Re: Wyciskarka

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Wyciskarka
Date: Tue, 14 Jul 2015 11:22:35 +0200

W dniu .07.2015 o 10:51 XL <i...@g...pl> pisze:

> Trefniś <t...@m...com> .

ciskanie_owocow_i_warzyw_-_na_surowo_lektor_pl_video

> KIEDYŚ to "naturalne leczenie" miałoby sens, ale nie dziś. Ludzie
> szarpią się na tzw wyciskarki, nie myśląc o tym, że przecież nie
> mają dostępu do zdrowych (nie zatrutych) warzyw i owoców. Sama,
> nawet najcudowniejsza, wyciskarka nie uczyni soku zdrowym. Ale co
> tam, ludzie generalnie nie myślą, handełe kwitnie.

Znów wylazłem Ci z plonkownicy - sorry...

Ja tylko polemizowałem z "trudno wycisnąć sok z buraka, marchwi, czy
jabłka".
Oczywiście sokowirówką łatwiej, ale dawniej nie było innej drogi, jak
wyciskanie właśnie.

Niepotrzebnie zakładasz najgorszy możliwy wariant :)
Być może bohater filmiku mieszka w Bieszczadach i prowadzi gospodarstwo
ekologiczne.
Poza tym jeden niezdrowy aspekt nie dyskwalifikuje nieodwołalnie całej
reszty.
Ja na ten przykład palę papierosy - ale to mi nie przeszkadza dbać o
zdrowie w pozostałych dziedzinach życia, w miarę możliwości oczywiście.
Robię źle?

W owym filmiku jest inna zabawna sprzeczność.
Jest mowa o zbawiennym wpływie enzymów, które w klasycznej sokowirówce są
niszczone przez wysoką temperaturę w trakcie tarcia przy wysokich
obrotach. Następnie autor chwali się robotem kuchennym, którego ostrzami
wykonuje miazgę z owoców. Dla niego to oczywiste - sokowirówka jest zła,
wyciskanie pulpy z robota jest zdrowe!

Z tego portalu (działy "Cuda", "Kryzys ducha", "Medytacje", "Modlitwy")
wynika, że autor jest zorientowany na przeżycia duchowe. Te soki to dla
niego placebo.

--
Trefniś