Re: Wymowne.../zadziwiające podejście do pracy

From: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Wymowne.../zadziwiające podejście do pracy
Date: Thu, 07 Dec 2006 19:29:26 +0100

Adam Pietrasiewicz napisał(a):
> No i chwała Bogu, że takie odczucia ludzie mają. Przecież o to właśnie
> chodzi. Jesli ludzie nie będą mieli takich odczuć, tylko będą stwierdzali
> - "Inwalida - to niech w domu siedzi" to wówczas będzie źle.

Nie, nie, i jeszcze raz nie. Zwróć uwagę, jakiego sformułowania użyłem.
Jeśli ludzie tak będą myśleć (a wielu sędziów już tak myśli), to sam
fakt, że niepełnosprawny może wykonywać _jakąś_ pracę (nawet, jeśli
trzeba mu dostosować warunki jej wykonywania) będzie skutkować
uznaniem za zdolnego do pracy, a tym samym odebraniem należnych
zgodnie z prawem świadczeń.
Zgodziłbym się z Tobą, gdyby był położony nacisk na to, że
niepełnosprawny może pracować, ale w warunkach dostosowanych.
Niepełnosprawny nie jest pełnosprawny w pracy, dopóki mu się
tego nie umożliwi. We wspomnianych spotach pani na wózku by nie
popracowała i nie poruszałaby się tak swobodnie, gdyby nie
dostosowany budynek. Niesłyszący nie wiedziałby, co ma robić,
gdyby nie tłumacz języka migowego. Bez położenia na to nacisku
uważam te spoty za szkodliwe, szczególnie biorąc pod uwagę moje
własne doświadczenia w sądach i w ZUSie.
Natomiast, żeby nie było wątpliwości - popieram wszelkie akcje
mające na celu uświadomienie ludziom, że niepełnosprawny też
może być dobrym pracownikiem. Ale niech to nie zafałszowuje
obrazu w drugą stronę - niepełnosprawny, jak sama nazwa
wskazuje, _nie jest_ pełnosprawny.

Pozdrawiam,
Gerard

08.12 Kasi i Przemek
08.12 LvG
08.12 Adam Pietrasiewicz
08.12 LECH DUBROWSKI
08.12 Adam Pietrasiewicz
08.12 LECH DUBROWSKI
08.12 Adam Pietrasiewicz
09.12 LECH DUBROWSKI
30.12 Kasi i Przemek
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla