Re: Wracam z zas´wiatów:-)i pytam OT

Data: 2004-11-19 12:48:21
Temat: Re: Wracam z zas´wiatów:-)i pytam OT
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

Krystyna Chiger wrote:

> [...]

To poproszę o jakieś dane statystyczne na dowód. Bo jak sobie
przypominam zajęcia koła matematycznego (nieobowiązkowe) w szkole
podstawowej, to było tam więcej dziewcząt niż chłopców. A patrząc po
ocenach, to dziewczynom ta wiedza wchodziła łatwiej niz chłopcom. Znasz
lepszy sposób oceniania stopnia przyswojenia danego przedmiotu niż
oceny w dzienniku nauczyciela? Pamiętam też olimopiadę wojewódzką z
matematyki. W pierwszej dziesiątce było więcej dziewcząt niż chłopców. A
pierwsze miejsce zajęła dziewczyna.

Ale też nie dlatego, że są gorsze z matematyki. Mają inne
zainteresowania i wybierają inne kierunki.

> Rzeczywiście, ale ta 1/3 kobiet daje sobie na nich radę tak samo dobrze,
> a i wymagania wobec nich czasem są większe ("bo z kobiety to może być
> inzynierowa, nie inzynier").

Na uczelni tego rodzaju różnic w traktowaniu nie zauważyłam. Za jednym
wyjątkiem - osobliwym komplementem który usłyszałam na laboratorium z
układów elektronicznych. Miałam te zajęcia z najbardziej wymagającym
wykładowcą na wydziale (za pierwszym razem ten przedmiot zaliczyło nas
tylko troje z całej grupy). Na pierwszych zajęciach, gdzie oceny
pozytywne otrzymałam tylko ja i kolega, prowadzacy podsumowując
powiedział: "Pan x dobrze, pani jak na płeć .... hm przeciwną też
dobrze". Wtedy bardzo się z tej wypowiedzi ucieszyłam.
Natomiast różnicę odczuwa sie w zyciu zawodowym. Starajac się o jakieś
stanowisko zawsze muszę być lepsza od facetów. Pracodawca mając do
wyboru mezczyznę i kobietę, wybierze mężczyznę, bo ten jest bardziej
dyspozycyjny. Nie zajdzie w ciąże, nie pójdzie na zwolnienie bo dziecko
chore.

> Generalizujesz. Dużo łatwiej przychodziła mi zawsze matematyka, niż np.
> robótki ręczne. I nie jestem w tym wyjątkiem. Są to predyspozycje
> indywidualne i tyle.

Nikt nie kwestionuje różnic między kobietami a mężczyznami, ale to nie
znaczy, że kobiety nie potrafią logicznie myśleć, jak twierdzi Tadeusz.
A o ile sobie przypominam zajęcia z logiki i filozofii, to udowodnić
nieprawdziwość tego twierdzenia jest banalnie łatwo. Wystarczy
udowodnić, ze istnieje jedna kobieta myśląca logicznie. W MENSIE
najwyższe IQ ma właśnie kobieta. A do poprawnego roziwązania ich testów
potrzeba dużej dozy logicznego myślenia.

Pozdrawiam
Bea