Re: Wyjasnienia i ... [Fwd: proba wlamania].

From: m...@u...idn.org.pl (Michal 'Orr' Daszkowski)
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Wyjasnienia i ... [Fwd: proba wlamania].
Date: 22 Jan 2000 10:24:26 GMT

A więc stało się! ;-) Dnia Fri, 21 Jan 2000 13:32:51 GMT, osoba podpisująca
się: Marian L <m...@e...bielsko.pl>, w artykule:
<7eZh4.47710$X3.999913@news.tpnet.pl> napisała:

> Na moje słowa jeden z Mentorów tej grupy dyskusyjnej
> podpisująca

> Nie zgadzam się. Clan za to że robi tak dużo na rzecz tej społeczności
> ma jeszcze chodzić po sądach, prokuratorach, być narażonym na
> straty i jeszcze je świadomie tworzyć ?

Nie, nie... Marek zresztą to wyjaśnił już dość wyczerpująco
i fachowo. Nikt nie może wyręczyć CLANu w tej roli, bo tak, jak
Marek napisał -- tylko ich admin ma logi, czyli pewnego rodzaju
dowody w tej sprawie i on, jako poszkodowany, powinien to
zgłosić. Jeżeli ukradną Ci samochód, to przecież na policje nie
idzie Twój sąsiad, który o tym usłyszał, tylko Ty sam, prawda?
Zwłaszcza wtedy, kiedy wiesz gdzie i o której godzinie Ci go
ukradziono, a Twój sąsiad nie.

> Zaczynam rozumieć skąd się bierze znieczulica w społeczeństwie.

Nadinterpretacja! :-) To nie znieczulica. To podział ,,ról''
w tej sprawie po prostu.

> Mr FX - zaraz po otrzymaniu takiej informacji powinien:
> Przeprosić ogólnie na liście, przeprosić na priv zaangażowanych,

Nie zgodzę się. MrFX po otrzymaniu takiej informacji powinien
rzeczywiście złożyć jakieś oświadczenie w tej sprawie. Ale on
to przecież zrobił!

Natomiast, podobnie jak Marek, twierdzę, że przepraszać nie
miał za co. Przeprosiny, których w tym wypadku się od niego
wymaga, są poniżającym przyznaniem się do bycia współwinnym.

A po pierwsze -- skoro wcale nie jest pewne, że hasło uzyskano
faktycznie drogą włamania się do jego komputera, dlaczego ma
brać na siebie część winy tego sieciowego bandyty, który to
zrobił?

Po drugie -- mam podstawy przypuszczać, że komputer MrFX jest
i tak znacznie lepiej zabezpieczony, niż komputery *większości*
osób piszących na tę grupę, w tym i tych korzystających z kont
na CLANie. I niech się te osoby nie oburzają, ponieważ wynika
to po prostu z tego, że MrFX jest, używając Twojego wyrażenia,
,,większej wiedzy w tych sprawach''. :-)

> Dać komunikat że powiadomił prokuratora

Ups... tu wcale nie jestem pewien. Jeżeli MrFX nie ma dowodów,
ani nawet wyraźnych poszlak na to, że ktoś faktycznie włamał
się do niego, to nie sądzę, żeby prokuratura w ogóle się
zainteresowała takim zgłoszeniem.

> i się w prokuraturze
> awanturować że za wolno to wyjaśniają czym szkodzą społeczności
> tej grupy dyskusyjnej.

Marian, nie orientujesz się chyba, jak trudne są sprawy,
których przedmiotem są przestępstwa popełnione z użyciem
komputera! :-) One są z natury rzeczy trudne, a poza tym w Polsce
jest bardzo mało policjantów, prawników i ekspertów, którzy się
na tym znają. Wszyscy chodzą wokół tego, jak wokół ,,jeża''! :-)

Nie mówiąc o tym, że awanturować się nie ma o co, bo nie wiadomo
nawet, czy taki wniosek został zgłoszony.

Najrozsądniej jest poczekać na decyzje i działania administratora
CLANu, bo to jego firma jest poszkodowanym i wszelkie pochopne
i nieprzemyślane działania osób trzecich mogą przynieść więcej
szkody, niż pożytku.

[snip]

> No to różnimy się. CLAN oprócz tego co wyżej napisałem, zostanie
> potraktowany na zasadzie firma to niech płaci,

Nie, nie, nie... jeżeli zostanie znaleziony sprawca, to on poniesie
konsekwencje!

> Mr FX zostanie
> potraktowany że coś w tym musiał maczać palce.

Już został. :-( A wcale tak nie musiało być.

> Uważam ponadto że poszkodowani są wszyscy na tej grupie
> a więc "Autorytety" tych wszystkich powinni coś dla tych wszystkich
> zrobić. W rozwiązywaniu problemów "Autorytety" wzajemne
> animozje powinni odłożyć na bok właśnie dla tego że są "Autorytetami".

Jestem przekonany, że administrator CLANu, jest dobrym
fachowcem i zrobił wszystko, co powinien w takiej sytuacji zrobić
administrator. :-) Sądzę, że gdyby potrzebował konsultacji
i pomocy osób na grupie, to by się zgłosił. :-)))

Natomiast jeżeli dojdzie do wszczęcia postępowania, to policja
i prokuratura korzysta zwykle ze swoich ekspertów.

> Jak ja będę rozmawiał z TPSA to mnie wpuszczą w maliny,
> z Policją to mnie szczerozłotym :-(( Wy będziecie skuteczni
> nie tylko z racji że Was trzech i że jesteście dużej wiedzy
> w tej dziedzinie.

Nie, nie... to nie tak. :-) To jak z każdą inną sprawą. Przede
wszystkim, gdybym ja się zgłosił do policji i prokuratury
w tej sprawie, to by mnie zapytali co mam z tym wspólnego?
Czy pracuję w firmie CLAN, czy może znam włamywacza?
Ewentualnie jakie mam dowody w tej sprawie? I co miałbym im
odpowiedzieć? :-)))

Rozumiesz teraz? To nie jest ,,olewanie'' i obojętność, to
świadomość własnej roli w danej sprawie.

> No to do dzieła, w taki sposób jak ja usiłuję sugerować
> albo w jaki kolwiek inny byle skuteczny.

Zapewniam Cię, że to, co można, jest w tej sprawie robione! :-)

Pozdrawiam serdecznie
Orr

PS. I chciałbym zwrócić czytelnikom tego wątku uwagę na fakt, że
pojawia się w nim dużo szczegółów i niuansów technicznych. Są one
szczególnie istotne w takich sprawach jak ta. I myślę, że warto
w związku z tym, przeczytać uważniej wypowiedzi osób, które mają
,,dużą wiedzę w tej dziedzinie''. Należy do nich zarówno Marek
Monikowski, jak i sam ,,oskarżony'', czyli MrFX!

--
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <o...@i...pl> PGP: DB36A1F1 |