Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!
jareks
From: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Zmiany w ustawach dot. szkolnictwa - projekt.
Date: Mon, 06 Nov 2006 15:07:32 +0100
Organization: Grupa wielbicieli zaczarowanych pierniczków
Lines: 47
Message-ID: <j...@g...news.tpi.pl>
References: <453bdc71$1@news.home.net.pl> <ehi1mc$t3p$1@news.onet.pl>
<453de1db$1@news.home.net.pl>
<u...@4...com>
<453e1961$1@news.home.net.pl>
<e...@4...com>
<j...@g...news.tpi.pl>
<j...@4...com>
<j...@g...news.tpi.pl>
<s...@4...com>
<j...@g...news.tpi.pl>
<v...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 195.117.158.207
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1162822081 7560 195.117.158.207 (6 Nov 2006 14:08:01
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Nov 2006 14:08:01 +0000 (UTC)
User-Agent: MT-NewsWatcher/3.4 (PPC Mac OS X)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:20508
Ukryj nagłówki
In article <v...@4...com>,
Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> wrote:
> A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza Jarek Spirydowicz
> <j...@w...kurier.szczecin.pl> mówiąc:
>
> >> >Ależ niech wciąga - tylko dlaczego się upierać, że interakcja ma polegać
> >> >na pisaniu właśnie w tym podręczniku?
> >>
> >> Bo jest to najłatwiejsze i najszybsze?
> >>
> >Również wówczas, gdy masz podręcznik (z rubryczkami do wypełniania),
> >ćwiczenia (z takimiż rubryczkami) i zeszyt (może być bez rubryczek)?
>
> Każde z tych rzeczy służy do czegoś innego. Można ich funkcje łączyć,
> można któreś eliminować. Z różnym skutkiem. Zwłaszcza dla procesu
> nauczania.
>
Z różnym. Słusznie. Zwłaszcza jeśli o nauczaniu języków obych mowa. Bo
potem się na przykład okazuje, że ktoś ma materiał z interaktywnego
zestawu opanowany do perfekcji i na wyrywki w każdą stronę, biegłym
tłumaczem jest, za to ani w ząb nie rozumie, co do niego mówią. Bo te
dźwięki jakoś do literek nie są podobne.
> >> A tego to ja już nie wiem. Nie wyłuszczyłeś swojej koncepcji zastąpienia
> >> zeszytu książką.
> >>
> >To wyłuszczać trzeba, że skoro jedno, drugie i trzecie jest do
> >wpisywania różnych rzeczy, to niech będzie w jednej oprawie? A skoro
> >mają być dwie albo trzy sztuki, to niech będzie osobno ta część
> >(części), w którrej się pisze, i ta, w której _można_nie_pisać_?
>
> Ale wiesz, nie ma przymusu pisania.
>
Uczenia się też nie. Tylko jakby nie o to chodzi, prawda?
> Wiem, o co ci chodzi. Wszystko można. Niech to, co piszę, będzie dla
> ciebie li tylko i teorią. Uczyć można się z wszystkiego.
>
Sęk w tym, że ta teoria oznacza dla mnie wybór pomiędzy "kupić dziecku
zestaw jednorazowego użytku" i "na złość światu odmrozić dziecku uszy".
Niestety (dla mnie), nie przekonałaś mnie.
--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police
To tylko moje prywatne opinie.
|