Wielkanoc!

21. Data: 2015-04-09 22:45:20

Temat: Re: Wielkanoc!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Apr 2015 12:25:38 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Wygląda na to, że jedno i drugie, ale nie chciałem psuć nastroju:)

Nastrój akurat nic tu nie ma do gadania...

--

Ikselka
pewni siebie."

22. Data: 2015-04-09 23:12:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Apr 2015 21:20:45 +0200, ikka napisał(a):

> mylisz się.
> termin ustalono w 325 r.

Wiesz tylko tyle - czyli nic.

Jest to swięto ruchome, to po pierwsze - więc jego termin CZASEM zbiega się
z terminem "pogańskiego święta" - a czy chociaż wiesz, o jakim "pogańskim
święcie" mówisz?

Natomiast jest ono (co do terminu) związane z żydowską Paschą, a nie z
jakimś Twoim blizej (dla Ciebie) nieokreślonym "pogańskim świętem":

"Wielkanoc jest pierwszym i najdawniejszym świętem w Kościele. Obchodzili
go Apostołowie w tym samym czasie, kiedy Żydzi obchodzili swoją Paschę,
gdyż zmartwychwstanie Jezusa dokonało się w dzień po uroczystości Paschy.
Była ona obchodzona przez Izraelitów na pamiątkę wybawienia ich z niewoli
egipskiej. W tym samym czasie przypadła śmierć Pana Jezusa i Jego
zmartwychwstanie jako tajemnica naszego odkupienia, wybawienia z niewoli
szatana i wprowadzenia nas do ziemi obiecanej, do niebieskiego Ojca. Żydzi
obchodzili Paschę dnia 14 nisan, bo tak przykazał im Mojżesz. Przez miesiąc
nisan określano miesiąc (30 dni) od nowiu marca do nowiu kwietnia. Jednak
ze względu na to, że Pan Jezus zmartwychwstał w niedzielę, chrześcijanie
już od wieku II pierwszą niedzielę po pełni wiosennej zaczęli obchodzić
jako Wielkanoc. Tak też uchwalił sobór w Nicei w 325 roku, dodając, że za
pełnię wiosenną uważa się tę, która wypada po zrównaniu dnia z nocą, czyli
po 21 marca. Tak więc Wielkanoc może się wahać pomiędzy 22 marca a 25
kwietnia."
http://www.brewiarz.pl/czytelnia/wielkanoc.php3

> zarówno nazwa, zajączek, pisanka, święcenie wywodzą się z głębokiego
> pogaństwa :)

Skoro dla Ciebie zajączki, pisanki i inne gadżety to jest "Wielkanoc"...

> święto stało się chrześcijańskie długo po nowym testamencie.

Powtarzam - nie "stało się chrześcijańskie", lecz chrześcijańskie ZASTĄPIŁO
pogańskie, zresztą i to pogańskie bywa kultywowane prez niektórych nadal i
dziś, wolnoć Tomku. Zbieżność terminów wynika z przesłanek, które są w
cytacie. A że coś tu przeniknęło z pogańskich obrzędów i symboli, to i
żadna sensacja - jednakże jak już wyżej pisałam, zwyczaje i gadżety nie nie
czynią pogańszczyzny z chrześcijańskiej Wielkanocy.
--

Ikselka
pewni siebie."

23. Data: 2015-04-09 23:13:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Apr 2015 21:35:01 +0200, ikka napisał(a):

> O rdzennych polskich wiemy niestety niewiele.

Kto nie wie, to nie wie.
--

Ikselka
pewni siebie."

24. Data: 2015-04-09 23:56:07

Od: babel77 <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-09 o 23:12, Ikselka pisze:

> [...]
> żadna sensacja - jednakże jak już wyżej pisałam, zwyczaje i gadżety nie nie
> czynią pogańszczyzny z chrześcijańskiej Wielkanocy.

Miałem cię za w miare normalna osobę, która broni swich racji, ale
przeliczyłem się.

25. Data: 2015-04-10 12:20:05

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.04.2015 o 22:45, Ikselka pisze:

> Nastrój akurat nic tu nie ma do gadania...

No to kosy na sztorc i po cukier do sklepu.
(Nie dałem emotki, bo jakoś mało śmieszne to wyszło)

--
Wiesiaczek (dziś z Sharm El Sheikh - Egipt)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

26. Data: 2015-04-10 16:45:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Apr 2015 12:20:05 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> No to kosy na sztorc i po cukier do sklepu.
> (Nie dałem emotki, bo jakoś mało śmieszne to wyszło)

Właśnie broń sobie załatwiam, a ten "cukier" to już od dwóch czy trzech lat
mam w piwnicy, mniej wicej od wtedy, kiedy mnie tu i na psd wyśmiewano z
powodu "przepowiadania" wojny.
--

Ikselka
pewni siebie."

27. Data: 2015-04-10 18:01:32

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kto nie wie, to nie wie.

Gugiel wie, to i wie.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

28. Data: 2015-04-10 18:11:53

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.04.2015 o 16:45, Ikselka pisze:

> Właśnie broń sobie załatwiam, a ten "cukier" to już od dwóch czy trzech lat
> mam w piwnicy, mniej wicej od wtedy, kiedy mnie tu i na psd wyśmiewano z
> powodu "przepowiadania" wojny.

Jeśli chodzi o cukier, to zakupiłem dwie zgrzewki (20 kg), rozsypałem do
beczek, dodałem drożdży i zalałem wodą.
Co z tego wyjdzie - nie wiem, ale gdzieś za dwa tygodnie zamierzam to
przedestylować :)

29. Data: 2015-04-10 18:16:05

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.04.2015 o 18:11, Wiesiaczek pisze:

> Jeśli chodzi o cukier, to zakupiłem dwie zgrzewki (20 kg), rozsypałem do
> beczek, dodałem drożdży i zalałem wodą.
> Co z tego wyjdzie - nie wiem, ale gdzieś za dwa tygodnie zamierzam to
> przedestylować :)

Acha, byłbym zapomniał... Zapraszam na degustację (już w PL rzecz jasna)
, bo w grupie smakuje lepiej:)

30. Data: 2015-04-10 19:45:49

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-09 o 23:13, Ikselka pisze:

> Kto nie wie, to nie wie.

no jasne :)

--
"Kościół winien być oddzielony od państwa, nie
wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży.

Czy z mąki owsianej wyjdzie chleb?
Ikselko!! Zakupiłem sem syropa klonowego
BPA
Pojemniki z tworzywa a kontakt z tłuszczami.
Mazurki