Re: Ziemniaki do placów

From: "Gusiek" <a...@W...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Ziemniaki do placów
Date: Mon, 23 Aug 2004 13:44:55 +0200

Użytkownik "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cgcj2o$f3h$1@inews.gazeta.pl...
> jest
> Jak trzesz ziemniaki, chodzi o to czy maszynke masz czy tez recznie. A jak
> recznei to cyz na najdrobniejszej gdzie czesto sie paznokcie scieraja nie
> wspomne o sqrkach czy tez na sredniej?

Tre przy pomocy urzadzenia zwanego malzonkiem :) A tak na serio - tarka
reczna taka, ktora sciera na papke. Nie wiorkujaca. A jak mam fantazje, to
robie na tych grubszych wiorkach, tak jak podaje Marek ponizej.
Mozna tez zrobic fajne placki bez jajek i maki - same ziemniaki starte na
cienkich wiorkach. Pewnie znacie, niektorzy na to mowia placki sloneczne.
Smazy sie normalnie jak zwykle placki. Wedlug mnie sa lepsze do wszelkiej
masci sosow.
Bo zwykle placki sa dla mnie takie dobre, ze szkoda mi je czymkolwiek brukac
:) No, njawyzej czasem roztopic plasterek zoltego sera. No i mizeria ze
smietana obowiazkowo do plackow :)
O rety, glodna jestem!
Pozdrawiam, Agata