Re: Zastrzelić czy defenestrować?

From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Zastrzelić czy defenestrować?
Date: Sat, 7 Jun 2008 21:41:25 +0200

Użytkownik "Paulinka"

> I w którym miejscu kłamie? KK sprawdza poprawność ewidencji podczas tzw.
> kolęd, wtedy odnotowuje czy się liczba przystępujących do sakramentów
> zgadza z liczbą wpisana w księgach, a nie robi nic oprócz Caritasu, żeby
> się zająć swoimi owieczkami.

Właśnie o Caritasie 'zapomniała' wspomnieć. W mojej szkole dożywianie dzieci
z biednych rodzin od lat jest współfinansowane przez Caritas. Żeby było
śmieszniej parafia też finansuje, osobno. Zbliżają się wakacje, znowu będą
po starym mieście łazić dzieciaki w koszulkach z logo Caritasu, całymi
grupami - to z kolonii organizowanych przez Caritas. Tyle widzę nie
interesując się szczególnie tematem, najwyżej dorzucę grosza na Wigilijne
dzieło pomocy dzieciom, fajne świeczki mają.
To taka Środa chyba ślepa, głucha i niegramotna, jeżeli nie widzi.
Wiem, choć sama nie korzystam... hmmm to parę lat temu było, w każdym razie
w dwóch miastach takie widziałam - apteki przyparafialne, leki za grosze dla
ubogich, na recepty były i kupujący odcinek renty/emerytury przynosił chyba,
zresztą nie jestem pewna jak ich odróżniali ;). Znam w miarę dobrze trzy
parafie, przy każdej działa coś w rodzaju OPSu - rozdają głównie jedzenie,
ubrania, środki higieny.

Więc powiem szczerze, że pitolisz twierdząc, że nic oprócz Caritasu. Przejdź
się do swojej/najbliższej parafii i zapytaj, jak pomagają biednym, nie ma co
tkwić w niewiedzy.

EwaSzy