Zupa z cukinii

211. Data: 2014-10-19 14:36:52

Temat: Re: Zupa z cukinii
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-19 13:55, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Ciekawe, jakim zdawać się może absynt. Komuś, kto nie lubi.

Niedojrzałym.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

212. Data: 2014-10-19 14:43:48

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-19 13:23, XL pisze:

> No a o czym innym myslę.

O zupie.

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,

213. Data: 2014-10-19 15:13:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Oct 2014 14:43:48 +0200, Aicha napisał(a):

> O zupie.

Tia...

214. Data: 2014-10-19 23:55:31

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Oct 2014 11:17:01 +0200, Trybun napisał(a):

> Wiem,

To po co pytałeś, Trybunie? :)

> nie musisz mnie aż tak uświadamiać,

Oczywiscie, że nie muszę :) Ale skoro wciąż ponawiałeś pytanie,
to pozwoliłam sobie podzielić się swoim zdaniem.
Ale już rozumiem :) Brak odpowiedzi - źle. Wyczerpująca - też źle :)

> co prawda nie często ale
> zdarzało/a mi się próbować takie zupy kremy, i raczej nigdy nie zapomnę
> znakomitego smaku zupy/kremu serowej. Której na dodatek chyba nie da się
> przyrządzić pod inną postacią niż zupa-krem.
>
> A tak ogólnie to zadałem pani Ewie pytanie tylko z tego powodu, bo sadzę
> że z tą modą na miksowanie zup to chyba Polacy zaczynają grubo przesadzać.

Nie wiem. Ja wiem jak było i jest w mojej rodzinie. Zupy-kremy dość często
gościły i nadal goszczą na stole. I jest to zdecydowanie kwestia tradycji i
upodobań smakowych, a nie "owczego pędu", o którym napisałeś poniżej.

> I słusznie piszesz że warto być otwartym na nowe pomysły, jednak jeżeli
> już tak lubimy uczestniczyć w "owczym pędzie" bo ktoś w mediach nas
> nakręca, to przydałaby się choć mała refleksja, czy to aby jest to czego
> nam potrzeba naprawdę?

U mnie w rodzinie zupy-kremy, podobnie jak i inne rodzaje zup, oraz
dziesiątki przeróżnych potraw - to część tradycji, a nie jakieś ślepe
podążanie za nową modą przywleczoną skądś tam, co usilnie próbujesz
chociażby tymże zupom przypisać. No ale ja tylko za siebie tu 'mówię' :)

M.

215. Data: 2014-10-20 00:06:20

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Oct 2014 20:00:37 +0200, bbjk napisał(a):

> Już jestem bliska rezygnacji z mięsa, choć nie ma tu przecież albo -
> albo (na półce stoi). Pewnie, że mięso na talerzu jest niby
> odpersonifikowane, jednak jakoś i tak mi hadko, jakoś te persony z
> czterema nogami jawią się gdzieś z tyłu głowy.
> Gajowy, czy miastowy z dwururką zwykle tłumaczy, że jest elementem
> biotopu, że _musi_ równowagę zapewnić, ale to tylko racjonalizowanie.
> Niechby i rozmnożyły się te sarny, czy zające. To przyjdą wilcy i
> wyrównają. W mojej okolicy pojawiły się znów wilki, przyroda jakoś sobie
> [...]
Lubię to ;-)

M. semiweg.

M.

suszone jabłka
no ogórki na ostro a la ixełka
Słodka bzdura sponsorowana 3-|
CHILD RAPISTS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi
cytryna skierniewicka karłowa Ponderosa