Re: Z prasy

Data: 2005-05-25 11:48:56
Temat: Re: Z prasy
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com>

W środę 25-maja-2005 o godzinie 12:57:27 Wiesław napisał/a

>Myślę, że p. dyrektor powinna to zrobić

>ja się zastanowiłem i będąc ma miejscu tej pani dyrektorki mam proste
>rozwiązanie jeśli ona takiego rozwiazania nie widzi to znaczy powinna się
>zwolnić bo nie ma wiedzy merytorycznej do prowadzenia takiej placówki

>w tym konkretnym przypadku jest MOPS

>jasne że powinno w tym konkretnym przypadku

>w 100% się zgadzam, ale czy ona o tym wie gdzie się ma zgłosić ja w swoim
>środowisku zauważyłem że 90 % ludzi nie wie gdzie co i jak załatwić,
>dyrektorka powinna na kartce rozpisac mamie lub siostrze gdzie co może
> [...]

No więc zacznujmy od pani dyrektor.

Pani dyrektor jest URZĘDNIKIEM.

Urzędnikiem, który sprzedaje swoją pracę. Ma wyznaczone zadania -
prowadzenie osrodka, pilnowanie, żeby wszystko dobrze działało, żeby
prąd był zapłacony, żeby opiekunowie dostali wypłaty a jedzenie było
dostarczone na czas. Koniec, kropka. To jest zadanie URZĘDNIKA. Nic,
dokładnie nic więcej pani dyrektor nie MUSI.

Jesli Pani dyrektor robi coś więcej, to wynika to z jej dobrej woli,
wynika z tego, że potrafi wczuć się w sytuację innego człowieka - ale
tylko dlatego, że tego CHCE.

Oddawanie pomocy potrzebującym w ręce urzędników MUSI prowadzić do
sytuacji, że wszystko odbywa się w sposób bezduszny -
urzędnicy-społecznicy to rzadkość.

Nie można od nikogo WYMAGAĆ, żeby poświęcał się, gdy się kupuje jego
pracę. Można liczyc na to, że taka osoba w odpowiednim momencie będzie
robiła WIĘCEJ niż to, za co się jej płaci, ale nie można od niej tego
żądać.

Natomiast można żądać poświęcenia od najbliższych, od rodziny, ale się
to robi coraz rzadziej, bo PAŃSTWO POWINNO.

Czy matka mogła NIE WIEDZIEĆ co zrobić i do kogo się zwrócić? Mogła.
Ale tak długo, jak będzie przekonana, i jej otoczenie będzie
przekonane, że ktoś inny powinien się jej dzieckiem zajmować, tak
długo z całą pewnością się tego nie dowie.

Adam Pietrasiewicz
Hasło tyranii: "Stul pysk!"
Hasło demokracji: "Gadaj zdrów!"