Wymowne...

1. Data: 2006-12-05 15:33:53

Temat: Wymowne...
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie pomyślałem, że to, co widać na stronie

http://www.niepelnosprawni.ciszewskipr.pl/forum/

jest bardzo wymowne.

Przeanalizujcie liczbę postów w forach:

"Poszukuję pracowników" oraz "Poszukuję pracy"

Adam Pietrasiewicz

2. Data: 2006-12-05 17:22:31

Temat: Re: Wymowne...
Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:718e.000000cf.45759161@newsgate.onet.pl...
> Tak sobie pomyślałem, że to, co widać na stronie
> http://www.niepelnosprawni.ciszewskipr.pl/forum/
> jest bardzo wymowne.

Spodziewałeś się czegoś innego?
Tylko w ulotkach, inwalida potrzebuje pracy.
W życiu inwalida potrzebuje kasy.
A praca, wcale nie oznacza płacy

Pozdrawiam.

3. Data: 2006-12-05 19:52:48

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@s...w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05-12-2006 o 18:22:31 Inwalida <i...@a...net> napisał(a):

> U?ytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...onet.pl>
> napisa?
> w wiadomo?ci news:718e.000000cf.45759161@newsgate.onet.pl...
>
> Spodziewa?e? si? czego? innego?
> Tylko w ulotkach, inwalida potrzebuje pracy.
> W ?yciu inwalida potrzebuje kasy.
> A praca, wcale nie oznacza p?acy

Ja tam się niczego specjalnego nie spodziewałem, jedynie nie spotkałem sie
nigdy z tak wyraźnym potwierdzeniem....

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?DQr0g2Y88R
Życie jest piękne, jeśli się prawidłowo dobierze środki antydepresyjne

4. Data: 2006-12-05 21:03:09

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-12-05 16:33, użytkowniczka/użytkownik Adam Pietrasiewicz
napisała/napisał (niepotrzebne skreślić):
> Tak sobie pomyślałem, że to, co widać na stronie
>
> http://www.niepelnosprawni.ciszewskipr.pl/forum/
>
> jest bardzo wymowne.
>
> Przeanalizujcie liczbę postów w forach:

Kiedyś po przegranych wyborach prze KLD (jakoś tak było - poprzednia
partia Tuska, co obiecała budowę autostrad i pracę) krążył taki kawał
polityczny:
- Dlaczego KLD przegrało wybory?
- bo obiecali pracę a nie miejsca pracy
:-D

Widzę że coś w tym jest i wśród niepełnosprawnych niestety :(.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

5. Data: 2006-12-05 21:18:25

Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <n...@s...w.google.pl> napisał w
> wiadomości news:op.tj3quanhte63m5@adam...

Praca bez płacy to jest wolontariat.
Najpierw należy się zastanowić jaką pracę mogę wykonywać, jaką dam radę
wykonać, do jakiej mam kwalifikacje a na końcu zapytać samego siebie czy za
tyle chcę pracować, czy ktoś za taką samą pracę zapłaci mi więcej, czy moze
lepiej mieć pracę i "coś" niż siedzieć i narzekać. Nie można żądać
astronomicznych zarobków za małą pracę.

> Ja tam się niczego specjalnego nie spodziewałem, jedynie nie spotkałem sie
> nigdy z tak wyraźnym potwierdzeniem....

Wyraźnym potwierdzeniem?
Dla mnie to tylko ogłoszenia, takich jest codziennie w gazetach i innych
środkach przekazu tysiące.
Na te ogłoszenia w gazetach też niewiele osób odpowiada bo i pracy w nich
mało. A bezrobotnych mamy przecież wielu.
Jednostkowe ogłoszenia są faktycznie ogłoszeniem o pracy.

A tu co czytamy?

> "Poszukuję pracowników"

wątków 83 odpowiedzi 2

> "Poszukuję pracy"

wątków 6 odpowiedzi 0

Ilościowo rzecz biorąc jest ogromna różnica, fakt ale też zainteresowanie
dla tych co poszukują pracy równe zero.
Interesujące czy te 2 osoby co odpowiedziały pracę znalazły czy nie?
Patrzmy z dwóch stron. nie tylko z jednej.
No i praca oferowana tez nie jest "do wziecia".
Biorąc siebie na ten przyklad, mimo, że akurat pracy nie poszukuje to ...
ani jedna oferta nie jest dla mnie do wzięcia
choc nieukiem nie jestem i wyksztalcenie, choć nie wyższe, posiadam.
Reasumujac, praca od ślusarza do specjalisty i konsultantow dla ktorych
pracy oferuje się najwiecej,
tylko......... dla kogo te oferty?
Tak jak powiedziałam, gdybym szukała pracy ani jedna z tych ofert nie jest
dla mnie jako osoby niepełnosprawnej i myślę,
że dla więcej osób niepełnosprawnych również. Tak więc to co przeczytałam
nie jest ani wymowne ani niczego nie potwierdza.
Takie dysproporcje możemy spotkać na każdym kroku wśród ogłoszeń dla
poszukujących pracy i oferujących pracę dla osób, pełnposprawnych również.

Takie jest moje zdanie w tym temacie.
życzę miłego wieczoru,

--
do usłyszenia
Sylwi@

6. Data: 2006-12-05 21:46:36

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@s...w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05-12-2006 o 22:18:25 Sylwi@ o2.pl>
<"<eskape"@dziwny_jest_ten_swiat_> napisał(a):

> Takie jest moje zdanie w tym temacie.

Czy mam rozumieć, że twoim zdaniem środowisko osób niepełnosprawnych
zajęłoby natychmiast wszelkie dostępne miejsca pracy, gdyby tylko takie
były?

7. Data: 2006-12-05 22:40:31

Temat: Re: Wymowne.../zadziwiające podejście do pracy
Od: "ONo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Takie dysproporcje możemy spotkać na każdym kroku wśród ogłoszeń dla
> poszukujących pracy i oferujących pracę dla osób, pełnposprawnych również.

Z innego punktu widzenia.
Jak wiesz Sylwio, prowadzimy "troszkę" dziwna działalność jak na ON.
- Właścicielka - po złamaniu kręgosłupa - chodząca (do pełni zdrowia droga
długa lub jeszcze dłuższa)
- pośrednik z licencją - na wózku

Od dłuższego czasu szukamy osób do pomocy
- młodych, zdrowych do biegania do klienta lub ON ale samodzielnych
- mogą być na wózkach - klienci są przyzwyczajeni i nie robią afrontu,
jeżeli coś wygląda "nie tak" - to my dziękujemy za współprace - mogą iść do
konkurencji - zrobił to tylko jeden klient i .. po 4 miesiącach wrócił
SZUKAMY OSÓB CHĘTNYCH DO PRACY Z KLIENTAMI oraz osoby która poprowadziłaby
biuro, tj. odbierała telefony, wyszukała ofert i umawiała spotkania, po
prostu - koordynowała całą naszą prace w terenie. Gdyby chciała dorobić - w
każdej chwili może poprowadzić klienta.

Czas pracy do uzgodnienia - może być na zmiany, wystarczy uzgodnić godziny.
Aktualnie zmieniamy biuro, będzie dostosowane dla wózkowiczów nie tylko pod
kątem podjazdu, ale także mebli i ciągów komunikacyjnych nawet dla w.
elektrycznego.
Jedyne czego wymagamy - minimum elastyczności, dużo chęci do pracy, pełnej
lojalności (nie mamy zwyczaju zamykać szaf na klucz) uczciwości względem
klienta, dużego optymizmu i poczucia humoru jak się uda i jak się akurat nie
uda. Raz na wozie , raz pod wozem.
I co???
I nic !!!!!
Wiem praca nie jest łatwa (wiem to z autopsji i obolałego siedziska ;-))))-
klient to klient i trzeba Go przyjąć z wszystkimi zaletami i wadami ;-))) i
z uśmiechem!!!!

Do tego czasu robiłyśmy to same) !!!!! Ale w momencie gdy zaczęłyśmy odsyłać
klientów - przyjdź Pan/Pani za 10 dni o godz. XX:YY to dojrzałyśmy do tego
by zatrudnić jeszcze kilku pracowników.

Z kilku osób które chciałyśmy zaprosić do współpracy została nam jedna.....
dość sprawna emerytka fizyczka (!) i to tylko z dobrego serca i chęci
pomocy. Miała prowadzić biuro, przejęła już część naszych obowiązków -
spodobało jej się to.
Są stanowiska pracy dla 7 osób, na 2 zmiany.
Niestety faktycznie płaca zależy od ilości pozytywnie załatwionych
klientów - premia od każdego klienta. Za samo siedzenie w biurze płaca jest
minimalna. Trzeba się wykazać i pokazać chęć do pracy, a resztę się u nas
nauczy.
Aktualnie doszła studentka na staż (obowiązkowy na tych studiach). Pracuje w
godzinach wolnych na uczelni. I już powoli tez się wciąga. Niestety na 3
miesiące, może zostanie ?
I co i dalej nic. Do ciężkiej i uczciwej pracy nie ma zbyt wielu chętnych.
Mamy możliwość zatrudnienia do 7 etatów. Razem osób do pracy mamy na 1.5
etatu. I nie chodzi tu o pieniądze !!!!
Przy odrobinie zaangażowania można spokojnie wyżyć i uzbierać na
w.elektryczny

Tylko... trzeba chcieć. I chyba się odważyć powiedzieć - 3 X S
(samodzielna - samorządna i samofinansująca)
Jestem ciekawa czy w momencie inauguracji nowego biura dalej będziemy my +
emerytka + stażystka.
Czy jeszcze komuś będzie się chciało pracować?

Dalej pracująca ONo
P.S.
Po rozmowach z ludźmi doszłyśmy do wniosku, że łatwiej znaleźć ludzi z ikrę
wolą walki i ... optymizmem wśród prawie emerytów niż wśród młodszych.
I GDZIE TO BEZROBOCIE??????

8. Data: 2006-12-06 06:59:14

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@s...w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05-12-2006 o 23:40:31 ONo <m...@i...pl> napisał(a):

> I GDZIE TO BEZROBOCIE??????

Panuje absolutnie powszechne przekonanie o tym, że gdyby tylko była taka
możliwość, to osoby niepełnosprawne natychmiast by się zaktywizowały
zawodowo. Z resztą nie tylko niepełnosprawne, w ogóle bezrobotne.

Przekonanie to jest wynikiem sugestii mediów, które nie mówią takicxh
rzeczy wprost, lecz właśnie sugerują - co jest zazwyczaj skuteczniejszą
metodą manipulacji. Jedną z takich metod była na przykład doskonała
skądinąd warsztatowo akcja "Niepełnosprawni - sprawni w pracy"
zorganizowana przez PFRON w celu wydania pieniędzy, żeby ich do Brukseli
nie musieć oddać.

Akcja ta propaguje rozpowszechniony pogląd, że bezrobocie wśród
niepełnosprawnych wynika z braku miejsc pracy, z niechęci pracodawców i
tym podobnych czynników ZEWNĘTRZNYCH. A w moim przekonaniu wynika to
głównie, jeśli nie wyłącznie z przyczyn leżących w samych
"zainteresowanych". Napisałem w cudzysłowie, bo wiem, ze tak naprawdę
niewielu tak naprawdę chciałoby zmienić swoją sytuację...

Teza, którą przedstawiam nie jest popularna i nie jest jej łatwo się
przebić, ale doświadczenia jakich nabrałem po rozmowach z wieloma ludźmi w
całej Polsce potwierdzają, że jest bliższa rzeczywistości od propagowanych
wszędzie schematów mówiących o barierach architektonicznych nie do
pokonania i o pracodawcach pełnych złej woli.

9. Data: 2006-12-06 11:58:30

Od: "Sebastian Kowalski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po rozmowach z ludźmi doszłyśmy do wniosku, że łatwiej znaleźć ludzi
> z ikrę wolą walki i ... optymizmem wśród prawie emerytów niż wśród

Tak z ciekawosci, jaki jest wasz opszar działania ?
Co prawda mam prace ale lubie nowe wyzwania
pozdr Seba

10. Data: 2006-12-06 12:59:02

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pl.praca.oferowana i alt.pl.praca.oferowana zdrzaja sie oferty pracy
zdalnej. Jak dotychczas tylko 3 potencjalnych pracodawcow odpowiedzialo na
moje cv. Mam wrazenie, ze wszyscy oni szukaja osob prowadzacych DG a nie
kogos na umowe o dzielo lub umowe zlecenie.

Leszek

dystrofia / dziedziczenie
Renta z tytulu niezdolnosci do pracy
Taka mała reklama - takie rzeczy trzeba nagłosnić
kazdy znajdzie cos dla siebie...
Renta z tytulu niezdolnosci do pracy a ciaglosc pracy