Zacierki

31. Data: 2012-10-14 20:45:30

Temat: Re: Zacierki
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wysyp jakimś ptakom, one tak krótko żyją, że nie zdążą zachorować.

Mąki nie zjedzą, ale ze złej mąki w zeszłym roku piekłam coś gawronom.
Podziękowały na końcu.
Z kukurydzianej nie mam pszekonania, klapnie, można dodawać tylko małe
ilości, nie hce mi się na razie, może jak pszyjdą mrozy.

32. Data: 2012-10-17 13:56:55

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 8 października 2012 08:26:51 UTC+2 użytkownik Zbyszek Zarzycki
napisał:
> Jak się robi zacierki?
>
> Tylko takie prawdziwe, zacierane a nie skubane.
>
> Pamiętam babcię jak pocierała ciasto ręką i leciały małe, zgrabne a mi ni cholery w
ten sposób się nie udaje.

Wygląda że zacierki to już będą tylko z nazwy.
Kolejna tajemnica przodków została skutecznie ukryta.

--
ZZ@private

33. Data: 2012-10-17 16:53:15

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-17 15:56, Zbyszek Zarzycki pisze:

> Wygląda że zacierki to już będą tylko z nazwy.
> Kolejna tajemnica przodków została skutecznie ukryta.

Jajo w końcu dodałeś?

Ewa

34. Data: 2012-10-17 16:59:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 8 Oct 2012 04:56:42 -0700 (PDT), Zbyszek Zarzycki napisał(a):

> Aczkolwiek składniki są dwa (woda i mąka).
> Może mąka powinna być inna niż pszenna? Tylko żeby smak się nie zmienił.

Składniki na zacierki to jajo i mąka - BEZ wody. Jajo ma dosyć wody.

Dlatego Ci się nie udają.
(by XL)

35. Data: 2012-10-17 17:06:43

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-17 18:53, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Jajo w końcu dodałeś?

A jakże to tak? Zacierki przestaną być legendą

qr.a

36. Data: 2012-10-18 08:27:15

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zarzycki napisał:

cholery w ten sposób się nie udaje.

> Jajo w końcu dodałeś?

Kiedyś dodałem i już tego nie zrobię.
Nie dało to możliwości zacierania, a na dokładkę można by było ich używać zamiast
śrutu (raczej breneki).

ZZ@private

37. Data: 2012-10-18 14:46:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Oct 2012 01:27:15 -0700 (PDT), Zbyszek Zarzycki napisał(a):

> Kiedyś dodałem i już tego nie zrobię.
> Nie dało to możliwości zacierania, a na dokładkę można by było ich używać zamiast
śrutu (raczej breneki).

Bo dałeś za dużo mąki, ot co.
(by XL)

38. Data: 2012-10-19 09:15:20

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 października 2012 16:46:15 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Bo dałeś za dużo mąki, ot co.

Oczywiście możesz mieć rację, ale
bez jaja są znakomite smakowo i o właściwej konsystencji, a składają się z mąki i
wody. Te z jajem w czasie lepienia miały zapewne podobną konsystencję.
Jakie powinny być proporcje mąki i wody na jedno jajo?
Proszę o odpowiedź osoby które robią zacierki przez zacieranie, a nie przez tarcie na
tarce czy inne znane techniki skubania.

--
ZZ@private

39. Data: 2012-10-19 09:38:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Oct 2012 02:15:20 -0700 (PDT), Zbyszek Zarzycki napisał(a):

> Jakie powinny być proporcje mąki i wody na jedno jajo?
> Proszę o odpowiedź osoby które robią zacierki przez zacieranie

Nie ma takiej sztywnej proporcji - a to z prostego względu, że i jaja są
różnej wielkosci, i mąka różnej jakości/wilgotności. Musisz wypróbować,
dosypując mąki do jaja, aż konsystencja ciasta będzie taka, żeby dało się
ono wałkując rozkruszać między dłońmi - nie umiem inaczej tego opisać :-)
(by XL)

jaja indycze
Pomidorowo - cd.
Kuchnia... od kuchni :-/