Wiatr gwiżdże w oknach

1. Data: 2008-12-23 06:18:21

Temat: Wiatr gwiżdże w oknach
Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam okno plastikowe czułe na silny wiatr. Akurat wiatr wieje
dość mocno i znowu się to pojawiło. Każdorazowo przy takich
bardzo silnych wiatrach próbuje się on przedostać chyba przez
jakieś mikroszczelinki między ramą a skrzydłem okna. Normalny
wiatr nie daje żadnych objawów, ale silny się wciska, dając
przeraźliwe granie na nieprzyjemnych częstotliwościach,
porównywalnych do świstów przy uszkodzonej uszczelce np. w WC.
Ma tylko melodię przyjemniejszą. :-) Uszczelka w oknie wygląda
na dobrą, pokrętła regulacyjne ustawione na maksymalny docisk.

Ma ktoś może jakiś patent jak ten dźwięk zlikwidować?
Wyprowadzka lub korki do uszu odpadają. :-)

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

2. Data: 2008-12-23 07:44:29

Temat: Re: Wiatr gwiżdże w oknach
Od: "Clive Codringher" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

ab wrote:

> [...]
>
> Ma ktoś może jakiś patent jak ten dźwięk zlikwidować?
> Wyprowadzka lub korki do uszu odpadają. :-)

Moim zdaniem to podlega pod gwarancję. Nie ma prawa nic wiać przy
plastikowych oknach. U mnie w domu zdarzają się bardzo mocne wiatry i
nigdy nic nie gwizdało.

3. Data: 2008-12-23 07:59:59

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Clive Codringher" <n...@m...maila> napisał w wiadomości

> Moim zdaniem to podlega pod gwarancję. Nie ma prawa nic wiać przy
> plastikowych oknach. U mnie w domu zdarzają się bardzo mocne wiatry i
> nigdy nic nie gwizdało.

Jasne... A jaką gwarancję, ze względu na co?

A tak swoją drogą jakie pokrętła ustawione na maksymalny docisk?
Czy mowa o klamkach czy o regulacji na elementach ryglujących, gdzie jest
ustawienie "lato - neutral - zima"?

P.

4. Data: 2008-12-23 09:38:16

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> Jasne... A jaką gwarancję, ze względu na co?

na niezgodnośćtowaru z umową
wygląda to jakby rama sie odkształcała

5. Data: 2008-12-23 10:30:00

Od: "Bajbus13" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ma tylko melodię przyjemniejszą. :-) Uszczelka w oknie wygląda
> na dobrą, pokrętła regulacyjne ustawione na maksymalny docisk.

Mi przychodza na mysl dwie sprawy:
otwór i "wentylacja okien" czy jak to sie nazywa - szczeliny na futrynie.
Moze tu byc problem- dziwnie zaprojektowane szczeliny, które w szczególnych
okolicznościach beda tak sie zachowywaly a powietrze bedzie przechodzilo
dalej pomiedzy uszczelkami wydajac taki dzwiek - troche na zasadzie
piszczalek.
Druda sprawa to samo osadzenia okna- moze byc tak,ze pozostala jakas przerwa
pomiedzy futryna okna a otworem w sicianie...
Moze tu byc cos nie do kona uzupelnine, rozszczelniać się np.pod parapetem.
Spróbuj zlokalizowac precyzyjnie (jesli sie da) czy z kazdego okna tak
piszczy, czy z konkretnego, czy z jakiegos szczegolnego miejsca.
Powodzenia
Bajbus13

6. Data: 2008-12-23 11:44:56

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ab <a...@i...wroc.pl> wrote:

> Ma ktoś może jakiś patent jak ten dźwięk zlikwidować?
> Wyprowadzka lub korki do uszu odpadają. :-)

Miałem identyczny problem u siebie. Okno jednoskrzydłowe, duże i
bardzo badziewne, przy słabym wietrze gwizdało cichutko, przy
silnym - spać się nie dawało, przynajmniej póki człowiek nie
przywykł do modulowanego UuuuuUUUUUUuuuuuuuóóóóÓÓÓÓÓÓuuuuuuu o
zmiennym natężeniu. Walczyłem z tym najpierw administracyjnie,
reklamując, niestety działały prawa Murphy'ego - komisja
reklamacyjna i fachowce przychodzili zawsze przy bezwietrznej
pogodzie. Owszem, regulowali, uszczelki zmienili na grubsze, ale
w końcu zaczeli mnie traktować... no tak, jak się zwykle traktuje
osoby, które twierdzą, że coś im w domu świszcze i gwiżdze a nikt
inny tego nie słyszy.
Zawziąłem się i zacząłem sam. Mimośrody też ustawiałem na
maksymalny docisk - nic nie dało. W szczeliny profili (te między
oknem a futryną) wkleiłem tanią gąbkową uszczelkę (nie po to, by
uszczelnić, a żeby wytłumić "komorę gwizdową") - trochę pomogło,
niestety te uszczelki sa jednosezonowe, poodklejały się. W końcu
zacząłem kombinowac z samym oknem: pierwsze, co odkryłem, to
fakt, że elementy, o które "łapią" rygle okna są źle
poprzykręcane do futryny i okno jest ryglowane za słabo. Drugie,
co odkryłem, to fakt, że całe okno jest ustawione odrobinę za
wysoko w stosunku do ramy, trzeba je było o 2mm opuścić regulacją
na dolnym zawiasie.
A jak badać, co jest źle? Poczekac na solidną wichurę, żeby wyło
jak całe stado dusz potępionych i po prostu dociskać okno ręką w
różnych miejscach - jeśli dociśnięcie będzie powodowało
wyłączenie wycia (albo ubycie jednego głosu z multiwycia) - tam
trzeba szukać, dociągać rygiel, jak nie ma już czego dociągać, to
przy pomocy ołówka i ekierki narysować sobie na ramie linie
odpowiadające krańcom gniazda na rygiel, na skrzydle okna
narysować sobie, dokąd rygiel dochodzi przy zamkniętej klamce, a
potem zamknąć okno i sprawdzić, ile jest między jedną a drugą
kreską - jak się zeszły - super, jak jest między nimi centymetr -
przesunąć o ten centymetr (no... powiedzmy o 8mm) na ramie tą
część trzymającą rygiel.
A jak wyje górna albo dolna krawędź - pokombinowac z wysokością
okna (regulacja zwykle jest na dolnym zawiasie).

J.

7. Data: 2008-12-23 16:10:32

Od: "Grupki" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tam nie wierze w okna plastikowe i wszystkie wyja przy silnych wiatrach.
Wszystko zalezy gdzie sie mieszka i jaka jest sila tych wiatrow. Obecnie mam
jedne z najgorszych warunkow bo 15 pietro mieszkanie narozne i pustka
dookola. Wieje jak cholera. Mam kilka rodzajow okien, nawet te ponoc z
"najwyzszej polki" i wszystkie wyja. A co wyje. We wszystkich to samo. Wieje
przy zawiasach. Tam zawsze jest szczelina i bedzie wialo. Gdzie wieje
sprawdzic mozna latwo przesuwajac reka. Spokojnie da sie wyczuc. Co do
naprawy to ja poprostu napchalem silikonu z tubu i jak stwardnial to juz nie
wieje. Nie jest to eleganckie rozwiazanie ale skuteczne.

8. Data: 2008-12-23 16:59:22

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grupki <j...@o...pl> wrote:
> [...]
> wiatrow. Obecnie mam jedne z najgorszych warunkow bo 15 pietro
> mieszkanie narozne i pustka dookola. Wieje jak cholera.

Moje feralne okno wychodzi na zachód i na ciągnącą się dobry
kilometr pustkę, na której wiatr ma się gdzie rozpędzić. I po
wyregulowaniu nic już nie gwiżdże.

> A co wyje. We wszystkich to samo. Wieje przy zawiasach. Tam
> zawsze
> jest szczelina i bedzie wialo.

A z czego obecność tej szczeliny ma wynikać? Jakiś inny powód niż
zła regulacja okna?

J.

9. Data: 2008-12-23 22:12:24

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-12-23 07:18, ab pisze:
> [...]
>
> Ma ktoś może jakiś patent jak ten dźwięk zlikwidować?
> Wyprowadzka lub korki do uszu odpadają. :-)

Jeśli miałeś wymieniane okno razem z parapetem wewnętrznym, to czasami
jest tak, że źle położony silikon, źle przyklei parapet do okna (choć
dodatkowo są skręcane) i dmucha wiatr pomiędzy oknem i parapetem.
Objawia się to takim upierdliwym gwizdaniem, które jest tym silniejsze
im silniejszy wiatr. Jedynym lekiem (oprócz ponownej instalacji okna)
jest położenie cienkiego wałka z silikonu na styku okna i parapetu.
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

10. Data: 2008-12-24 06:14:19

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisane przez "Jarek P.", dnia 23 gru 2008:

> [...]
> jak się zeszły - super, jak jest między nimi centymetr -
> przesunąć o ten centymetr (no... powiedzmy o 8mm) na ramie

Doszedłem twoim sposobem do tego, że to ma coś wspólnego z
dociskiem przy klamce. Niestety więcej docisnąć się nie da.
Pozostaje obadać wg twojej metody, bo może rzeczywiście źle jest
umieszczony ten element na ramie. Obadam.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)
"Życie z Reiki" (doskonały podręcznik nt. Reiki i rozwoju)
Ezoteryka: http://alfabeta.of.pl

reklamacja
Jakie drzwi odporne na zalepienie dziurek od kluczy ?
szukam pralki
pralka automat 43x65
ciche odkurzacze