Re: Zakazany spot

Data: 2009-04-26 09:51:31
Temat: Re: Zakazany spot
Od: "Redart" <r...@t...op.pl>

Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
news:gt16r2$m4i$1@news.onet.pl...

> poza tym - jakbyś ocenił spoty po pod kątem jakości, treści, wizji i
> pomysłu? no choćby ten:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=4fn7KH4RNJM
>
> albo ten:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=G6seQeZXGIo
>
> przymykając już oczy na kłamstwa zawarte w obydwu...
>
> warto tu ciebie zacytować:
>
> "Dobrze, bo zostaje dokumentacja po tym, pod jaki 'target'
> PiS ustawia kampanie - pod ludzi prostych, rozgoryczonych,
> zlamanych - czyli slabych czy oslabionych. Nie sa wstanie
> czy po prostu nie chca - zrobic spotu, który by zainteresowal
> [...]

Nie chce mi się wnikać w rozbieżności między obietnicami a
wykonaniem bo 'obietnice' to nie jest jedyna treść wypełniajaca
kampanie. Jest w nich jak najbardziej miejsce na krytykę
przeciwników. ALE ...
Krytyka zawsze jest łatwiejsza, niż spełnianie obietnic.
Jak na giełdzie - banalnie prostym jest wytykać
złe posunięcia z przeszłości, a niech ktoś spróbuje
po prostu coś ugrać (nie musi nawet obiecywać, że ugra).

W zwiazku z nierówną prostotą zadania przykładam
też nierówne wymagania co do jakości. Obietnice mogą być
jakie są, każdy wie, że nie są to FAKTY, a jedynie idee,
marzenia, zobowiązania. Natomiast krytyka może i MA operować
FAKTEM HISTORYCZNYM, więc ma być rzetelna i merytoryczna.
Dlatego w pełni zgadzam się z komentarzem Dominiki
Wielowieyskiej, który mi właśnie wpadł przed chwilą w ręce:
"Reklamówki PiS świadczą nie tylko o demoralizacji tej partii, ale także o
jej bezbrzeżnej głupocie. Pierwszy lepszy spec od marketingu politycznego
_mógłby wskazać słabe punkty tego rządu_, które można było wykorzystać w
kampanii propagandowej. Ale ludzie Jarosława Kaczyńskiego _nisko cenią
inteligencję wyborców_. Zgodnie z zasadą "ciemny lud to kupi" trzeba
serwować narodowi jak najbardziej prymitywne przesłanie."

A dla przykładu wybiorę sobie jeden z 'punktów krytyki':

"Nagrody dla warszawskich urzędników były wypłacane także za prezydentury
Lecha Kaczyńskiego, a 90 proc. urzędników, którzy dostali nagrody od
prezydent Gronkiewicz-Waltz, było zatrudnionych za jej poprzedników, więc
nie można twierdzić, że nagrodziła >swoich<"