Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie

1. Data: 2008-07-20 19:24:26

Temat: Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie
Od: "Paweł" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Przymierzam się do kupna odkurzacza (wszystko wskazuje na któregoś z
zelmerów) i po przeczytaniu kilku opisów i opinii na sieci (i mętliku, jaki
mi powstał w związku z tym) mam kilka pytań do użytkowników w/w sprzętu:

1) Jak sprawdza się w praktyce turboszczotka (mamy w domu dywany i kota) i
czy blokuje się ona (zatrzymuje) przy czyszczeniu dywanów? Czy może lepiej
zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z plątającym się pod
nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej szczotki.

2) Jak jest z głośnością tych odkurzaczy? Czy są one ciche?

3) Czy podczas odkurzania w domu nic nie śmierdzi (np. wylatujący kurz - mam
takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem Meteor, po
odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było wietrzenie pokoi)

4) Jak jest w rzeczywistości z ich awaryjnością? Słuszałem pogłoski o
odpadającyh kółkach w Solarisie oraz o problemach z wyłącznikiem w Syriusie,
oraz o łatwo łamiących się plastikach obudowy...

Dzięki z góry za odpowiedzi i Wasze opinie na temat tych odkurzaczy.

pozdrawiam
Paweł

2. Data: 2008-07-21 08:42:12

Temat: Re: Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Przymierzam się do kupna odkurzacza (wszystko wskazuje na któregoś z
> zelmerów)

Daj se siana z Zelmerem i kup coś porządnego, choćby Samsunga!

Tadeusz

3. Data: 2008-07-21 09:39:27

Od: "Kasia" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z plątającym się pod
> nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej szczotki.

Ja mam Syriusa z elektroszczotką. Kabel nie plącze się jesli go przyczepisz
klipsami znajdującymi się na wyposazeniu. Niestety przyczepienie tego kabla
troche trwa. Ale elektroszczotka jest rewelacyjna. Tylko głosna.

> 2) Jak jest z głośnością tych odkurzaczy? Czy są one ciche?

Mój odkurzacz jest bardzo cichy na pierwszym i drugim stopniu ssania. Na
trzecim, a takiego uzywam najczęściej, jest już normalnie głośny jak na
odkurzacz. Generalnie - silnik chodzi dość cicho, nie wyje, zwiększa sie
natomiast znacząco świst powietrza.

> [...]
> takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem Meteor, po
> odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było wietrzenie

U mnie póki co nie smierdzi, ale daleko mi jeszcze do zapełnienia worka.

> [...]
> Syriusie,
> oraz o łatwo łamiących się plastikach obudowy...

Syriusa mam za krótko aby mówić o awaryjności. Jednak włącznik jest jak
najbardziej ok.

pozdrawiam
Kasia

4. Data: 2008-07-21 10:17:26

Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Paweł pisze:
> [...]
> zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z plątającym się pod
> nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej szczotki.

Mam Syrius z elektroszczotką.
Sama szczotka jest bardzo skuteczna, w porównaniu z turboszczotką mojej
mamy w Electroluxie - porównywalna, ale cichsza.
Kabel faktycznie jest bez sensu - można go oczywiście przypiąć
zapinkami, ale jak chcesz odkurzać inną końcówka, trzebaby go
demontować. Nie rozumiem, dlaczego nie ma połączenia wtyczka/gniazdko od
strony szczotki, tylko od strony odkurzacza.

> 2) Jak jest z głośnością tych odkurzaczy? Czy są one ciche?

Bardzo ciche - domyślnie odkurzacz włącza sie na 3/5 mocy i jest super,
przy powiększeniu mocy na max jest trochę głośniej, ale znośnie.

> [...]
> takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem Meteor, po
> odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było wietrzenie pokoi)

Jest worek Safbag - nie papierowy, a z jakiegoś materiału, podobno
skuteczniej filtruje (jednorazowy jak papierowe). I faktycznie nie czuć
nic, powietrze wylatujące z odkurzacza jest bez zapachu. Można też
stosować zwykłe papierowe worki - rozwiązanie ekonomiczne.

> 4) Jak jest w rzeczywistości z ich awaryjnością? Słuszałem pogłoski o
> odpadającyh kółkach w Solarisie oraz o problemach z wyłącznikiem w Syriusie,
> oraz o łatwo łamiących się plastikach obudowy...

Mam go od miesiąca, więc się nie wypowiem. Kupiony w sklepie
internetowym. Jeśli chodzi o wyłącznik, jest OK.
Niewątpliwą zaleta są 4 lata gwarancji - więc nawet jak się coś zepsuje,
nie powinno być problemu.
Plastiki faktycznie sprawiają wrażenie trochę słabo spasowanych,
zwłaszcza główna klapa, ale może to tylko wrażenie.
Generalnie jestem bardzo zadowolony z odkurzacza.
--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

5. Data: 2008-07-21 11:37:42

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z plątającym się pod
> nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej szczotki.
Najcichsze i bardzo skuteczne sa odkurzacze centralne. W dodatku nie
wzbijają kurzu swoim wydechem, wiec po skonczeniu odkurzania nie trzeba
zaczynac od nowa (po opadnieciu drobin).
Kota raczej szczotkuj recznie. Obawiam sie, ze elektroszczotka nie jest dla
niego przeznaczona ....

Pzdr.
Adam
:-)

6. Data: 2008-07-29 07:54:31

Od: "kopajt ;-\)" <n...@...maila.gov> szukaj wiadomości tego autora

Paweł wrote:
> [...]
> Czy może lepiej zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z
> plątającym się pod nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej

Mam elektroszczotkę, kabel nie przeszkadza, bo mocuje się go klipsami do
rury.
Skuteczność jest wysoka - najlepiej radzi sobie z wyczesywaniem włosów z
gęstego dywanu.

> 2) Jak jest z głośnością tych odkurzaczy? Czy są one ciche?
Mam Solarisa 5500 HQ - przy kupnie chciałem sprawdzić o ile taki reklamowany
Silencer jest cichszy od niego... wyszło z porównania wartości podanych
przez producentów że tylko o jakieś 3-5 dB.

> [...]
> kurz - mam takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem
> Meteor, po odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było

Po kilkumiesięcznym użytkowaniu nic takiego nie zauważyłem, jedynie jak się
rozgrzeje dłuższą pracą to czuć lekki zapach, który jednak znika po
wyłączeniu odkurzacza i nie wymaga wietrzenia.

> 4) Jak jest w rzeczywistości z ich awaryjnością? Słuszałem pogłoski o
> odpadającyh kółkach w Solarisie oraz o problemach z wyłącznikiem w
> Syriusie, oraz o łatwo łamiących się plastikach obudowy...

Na razie nic się nie popsuło - i oby tak dalej :)

Na koniec chyba najważniejsze wg mnie:
Najpierw chciałem kupić 5000 HQ, jednak na alledrogo znalazłem 5500 HQ który
ma dołączony plastikowy pojemnik na kurz razem z dodatkowym filtrem. Różnica
wynosiła ok. 20 zł, tak więc dopłaciłem te pieniążki i wiem że to się
opłaciło :)
Nie używam już worków papierowych ani tych Safebagów...
Czyszczenie jest śmiesznie proste :)

Pozdrawiam
kopajt

7. Data: 2008-07-29 10:34:00

Od: kobietka <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł pisze:
> [...]

> takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem Meteor, po
> odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było wietrzenie pokoi)

A wymieniałeś filtr? Bo to on śmierdzi jeśli się go nie wymienia.

Ja też miałam dylemat z odkurzaczem i wybrałam bezworkowego Elektroluxa
ze zmywalnym filtrem.

--
___ -- ___
'=_\(",)/_='

8. Data: 2008-08-04 18:44:34

Od: Jo Joro <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dziwnego nastąpiło N, 20 lip 2008 o 21:24 GMT
skoro Paweł napisal(a):
> [...]

> mi powstał w związku z tym) mam kilka pytań do użytkowników w/w sprzętu:

Mam Zelmera solarisa 5000HQ ponad rok więc sie wypowiem :)

> 1) Jak sprawdza się w praktyce turboszczotka (mamy w domu dywany i kota) i

Użytkowałem Wodnika z turboszczotką. Teraz mam Solarisa z
Elektroszczotką. Mam więc porównanie.

> czy blokuje się ona (zatrzymuje) przy czyszczeniu dywanów? Czy może lepiej
> zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z plątającym się pod
> nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej szczotki.

bierz tylko elektroszczotkę. Turboszczotka zmniejsza siłę ssania, czasem
sie blokuje na dłuższym włosiu... ogólnie jej skuteczność jest o wiele
mniejsza niż elektroszczotki.
Oczywiście jeśli nie ma wyboru to lepsza jest turboszczotka niż jej
brak, ale jeśli mamy odpowiednie złącze w odkurzaczu to polecam wersję z
silniczkiem.
kabel się nie plącze w ogóle jeśli zapniemy go do rury zapinkami.
niestety gdy chcemy zmieniać często końcówki to jest mordęga. :(
Nie wiem czemu nie mogli tego kabla przykleić na rurze ssącej na stałe i
gniazdo elektryczne wyprowadzić na jej końcu. Chyba sam to tak
przerobię.

> 2) Jak jest z głośnością tych odkurzaczy? Czy są one ciche?

nie słyszałem jak pracują 'silencery', więc cięzko mi porównywać.
solaris działa na najwyżdszych obrotach z włączoną elektroszczotką tak
jak Wodnik w normalnym trybie.
Na standardowym 3 biegu bez elektroszczotki w/g mnie jest cichy.
Najgłosniej pracuje elektroszczotka.

> [...]
> takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem Meteor, po
> odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było wietrzenie pokoi)

jak zaczyna coś śmierdzieć to trzeba wymienić filtr Hepa H13 (ok 13zl).
Odkurzacz dobrze filtruje powietrze - worek safbag, filtr silnika, filtr
Hepa, filtr wylotowy. Jak chcesz lepiej to już chyba tylko odkurzacz
wodny.

> 4) Jak jest w rzeczywistości z ich awaryjnością? Słuszałem pogłoski o
> odpadającyh kółkach w Solarisie oraz o problemach z wyłącznikiem w Syriusie,
> oraz o łatwo łamiących się plastikach obudowy...

jeżdżę tym odkurzaczem po 100m2 w kamienicy, po wysokich progach,
odkurzam klatkę shodową, samochód... obijam go często i gęsto o ściany i
nic mi się jeszcze nie urwalo. Fakt jest trochę porysowany plastik,
dokładnie wytarta kolorowa farba z elektroszczotki, ale to wszystko.

> Dzięki z góry za odpowiedzi i Wasze opinie na temat tych odkurzaczy.

Jedyny negatyw jak dla mnie to jest niepoprawnie działający mechanizm
wyłaczania elektroszczotki gdy się wciągnie coś dużego - np frędzle od
dywanu, zasłonkę itp.
Ostatnio przez to urwałem w niej sprzęgło. naprawa gwarancyjna trwała 3
dni.
Gdybym miał sprzęt po gwarancji zapłaciłbym 20zł.

Części i są tanie jak barszcz. Serwis dostępny chyba wszędzie (w
okolicznej mieścinie 20tyś mieszkańców są conajmniej 2 :))

Pozdrawiam
Arek

Zmywarka Hoover
Lateksowa emulsja Dulux