro chemii!.
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Tue, 16 Jul 2013 17:05:58 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> Niekoniecznie aż tak słono - dla mnie bezkonkurencyjne są buty firmy
> Salomon.
> Mam dwie pary, te same od doooobrych kilku lat, wciąż są s u p e r.

> Chełmek, Radoskór i Syrena miały własne projektowe pracownie i własnych
> zatrudnionuych konstruktorów. Dziś Chińczycy klepią te buty z taśmy, "na
> oko", bez badań laboratoryjnych... A efekt? http://tiny.pl/h6km1

bzdura. Po pierwsze oni nie są producentem tylko wykonawcą zamówienia.
Więc projekt powstaje gdzie indziej. po drugie robią to co zamawiający
zamówił. Jak zamówił tani szzmelc to taki wyprodukują. Jak zamówi dobry
to też taki wyprodukują ale już nie bedzie tanio. tak naprawdę to jedynym
zyskiem z produkcji w Chinach jest mozliwość zejścia z ceną szmelcu
bardzo nisko, nieosiągalnie dla fabryk europejskich, które mają wysokie
koszty stałe, obciążenia wymaganiami ochrony srodowiska, związkami
zawodowymi itp. W przypadku produktów dobrej jakosci Chiny przestają być
konkurencyjne.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

142. Data: 2013-07-16 17:47:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Jul 2013 15:17:08 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> [...]
> koszty stałe, obciążenia wymaganiami ochrony srodowiska, związkami
> zawodowymi itp. W przypadku produktów dobrej jakosci Chiny przestają być

Miałbyś całkowitą rację - gdyby nie to, ze Chiny robią GŁÓWNIE podróbki. A
tak to masz rację częściową.
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

143. Data: 2013-07-16 18:14:21

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Tue, 16 Jul 2013 17:47:01 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> Miałbyś całkowitą rację - gdyby nie to, ze Chiny robią GŁÓWNIE podróbki.
> A tak to masz rację częściową.

jeśli kupujesz Adadisy to spodziewasz się jakości? No weź nie żartuj.

144. Data: 2013-07-16 18:38:00

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zatrudnionuych konstruktorów. Dziś Chińczycy klepią te buty z taśmy, "na
> oko", bez badań laboratoryjnych... A efekt?
Wszyscy oni korzystali z badań CeLaPO, na Wadowickiej w Krakowie. Tam
potrafili robić cudeńka. Króciutkie serie góra 100 - 150 par, większość
owczesnych (wczesny Gierek) gwiazd je nosiło, a resztki serii mozna było
kupić po znajomości w przyfabrycznym sklepie. Osobiście za dwie pary kozaków
załatwiłem szynkę konserwową na swój pierwszy ślub (1973). Owczesna TMŻ
pracowała tam na szwalni i chyba raz na kwartał mogła kupić dwie pary butów,
ale jakich!!!!
pozdr
Stefan

145. Data: 2013-07-16 19:01:20

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

a nie samolony?

146. Data: 2013-07-16 19:06:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

147. Data: 2013-07-16 19:07:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Jul 2013 18:38:00 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> pracowała tam na szwalni i chyba raz na kwartał mogła kupić dwie pary butów,

Trafiały się i w normalnej sprzedaży, już ja tam ( i wcześniej moja Mama i
Teściowa) miałam oko na to :-)

148. Data: 2013-07-16 19:13:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Jul 2013 17:01:20 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> a nie samolony?

Przeliteruj sobie:
http://www.salomon.com/pl/range/hiking-footwear.html
?gender=women

149. Data: 2013-07-16 19:31:40

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-16 19:06, Ikselka pisze:

> NIE kupuję Adidasów, kupuję Salomon'y.

Adadisy to nie adidasy, koledze chodziło o podróby z przekształconą nazwą.
Ale wracając do podwątku, to nie ma tak co biadolić, nie musisz płakać
za zeszłorocznym śniegiem z celapo, ani mierzyć labutę u sąsiadek
podróżujących, można zadowolić się normalnymi markami dla zwykłych
ludzi, całkiem przyzwoite buty są z Apii, Timberlanda, dr. Martensa, a
nawet Clarksa. Są to buty skórzane, miękkie, przyzwoite wzory, wygodne
dla ludzi o normalnych stopach.
Są wygodne i Ecco, ale mają delikatnie mówiąc średnie wzornictwo, choć
Tobie może się spodoba, bo przypomina te buty sprzed 30 lat, które tak
lubisz.
No i zawsze można udać się do Agi Prus, robi ładne i wygodne buty.

150. Data: 2013-07-16 19:39:43

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 33333-)
> A co Ty myślisz, ze ja życie spędzam tylko w Kielcach? Jeżdżę do Warszawy
> czy Krakowa, Wrocławia i innych. Chyba Cię popie... pogięło.

Uprzejmie zapytałam tylko.
Ale widać niepotrzebnie, bo poniżej.

> Poza tym mam znajome, co jeżdżą nic nie robią, tylko jeżdżą po świecie i
> kupują. Mam możliwość przymierzyć u mnie ich zakupy na miejscu, ale i w
> Wawce da radę:

Bo nie mam znajomych, co jeżdżą tylko i kupują.

> Nosisz kajaki? - sorry, ja noszę MAŁE polskie 36/37, to nie wiem, jak z
> kajakami, więc nawet nie pytam o takie.

Zwłaszcza z powodu posiadania kajaka

No ale nie wiedziałam, że to jakiś drażliwy temat jest

sos tajski, ale który
Marynata do mięs na grilla
keks bez proszku
ogorki kiszone
Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?