Re: Wszystko jest 'głupie' - OT lekki

Data: 2006-10-06 17:16:32
Temat: Re: Wszystko jest 'głupie' - OT lekki
Od: "Old Rena" <o...@g...pl>

Szpilka <s...@S...pl> napisała:

> Użytkownik "Old Rena " <o...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Ale dlaczego? serio pytam.
> Bo właśnie to u nas poskutkowało a nie sadzę by to jakieś szkody
> w psychice mu wyrządziło.

Akurat nie o jakieś szkody w psychice mi chodzi. Posłużyłaś sie kłamstwem, gdy
nie było potrzeby ku temu. To raz.
A dwa - synek stara się nie mówić zakazanych przez Ciebie wyrazów ze strachu
przed jakąś wymyśloną chorobą. Póki się nie zorientuje, że to bzdura, nic się
w jego buzi nie dzieje, gdy powie 'dupa' i może sobie używać ulubionych
wyrazów do woli. Problem może wrócić.
Po trzecie - nie lepiej zadziałac długofalowo? Celem jest, żeby dziecko uznało
za swoje te zasady, które chcesz mu wpoić - tak mi się zdawało. A wygląda na
to, że dla Ciebie jest celem, żeby Piotruś jak najszybciej przestał rzucać
publicznie 'głupkami' i innymi takimi.
Ja nie wiem, co na niego podziała najlepiej. Ty go znasz.
Może tymczasowo uznać używanie przez synka grubych słów za jego normę i
nagradzać go pochwałą, naklejką, możliwością grania kilka minut dłużej np. w
sytuacji, o której pisała Iwon(k)a: przez godzinę nie powiedział 'głupi'.
Ja bym się skupiła na dobrych stronach synka, na jego pożądanych zachowaniach
i to bym podkreślała pochwałami czy innymi nagrodami. Pomijając to nieszczęsne
przezywanie.
Tak się zastanawiam, czy Ty byś czasem mogła nie usłyszeć, że kanapka jest
głupia, albo że znowu kogos w przedszkolu przezywał...
Mnie by chyba tym częściej się wyrywały epitety, im bardziej by mi mama kładła
do głowy, że to brzydko, że jestem niegrzeczna, że znowu...
Z drugiej strony, jako matka postępowałam - bywało - niepedagogicznie. Na
hasło 'głupia zupa' pewnie wyrwałoby mi się 'no'. :)

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]