Re: Zagrożenie tasiemczycą - tatar - czy realne?

Data: 2011-10-20 22:59:29
Temat: Re: Zagrożenie tasiemczycą - tatar - czy realne?
Od: "Feromon" <f...@w...pl>

Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
news:4e96ddbd$0$2203$65785112@news.neostrada.pl...
> Witam.
> Zagrożeniem dla osoby spożywającej tatara z wołowiny jest głównie wągier
> tasiemca nieuzbrojonego.
> Jest on dość dużych rozmiarów. Podczas mielenia mięsa powinien być
> uszkodzony i zniszczony.
> Z tego wynikałoby, że nie ma zagrożenia załapania tasiemca.
> Czy dobrze myślę? Czy wągry po pokawałkowaniu / zmiażdżeniu stanowią
> jakieś zagrożenie?

Przeczytałem:

"Inną chorobą pasożytniczą człowieka jest tasiemczyca, czyli zarażenie
tasiemcem. Są różne tasiemce mogące atakować człowieka. Jednym z nich jest
tasiemiec uzbrojony, którego żywicielem pośrednim (czyli takim, w którym
bytuje i przechodzi konieczne dla swego istnienia stadium, ale się nie
rozmnaża) jest świnia"

To nie wołowina.

Feromon