Re: Wielkie żarcie...?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Wielkie żarcie...?
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Wed, 2 Oct 2013 16:56:49 +0200

Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:17:42 +0200, Ikselka napisał(a):

> "(...)Dr Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska z Instytutu Żywności i Żywienia
> oponuje: - Człowiek to nie tylko układ krwionośny. Soja nie jest źródłem
> żelaza, tylko prawdziwe mięso. A bardzo dużo jest w społeczeństwie
> niedokrwistości i żelazo jest potrzebne. Ponadto europejska soja jest
> bogata w fitoestrogeny. Ich nadmiar powoduje hamowanie wytwarzania hormonów
> własnych, zwłaszcza testosteronu. To dobre dla kobiet w menopauzie.
>
> Czy to nie przez tę soję mężczyźni robią się tacy zniewieściali, opóźnia
> się dojrzewanie płciowe u chłopców?

> [...]

A tu - cóż za troskliwość o zdrowie konsumenta, ba, dobrodziejstwo wręcz:

"Jacek Sim z Herbapolu wyjaśnia: - Sok malinowy nie nadaje się do dłuższego
przechowywania, gdyż nawet przygotowany metodą domową po pewnym czasie
traci swój naturalny kolor i brązowieje. Odpowiednio dobrana kompozycja
dodatkowych - poza zagęszczonym sokiem malinowym - składników zapewnia
kolor, smak i zapach malinowy intensywniejszy i trwalszy niż sam sok
malinowy. Wynika to z oczekiwań konsumentów. Ponadto zdrowotne walory
produktu dzięki aronii są wyższe, niż zapewniałby sam syrop malinowy."