Re: Wiosna się zbliża dużymi krokami.... :)

From: <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Wiosna się zbliża dużymi krokami.... :)
Date: 26 Jan 2002 15:07:08 +0100

Serdeczne dzięki :) za odpowiedź.

Michał w swoim poście powyżej pisze, iż nie robi żadnych oprysków... U
ogrodników (sklep po sąsiedzku) zeszłego lata dowiedziałem się, że przyczyną
ataku chorób, mszyc etc. w moim ogrodzie było to, iż nie zastosowałem w
styczniu profilaktycznie żadnych oprysków. Gdzie leży prawda ?

Mogę się jedynie domyślać, iż: albo Michał jest ekologiem i przy tym ma bardzo
dużo szczęścia, że rośliny mu nie chorują albo ogrodnicy w sklepie pozyskać
chcieli nowego klienta i gotowi byli polecićić mi każdą chemię aby tylko
interes im się kręcił ;-) albo też istnieją różne szkoły w tym temacie...

Reasumując informacje, które zebrałem (do zanotowania w kajecie) :-)

Marzec:
winorośle: temp. +5 stopni, gdy będzie sucho, ciąć bardzo krótko wszystkie
niezdrewniałe pędy;
róże: ciąć, gdy nie będzie już mrozów (marzec), krótko;
trawa: aerator w dłonie, wapnowanie ew. jakiś siarczan azotu;
iglaki: nawozy do iglaków ew. osmokota;
wrzosy: cięcie suchych pędów, skrócenie pędów do połowy;

I nie do końca wyjaśnione:
- wapnować drzewka owocowe ?
- co zrobić z pięknym kompostem "hodowanym" przez ponad rok :-) ? Podypywać pod
rośliny (iglaki/owocowe) czy traktować jako ziemię do nowych sadzonek ?

Gorące pozdrowienia,
Marcin

PS1. Nie chcąc tworzyć pustych nowych wątków - tu podczepiam również
podziękowania dla Michała i awansem dla WSZYSTKICH miłośników roślinek :)

PS2. Przepraszam za ewentualną czkawkę... bo coś post mój nie chce wyjść :(