Z dedykacją dla XL - Adoptuj polskie dzieci!

131. Data: 2011-11-14 14:31:48

Temat: Re: Z dedykacją dla XL - Adoptuj polskie dzieci!
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ycefei1bkoaq.2vgquoye8sxk$.dlg@40tude.net...
> Cóż, ksieża to końcu TYLKO ludzie :-)

skoro tylko, to po co jest sakrament z tym stanowiskiem ustanowiony....
i.

132. Data: 2011-11-14 14:34:26

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szaulo" <z...@...ll> wrote in message news:j9plj6$6d0$1@news.onet.pl...
> Bóg, jeżeli jest, na pewno nieochrzczonego dziecięcia na mąki piekielne
> nie pośle ("nie zabraniajcie dzieciom przychodzić do mnie").

to po co w ogole ustanowil chrzest?

i.

133. Data: 2011-11-14 14:42:27

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> to po co w ogole ustanowil chrzest?
>
> i.

Dzieci, a dorośli.

Sz

134. Data: 2011-11-14 14:48:22

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szaulo" <z...@...ll> wrote in message news:j9r9ck$51i$1@news.onet.pl...
> X-No-Archive:yes
>
> Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dzieci, a dorośli.

co dzieci a dorosli? znaczy doroslym juz mozna zabraniac??

i.

135. Data: 2011-11-14 15:52:52

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

> co dzieci a dorosli? znaczy doroslym juz mozna zabraniac??
>
> i.

No nie, wymagam odrobinę wiedzy i odrobinę inteligencji od rozmówców,

Sz,

136. Data: 2011-11-14 17:00:16

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szaulo" <z...@...ll> wrote in message news:j9rdgn$o91$1@news.onet.pl...
> X-No-Archive:yes
>
> Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> No nie, wymagam odrobinę wiedzy i odrobinę inteligencji od rozmówców,

sh...t znowu Boga i jego pokretnych zamyslow nie poznam.

i.

137. Data: 2011-11-14 17:10:43

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a"

> sh...t znowu Boga i jego pokretnych zamyslow nie poznam.

No niestety, musisz się pogodzić z tą hiobową wieścią.

pzdr
olo

138. Data: 2011-11-14 17:34:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Nov 2011 08:54:09 +0100, Nixe napisał(a):

> Jesteś tego pewna? Nie, żebym się czepiała, bo to są Twoje prywatne sprawy,
> ale wydaje mi się, że nie bardzo.
> Oczywiście pomijam to, że jak się chce, to wszystko da się załatwić. Np. mój
> mąż, niekatolik, jest chrzestnym córki swojego przyjaciela - katolika, ale
> nie pytaj mnie jaki w tym sens, bo ja nie widzę żadnego ;-) Chodzi mi tylko
> o to, że pewne formalności da się załatwić, ale nie znaczy to, że tak być
> powinno.

> Też, ale przede wszystkim zobowiązują się do tego rodzice.

Tak, dokładnie tak.
http://www.kerygma.pl/main.php?op=4&go=71
"Celebrans: Drodzy rodzice, jakie imię wybraliście dla swojego dziecka?
Rodzice wymieniają imię: [N].
Celebrans: O co prosicie Kościół Boży dla [N].
Rodzice: O chrzest.
(albo: o wiarę, o przyjęcie do Kościoła, o łaskę Chrystusa, o życie
wieczne).
Celebrans: Prosząc o chrzest dla waszego dziecka, przyjmujecie na siebie
obowiązek wychowania go w wierze, aby zachowując Boże przykazania, miłowało
Boga i bliźniego, jak nas nauczył Jezus Chrystus. Czy jesteście świadomi
tego obowiązku?
Rodzice: Tak albo: Jesteśmy tego świadomi."

139. Data: 2011-11-14 17:49:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Nov 2011 09:24:10 +0100, medea napisał(a):

> Bo o franciszkanach (przynajmniej u nas) panuje taka opinia, że są
> najbardziej otwarci na rozmowę i ludzkie rozterki.

Dokonane postanowienie "wypisania się" z Kościoła to akt apostazji. Jesli
ktoś się na niego decyduje, to na pewno po powaznych przemyśleniach
(spontaniczność tutaj w grę raczej nie wchodzi ze względu na procedurę),
zatem jest wolny od wszelkich rozterek w kwestach wiary i myślę, że
franciszkanie będą mieli to na uwadze podczas takiej rozmowy.
Być może stwierdzą, że ów akt apostazji był dokonany z powodu
nieświadomości własnego stanu emocjonalnego i wtedy... No też nie wiem, czy
uznają, ze taka osoba daje gwarancję spełnienia obietnicy o wychowaniu
dzieci w wierze. No ale to już oni z taką osobą mają pracować, żeby dobrze
rozeznać sprawę. Na pewno nie będzie to polegało na natychmiastowym
spełnieniu oczekiwań osoby wnoszącej o chrzest - powinni najpierw
doprowadzić do powrotu tej osoby do Koscioła, a jak wiemy, będzie to raczej
trudne.

> A co - wietrzysz jakąś tanią sensację? ;)

Taką ad hoc podejrzliwość, uprzedzającą przesłanki, można tłumaczyć jedynie
Twymi własnymi relacjami ze światem otaczającym.

140. Data: 2011-11-14 17:51:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Nov 2011 09:29:17 +0100, medea napisał(a):

> Po prostu podchodzi do wiary emocjonalnie.

Raczej symbolicznie, jesli już - aniołki, figurki, dzwoneczki.

Adoptuj Greka!
Swingowanie
Siostra zaszła w ciążę z moim bratem, błagam o pomoc
na informatyka
Reklamacji nie uwzględnia się...