Re: Wspólne rozliczanie podatków

From: "ania" <p...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Wspólne rozliczanie podatków
Date: Mon, 18 Feb 2002 15:01:21 +0100

Monika Gibes napisał(a) w wiadomości: ...

>konkubinatu nie trzeba będzie zakładać, wystarczy złożyć wspólny PIT).

>A jeśli po prostu było to na zasadzie "odszczeknięcia" - daj mi znać.
>Dyskusja z Twoimi argumentami mnie bawi, pyskówka z Tobą - raczej nie.

Dziękuję, za obrażanie mnie. Ja po prostu nie umiem wyobrazić sobie
"założenia konkubinatu" w USC. A może wiesz, jak to będzie wyglądać. To
wytłumacz.

>1. Prostsza formuła - podpisanie papierka o konkubinacie mogłoby chyba nie
>być poprzedzone zaświadczeniami o "wolności" obojga (chyba, że państwu
>chodziłoby o sformalizowanie tylko konkubinatów "z wyboru" a nie również -
>tych z "przymusu" - np tworzonych przez osoby, pozostające w formalnych
choć
>nieistniejących faktycznie związkach), odbywałoby się z mniej skomplikowaną
>oprawą, bez uroczystości i podejrzewam - taniej.

Albo drożej, bo za nowości trzeba płacić. A poza tym ślub cywilny można
wziąć z minimalną oprawą, narzeczeni i dwóch świadków. Nie wiem, ile
kosztuje ślub cywilny, ale chyba niedrogo.

>2. Mniej trwała (choć zgadzam się z Misiaczką, że nie każdy żyjący w
>konkubinacie musi zakładać od razu, że jutro sobie pójdzie w diabły), nie
>wymagającą rozwodu i babrania się innych ludzi w życiu dwojga ludzi (to
>prawda, że opowiadanie przed sadem, kiedy się ostatnio spało z mężem nie
>należy do najprzyjemniejszych)

>3. Konkubinaty nie dawałyby takiego zabezpieczenia jak małżeństwo - bez
>alimentów dla partnera, bez automatycznego uznawania dzieci.
>
>Dalej nie zauważasz żadnych różnic??

Owszem, negatywne. Zwłaszcza punkty 2 i 3. To jaki jest sens je legalizować?
Chyba tylko po to, żeby móc wspolnie rozliczać podatki. Czyli wracamy do
punktu wyjścia.