Wycięcie komina

1. Data: 2010-12-27 11:07:02

Temat: Wycięcie komina
Od: "Jajek" <2...@1...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Będę montował kozę zamiast kominka, chciałbym zlikwidować 2/3 komina jak na
obrazie:

http://img264.imageshack.us/img264/1748/img6787a.jpg

i przesunąć wyczystkę na górę.

Czy można zrealizować ten pomysł w taki sposób jak przedstawiłem?

Szkoda mi miejsca na ten komin, chciałbym dolną jego część wyburzyć i zrobić
półki na drewno.

--
Mark

2. Data: 2010-12-27 14:41:11

Temat: Re: Wycięcie komina
Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-27 12:07, Jajek pisze:

> Szkoda mi miejsca na ten komin, chciałbym dolną jego część wyburzyć i
> zrobić półki na drewno.

U mnie komin stoi na solidnym fundamencie, prowadzonym od samej lawy,
czyli tak jak sciany domu. Jest to potężny komin ceglany.
Proste podcięcie kawałka nie wchodzi w gre, bo reszta sie obwali w dół.

pozdr serd
--
A S

3. Data: 2010-12-27 16:33:42

Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> i przesunąć wyczystkę na górę.
>
> Czy można zrealizować ten pomysł w taki sposób jak przedstawiłem?

Nie można.

Pozdrawiam emarcin

4. Data: 2010-12-27 19:00:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Dec 2010 15:41:11 +0100, Andrzej S. napisał(a):

> U mnie komin stoi na solidnym fundamencie, prowadzonym od samej lawy,
> czyli tak jak sciany domu. Jest to potężny komin ceglany.
> Proste podcięcie kawałka nie wchodzi w gre, bo reszta sie obwali w dół.

Dokładnie. Pfrzerażające, jak ludzie nie znają podstaw fizyki i uważają np,
że nacisk słupa na małą powierzchnię to bedłka, a sam słup sie utrzymuje w
powietrzu siłą ich chęci... Równie "dobrze" wyburzyć można ściany nośne.

5. Data: 2010-12-27 19:53:31

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jajek wrote:
> [...]
>
> Czy można zrealizować ten pomysł w taki sposób jak przedstawiłem?
>
> Szkoda mi miejsca na ten komin, chciałbym dolną jego część wyburzyć i

juz ci napisano...

komin ci się zwali do domu :) będziesz miał piękną spektakularną
katastrofę budowlaną.

chyba ż komin jest zbudowany nie zgodnie ze sztuką budowlaną, i kolejne
piętra komina stoją na płytach stropowych w których są tylko wybite dziurki,
bo taka genialną konstrukcję komina już widziałem u pewnego klienta, ba w
dziurach nawet nie wycięto prętów zbrojeniowych :)

6. Data: 2010-12-27 20:10:08

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> dziurki, bo taka genialną konstrukcję komina już widziałem u pewnego
> klienta, ba w dziurach nawet nie wycięto prętów zbrojeniowych :)

Mój kolega robił coś takiego, ale z kominkiem. Chciał za wszelką cenę wsunąć
wkład pod komin. Tzn. mówił, że szefowa mu kazała. No i mu się udało :)
Ściągnął fachowców z Schiedla, którzy wykonali ramę z profili, na których
oparli wymurowany komin.
Mieszka już 3 lata i nie chwalił się żadną katastrofą budowlaną.

--
Bartek

7. Data: 2010-12-27 20:46:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Dec 2010 21:10:08 +0100, Bartek napisał(a):

> [...]
> oparli wymurowany komin.
> Mieszka już 3 lata i nie chwalił się żadną katastrofą budowlaną.

Wszystko przed nim. Nie zna dnia ani godziny.
Znam "artystę", który otwory drzwiowe porobił w ścianie nośnej na parterze
domu, nie lewarujac ani nie robiąc belki w nadprożach... Drzwi wstawił, na
razie mieszka, zadowolony. I za nic nie rozumie, o co nam chodzi, kiedy mu
mówimy, że ryzykuje życiem całej rodziny...

8. Data: 2010-12-28 09:01:17

Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-27 20:53, Marek Dyjor pisze:

> [...]
> dziurki, bo taka genialną konstrukcję komina już widziałem u pewnego
> klienta, ba w dziurach nawet nie wycięto prętów zbrojeniowych :)

Ale mozna sobie wyobrazic, ze taki _nowo_dostawiany_ komin jest tylko
atrapą powiedzmy z gipsokartonu, a w srodku mamy odpowiednia rure.

Jednak tutaj mówimy o podcinaniu komina istniejacego. Gdyby rozebrano
caly komin stąd do góry i zastapiono go lekka konstrukcja -
pewnie daloby sie zrobic.

pozdr serd
--
A S

9. Data: 2010-12-28 10:30:43

Od: ______ <...@...cd> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27-12-2010 21:46, Ikselka pisze:

> [...]
> razie mieszka, zadowolony. I za nic nie rozumie, o co nam chodzi, kiedy mu
> mówimy, że ryzykuje życiem całej rodziny...

Nieprzesadzaj :) w końcu ościeżnica powinna utrzymać tych kilka cegieł
czy pustaków leżących na niej pod wieńcem ;)

10. Data: 2010-12-28 11:24:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Dec 2010 11:30:43 +0100, ______ napisał(a):

> Nieprzesadzaj :) w końcu ościeżnica powinna utrzymać tych kilka cegieł
> czy pustaków leżących na niej pod wieńcem ;)

Wątpię, aby tam był wieniec, sądząc po tym, że nad oknami tam gdzieniegdzie
sa pękniecia. To stara przedwojenna kamienica jest. Ja tam w każdym razie
nie chodzę z wizytą...

Popiół z węgla kamiennego - co z nim zrobić?
boimy sie prac w pralce ;)
RE - jak zmarnowac życie ...
e.s.e. - jak to parzyć?
Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi