Zupa z cukinii

1. Data: 2014-09-30 15:00:34

Temat: Zupa z cukinii
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby ktoś tak jak ja miał ochotę na szybką i przepyszną zupę, to
podzielę się moim najnowszym odkryciem:

1 duża cukinia lub 2 mniejsze
1 mała cebula
2 niezbyt duże ziemniaki
3 lub 4 szklanki bulionu (najlepszy własnej roboty, ale i z kostki się
nada, a ostatecznie nawet woda może być)
2 łyżki mascarpone (ew. tłustej śmietany)
oliwa
sól, pieprz, tymianek

W garnku na oliwie podsmażamy cebulę, dodajemy cukinię pokrojoną w
kostkę razem ze skórką. Po chwili zalewamy to bulionem, dodajemy
pokrojone w kosteczkę ziemniaki, przyprawiamy pieprzem, tymiankiem, solą
(z solą ostrożnie, nie trzeba dużo, zwłaszcza jeśli robimy z bulionem).
Gotujemy wszystko do miękkości ziemniaków. Dodajemy mascarpone i jeszcze
chwilę gotujemy, aż serek się rozpłynie równomiernie (trochę trzeba mu
pomóc). Miksujemy wszystko na gładko, serwujemy z uprażonymi płatkami
migdałowymi lub grzankami. Zapewniam - pycha!

Ewa

2. Data: 2014-09-30 18:22:24

Temat: Re: Zupa z cukinii
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomóc). Miksujemy wszystko na gładko, serwujemy z uprażonymi płatkami
> migdałowymi lub grzankami. Zapewniam - pycha!

Zamieniając cukinię na dynię i tymianek na gałkę muszkatołową
otrzymujemy równie pyszną zupę z dyni.
Przetestowane oba warianty.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

3. Data: 2014-09-30 19:53:00

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 30 września 2014 18:22:24 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:

> Zamieniając cukinię na dynię

....albo na szczaw, groch, fasolę, kalafior, kurzęcinę, por, lub cokolwiek innego...

> i tymianek na gałkę muszkatołową

...albo na czosnek, majeranek, cząber, koperek, zieloną pietruszkę, imbir lub
cokolwiek innego...

> otrzymujemy równie pyszną zupę z dyni

...albo ze szczawiu, grochu, fasoli, kalafiora, kurzęciny, pora lub z czegokolwiek
innego...

4. Data: 2014-09-30 22:06:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-30 18:22, Qrczak pisze:

> Zamieniając cukinię na dynię i tymianek na gałkę muszkatołową
> otrzymujemy równie pyszną zupę z dyni.
> Przetestowane oba warianty.

Ha! Ale z cukinii robiłam po raz pierwszy! I po raz pierwszy w tej roli
wykorzystałam mascarpone.

Ewa

5. Data: 2014-09-30 22:12:49

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-09-30 19:53, obywatel ikselk%g...@g...com
uprzejmie donosi:

> [...]
cokolwiek innego...

> ...albo ze szczawiu, grochu, fasoli, kalafiora, kurzęciny, pora lub z czegokolwiek

Oto wróciła jedyna prawdziwa Ikselka w swej najbardziej krystalicznej,
wręcz brylantowej postaci.

i cokolwiek innego

6. Data: 2014-09-30 23:20:11

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 30 września 2014 22:12:49 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:
> Dnia 2014-09-30 19:53, obywatel ikselk%g...@g...com
>
> uprzejmie donosi:

> Oto wróciła jedyna prawdziwa Ikselka w swej najbardziej krystalicznej,
>
> wręcz brylantowej postaci.

A kiedy byłam nieprawdziwa lub/oraz było mnie więcej niż jedna? - mam jedną postać,
od zawsze i dla każdego taką samą, więc jeśli akurat teraz coś Ci w niej nie pasuje,
to znaczy, że to Ty masz problem ze stałością swojej postaci, nie ja 3-)

7. Data: 2014-10-01 08:42:56

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-30 18:22, Qrczak pisze:

> Przetestowane oba warianty.
Przetestuję i ja, choć za zupami średnio przepadam, bo mam w domu zupojada.
psssss...
...głodem!
--
Bjk

8. Data: 2014-10-01 09:49:43

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-30 15:00, FEniks pisze:
> [...]
> równomiernie (trochę trzeba mu pomóc). Miksujemy wszystko na gładko,
> serwujemy z uprażonymi płatkami migdałowymi lub grzankami. Zapewniam -

Przepis wygląda ok. Ja jednak o czym innym - jakiemu celowi służy to
miksowanie zupy?

9. Data: 2014-10-01 09:50:22

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-30 23:20, ikselk%g...@g...com pisze:

> [...]
to znaczy, że to Ty masz problem ze stałością swojej postaci, nie ja 3-)

No ale nick wyglada teraz inaczej, "ikselk%gazeta.pl@gtempaccount" =
"stara" Ikselka?

10. Data: 2014-10-01 10:58:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 09:49, Trybun pisze:

> Przepis wygląda ok. Ja jednak o czym innym - jakiemu celowi służy to
> miksowanie zupy?

O tym już tu było wielokrotnie. Miksowanie (kremowanie) zupy służy
przede wszystkim bezzębnym. Jeśli ktoś ma pełen garnitur, miksować
oczywiście nie musi.
Alibo ewentualnie ukryciu zawartości.

Ewa

suszone jabłka
no ogórki na ostro a la ixełka
Słodka bzdura sponsorowana 3-|
CHILD RAPISTS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi
cytryna skierniewicka karłowa Ponderosa