Re: Wpisowe do Spółdzielni Mieszkaniowej

Data: 2006-02-11 12:11:17
Temat: Re: Wpisowe do Spółdzielni Mieszkaniowej
Od: "Ania" <s...@o...pl>

"Przemolo" <p...@g...pl> wrote in message
news:dsdmta$qq$1@inews.gazeta.pl...
> Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania i garażu. Budynek
> należy do SM, do któej chciałbym wstąpić z racji na niższe comiesięczne
> opłaty dla członków SM.
>
> Status tejże SM wydaje mi się jakiś bardzo archaiczny - otóż jest tam taki
> rozdział "Wpisowe i udziały" gdzie na dobrą sprawę nie pisze nic o
> osobach, które mają już mieszkanie i chcą przystąpić do SM. Jeden z
> punktów mówi:
> X. Członkowie zobowiązani są wnieść do SM następującą ilość udziałów:
> - ubiegający się o lokal mieszkalny: 1 udział,
> [...]
mysle ze nie zobowiazuje, chociaz spoldzielnie do tego daza, nie wiem czy
uczciwe jest roznicowanie cen dla czlonkow i nie czlonkow spoldzielni - moze
tu należy szukac rozwiazania prawnego pokazujacego na niezgodnosc z prawem
takich praktyk
my na ten przyklad placilismy we Wroclawiu przed zawarciem umowy budowy
mieszkania wpisowe 800 zl i udzial 800 zl, gdy dokupowalismy garaz, to juz
nie bylo mowy o kolejnym "udziale"
wpisowe plus udzial bylo duza kwota, ale cena metra mieszkania byla jak na
Wroclaw b. atrakcyjna, wiec powiedzmy, ze sie oplacilo
pozdrawiam
Ania