Re: Zawał serca.

Data: 2004-09-28 21:38:55
Temat: Re: Zawał serca.
Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl>

Użytkownik "clown6" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
news:cj9vf5$ro$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Dlaczego pacjent z podejrzeniem zawału, który został przywieziony przez
> karetkę na sygnale (w której nie działały żadne urządzenia prawdopodobnie
> powodu dziur na drodze) z dużymi bólami w klatce piersiowej, wysokim
> ciśnieniem i bólami szczękowymi został po 2 godzinach zwolniony do domu
> tylko po badaniu EKG, które prawdopodobnie nie wykazało zawału i dostał
[...]
> Sekcja zwłok wykazała zawal serca. Jaka może być przyczyna tej tragicznej
> śmierci mojego Taty, który miał 48 lat. Czy te wszystkie objawy nie
> [...]

Wyrazy współczucia. :(

Nie jestem jeszcze lekarzem ale mam przyjemność częstego dyżurowania na
izbie przyjęć jednego z lubelskich szpitali.

1. Bardzo dziwi mnie to, że ktoś tylko na podstawie EKG wykluczył zawał.
Uczą tego na samym początku ćwiczeń z kardiologii. Samo EKG nigdy nie jest
podstawą do wykluczenia zawału.

2. Jeśli twój tata źle się czuł i objawy wskazywały na zawał to taki pacjeny
musi zostać na obserwacji, pod monitorem w celu dalszej diagnostyki. U nas
nikt by go nie puścił do domu - chyba że na własne życzenie z jego podpisem.

3. Trudno po Twoim opisie i bez dokładnych szczegółów osądzić tą sprawę, ale
na Twoim miejscu byłbym dociekliwy w tej sytuacji. Sporo nie trzyma się
kupy, a olewającemu podejściu i niedoszktałceniu niektórych lekarzy trzeba
się przeciwstawiać w każdym przypadku, tym bardziej tak tragicznym.

K.