Zupa z cukinii

21. Data: 2014-10-01 18:09:49

Temat: Re: Zupa z cukinii
Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 1 października 2014 17:29:21 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:

> Pomimo garnituru walory smakowe i odżywcze ugotowanego pora, selera i
>
> pietruszki potrafię docenić tylko w formie paćki.

Tylko? A co tam, jak sobie pory pod beszamelem czy seler naciowy albo sałatkę
jarzynową zmiksujesz, to świat się fkącu nie zawali...
3-)))

22. Data: 2014-10-01 18:15:48

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-01 18:09, obywatel ikselk%g...@g...com
uprzejmie donosi:

> Tylko? A co tam, jak sobie pory pod beszamelem czy seler naciowy albo sałatkę
jarzynową zmiksujesz, to świat się fkącu nie zawali...
> 3-)))

Mój nie.
I ci też 3-<

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

23. Data: 2014-10-01 21:16:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> No pewnie! Przecież to był żart.

> Można i tak profesjonalnie wytłumaczyć.
>
> Dla mnie to po pierwsze wygląd (głównie kolor). A ten, jak wiadomo,
> ma duży wpływ na doznania smakowe.

Gdzie ma, tam ma. Pamiętajmy i o tych, co niedowidzą. Albo po ciemku
jedzą. Lub w takim pośpiechu, że popatrzeć nie zdążą.

> Po drugie - konsystencja. W typowej zupie grzanki czy płatki migdałowe
> się po prostu zatopią, a chodzi o to, by utrzymywały się na powierzchni
> jak najdłużej.

Najbardziej niezatapialne z tych wszystkich są ptysie.

> Poza tym ukrywanie składników też się czasem przydaje. Przed jedzeniowymi
> maruderami.

Już kanclerz Otto von Bismarck stwierdził, że ludzi nie powinni widzieć
jak się robi kiełbasę i politykę. Możemy to rozciągnąć również na zupę.

Jarek

--
Nemáme čas
vestoje jíme

24. Data: 2014-10-01 22:01:35

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie ma, tam ma. Pamiętajmy i o tych, co niedowidzą. Albo po ciemku
> jedzą. Lub w takim pośpiechu, że popatrzeć nie zdążą.

Zatem każdemu według indywidualnych braków - dla bezzębnych miksować, a
dla niedowidzących, nieczasowych i tych lubiących doznania po ciemku
niech będzie w stanie niezmiksowanym.

> Najbardziej niezatapialne z tych wszystkich są ptysie.

Może i one niezatapialne, ale paskudnie nasiąkają.

> Już kanclerz Otto von Bismarck stwierdził, że ludzi nie powinni
> widzieć jak się robi kiełbasę i politykę. Możemy to rozciągnąć również
> na zupę.

Pewnie Bismarck mocno by się zdziwił, gdyby się dowiedział, jak bardzo
jeszcze można jego stwierdzenie rozciągać.

Ewa

25. Data: 2014-10-01 22:59:46

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Zatem każdemu według indywidualnych braków - dla bezzębnych miksować,
> a dla niedowidzących, nieczasowych i tych lubiących doznania po ciemku
> niech będzie w stanie niezmiksowanym.

Można jeszcze pomyśleć o takich, którzy smaku nie mają. Ale nie wiem,
czy to nie będzie NTG.

> Może i one niezatapialne, ale paskudnie nasiąkają.

Bardziej od grzanek? Chyba nie. Bo płatki migdałowe to i tak toną przez
Archimedesa, a nie przez Bernouliego.

> Pewnie Bismarck mocno by się zdziwił, gdyby się dowiedział, jak bardzo
> jeszcze można jego stwierdzenie rozciągać.

Jest pewna subtelna różnica między rozciąganiem a naciąganiem.

Jarek

--
Czasem ktoś się spyta
gdy zajrzy do wora

26. Data: 2014-10-02 09:13:29

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Można jeszcze pomyśleć o takich, którzy smaku nie mają.

Tacy budzić mogą co najwyżej absmak.

> Bardziej od grzanek? Chyba nie. Bo płatki migdałowe to i tak toną przez
> Archimedesa, a nie przez Bernouliego.

Z dwojga złego wolę jednak nasiąknięte grzanki. Nie wiem, czy jakiś
fizyk znalazł na to wyjaśnienie.

> Jest pewna subtelna różnica między rozciąganiem a naciąganiem.

Zaciągnijmy na to zasłonę milczenia.

Ewa

27. Data: 2014-10-02 11:29:57

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 10:58, FEniks pisze:

> O tym już tu było wielokrotnie. Miksowanie (kremowanie) zupy służy
> przede wszystkim bezzębnym. Jeśli ktoś ma pełen garnitur, miksować
> [...]

Istotnie, ale podany przez Ciebie przepis, takie składniki że miksować
to w celu zamaskowania zawartości wydaje się być kuchenna zbrodnią...
Nawet można zrozumieć tą bryjkę którą zamówiłem kiedyś w knajpie pod
nazwą "krem z borowików", w której próżno szukać nie tylko tytułowych
borowików, ale w ogóle jakichkolwiek grzybów naturalnych, ale miksowanie
zupy na prawdziwych, naturalnych składnikach wydaje się być złym pomysłem.

28. Data: 2014-10-02 11:31:23

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 12:45, ikselk%g...@g...com pisze:
> Przepis wygląda ok. Ja jednak o czym innym - jakiemu celowi służy to
> miksowanie zupy?
> I po co te ziemniaki w zupie, skoro potem w dodatku je się ją z grzankami... To
niepotrzebne nabijanie potrawy węglowodanami, ale co tam kto lubi.

No, trudno sobie wyobrazić niektóre zupy bez ziemniaków. W tej
konkretnej, i skoro ona i tak miała iść na przemiał to istotnie można
sobie darować ziemniaki.

29. Data: 2014-10-02 11:32:19

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 17:29, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-10-01 10:58, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Właśnie.
> Pomimo garnituru walory smakowe i odżywcze ugotowanego pora, selera i
> pietruszki potrafię docenić tylko w formie paćki.

Oj widzę że należysz do tych co nie przeraża Cię widmo przyszłości, a
tym samym syntetycznego jadła, - papek z puszek i wyciskanych z tubek,
pod nazwą "zupa z cukinii", "kotlet schabowy z ziemniakami i kapustą"
itd...

30. Data: 2014-10-02 11:37:10

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 12:43, ikselk%g...@g...com pisze:

> To nie jest żaden nick, to jest tymczasowy adres email utworzony przez Google, bo
pisze z konta goooglowego - teraz Google chcą łączyć je z moim starym "gazetowym",
szlag mnie trafia. A nie opłaca mi się instalować czytnika (to z niego pisząc miałam
widoczny mój JEDYNY nick na górze posta) dla tych kilku postów, które planuję. Ale
jeśli chcesz, to proszę, wstawiam ręcznie pod spodem, co należy:

> --
> XL

Ależ skąd, nie zadawaj sobie jakichś kłopotów z mojego powodu. Po prostu
chodziło mi tylko o to że nie byłem pewny czy "stara" Ikselka to ta sama
osoba co ta pisząca pod tym nowym nickiem. Teraz jest wszystko jasne i
nie ma sprawy.

suszone jabłka
no ogórki na ostro a la ixełka
Słodka bzdura sponsorowana 3-|
CHILD RAPISTS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi
cytryna skierniewicka karłowa Ponderosa